Τρεις κύλινδροι – Μεσαία κυβικά
Η Triumph συνεχίζει ακάθεκτη την παρουσίαση νέων μοντέλων και το Trident είναι αυτό που θα τη βάλει για τα καλά στον κόσμο των μοτοσυκλετών Roadster μεσαίου κυβισμού. Τα 660 κυβικά είναι ο αριθμός που θα μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον, με ένα εκ των βασικών πρωταγωνιστών να είναι το ολοκαίνουριο Trident 660 της Triumph που μόλις παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα, αναβιώνοντας ένα όνομα που έχει ρίζες στο μακρινό 1968. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Το ζητούμενο των Βρετανών ήταν μια μίνιμαλ, προσιτή και συνάμα σύγχρονη μοτοσυκλέτα, έναν στόχο που φαίνεται να πετυχαίνει στο κέντρο το τρικύλινδρο Trident.
Το μινιμαλιστικό κομμάτι το πρεσβεύει η εικόνα, ενώ ως προς το «προσιτή» συναντάμε το κιτ που -προαιρετικά- περιορίζει την ισχύ του κινητήρα στα όρια του διπλώματος της κατηγορίας Α2 (47Hp).
Στην κανονική τους μορφή, τα 660 κυβικά του τρικύλινδρου εν σειρά κινητήρα αποδίδουν 81 ίππους στις 10.250 στροφές, που σίγουρα κρίνονται αρκετοί για να προσφέρουν συγκινήσεις. Το πέρασμά τους στο δρόμο ελέγχεται από συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, o οποίος μάλιστα διαθέτει και υποβοήθηση (slip & assist).
Στο «προσιτό» προσθέστε και την τιμή απόκτησης, η οποία και αναμένεται να είναι περί τα 8.000€ όταν με το καλό το μοντέλο αφιχθεί στη χώρα μας, κάτι που υπολογίζεται πως θα συμβεί την ερχόμενη άνοιξη.
Τέσσερα χρόνια φαγούρα
Το Trident είναι αποτέλεσμα ενός τετραετούς προγράμματος ανάπτυξης, με επικεφαλής μια ειδική ομάδα στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Triumph στο Hinckley της Αγγλίας. Είναι εξελιγμένο σε συνεργασία με τον Ιταλό σχεδιαστή Rodolfo Frascoli, τον ίδιο άνθρωπο που υπογράφει εδώ και χρόνια την όλη εικόνα της οικογένειας Tiger.
Η ομάδα επικεντρώθηκε στην εξέλιξη του 660 έχοντας κατά νου να προσφέρει στο κοινό μια μοτοσυκλέτα που θα συνδυάζει αρμονικά πολλά χαρακτηριστικά: Απόδοση, αξιοπιστία, ηλεκτρονικά καλούδια και φιλικότητα στο χειρισμό μέσω μελετημένης εργονομίας. Ο σχεδιασμός του έχει καθαρές γραμμές και χαρακτηριστικά DNA από τη σειρά Speed Triple.
Οι φωτογραφίες είναι λίαν κατατοπιστικές και μας αποκαλύπτουν ένα μοντέλο που ασπάζεται τη σύγχρονη τεχνολογία και τη ρετρό σχεδίαση, με αυτή την τελευταία να τονίζεται έντονα από το λίαν στρογγυλεμένο ρεζερβουάρ.
To τελικό της εξάτμισης φωλιάζει κάτω από το τελείως νέο ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι και το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο (επίσης τελείως νέο και σε σωληνωτή μορφή) αφήνει σε κοινή θέα το τρικύλινδρο σύνολο των 12 βαλβίδων και των 2ΕΕΚ.
Στόχος της αγγλικής φίρμας, όπως η ίδια αναφέρει, είναι να δώσει σε πολλούς αναβάτες, έμπειρους ή/και πρωτόπειρους, τη δυνατότητα να αποκτήσουν εύκολα μια entry level μοτοσυκλέτα αξιώσεων για καθημερινή χρήση.
Τα ηλεκτρονικά υπάρχουν
Εντυπωσιακό για τη μεσαία κατηγορία είναι το κομμάτι του εξοπλισμού, καθώς το παρών δίνουν προγράμματα οδήγησης, Traction Control με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης και ηλεκτρονικό –Ride by Wire- γκάζι. Tα φωτιστικά σώματα είναι Full Led (ακόμα και τα φλας), ενώ ο αναβάτης παίρνει πληροφόρηση από μια έγχρωμη οθόνη τεχνολογίας TFT, η οποία μάλιστα έχει και τη δυνατότητα μέσω bluetooth να συνδεθεί τόσο με το κινητό όσο και με κάμερα συγκεκριμένης επώνυμης εταιρείας.
Τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας είναι εξίσου αξιομνημόνευτα, καθώς σε αναρτήσεις και φρένα συναντάμε τις υπογραφές των Showa και Nissin αντίστοιχα. Δεν είναι ό,τι το πιο τεχνολογικά εξεζητημένο υπάρχει στην αγορά, πλην όμως βασίζονται σε δοκιμασμένες εφαρμογές και εγγυώνται το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ας μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με Roadster 81 ίππων και όχι με Streetfighter των 110 και βάλε.
Η κατηγορία αναβαθμίζεται
Μέχρι σήμερα οι ιαπωνικές προτάσεις ήταν αυτές που δέσποζαν στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών δρόμου με κινητήρα 650-700cc (Honda CB650R, Kawasaki Z650, Suzuki SV650, Yamaha MT-07), συνοδευόμενες από την αντίστοιχη ευρωπαϊκή της Husqvarna (701 Vitpilen).
H Aprilia έχει ήδη ανακοινώσει την έλευση του Tuono 660 – το ίδιο κάνει σήμερα και η Triumph με το δικό της Trident 660, οπότε το μέλλον της κατηγορίας αναμένεται να αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Θα επανέλθουμε λοιπόν με μια συγκεντρωτική παρουσίαση όλων των παραπάνω μοντέλων, καθώς διαφέρουν έως και σημαντικά μεταξύ τους, απευθυνόμενα το καθένα εξ αυτών σε συγκεκριμένο κοινό.