Κρατάει χρόνια… αυτό το γκάζι
Μπορεί για τους νεότερους ο όνομα Vmax, όπως και το πλήρες ονοματεπώνυμο της μοτοσυκλέτας να μην τους λέει πολλά, αλλά η προηγούμενη γενιά μοτοσυκλετιστών μεγάλωσε στη “σκιά” του Yamaha VMax 1200. Ήταν “η ισχυρότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου” της δεκαετίας του ’80 και όχι μόνο, η οποία πέρσι, σιωπηρά, έπαψε να παράγεται μετά από πολλά χρόνια στην παραγωγή. Όμως οι πληροφορίες μιλούν για επιστροφή και μάλιστα σε νέα μορφή… πιθανά με δύο τροχούς μπροστά!
Μια μοτοσυκλέτα που ερχόταν κατευθείαν απο την αμερικανική ήπειρο και τους αγώνες ντράγκστερ, μια ογκώδης, επιβλητική, ιδιαίτερη τετρακύλινδρη V, με τεράστιο πίσω λάστιχ,ο που ήταν φτιαγμένη για γρήγορα 400άρια επιτάχυνσης. Ο άρχοντας των φαναριών εμφανίστηκε το 1985 για την αγορά των ΗΠΑ, αλλά προσγειώθηκε στη Γηραιά Ήπειρο την άνοιξη του 1986 σαν “σκιά” του αυθεντικού Vmax, αφού ο θηριώδης V-4 κινητήρας ήταν “κομμένος” αποδίδοντας μόνο 100 ίππους.
Την ίδια στιγμή οι Αμερικάνοι απολάμβαναν κανονικότατα τους 145 ίππους τους, ένα “διαστημικό”, εξωπραγματικό νούμερο για τα μέσα της δεκαετίας του ’80.
Το καλοκαίρι του 2017, πριν από έναν χρόνο σταμάτησε η μακροχρόνια παραγωγή του VMax στην Ιαπωνία, δηλαδή, μετά από… (που ‘ναι το κομπιουτεράκι;)… μετά από 33 χρόνια.
Το Vmax, με το μυώδες και macho κορμί του προόσφερε μοναδικές συγκινήσεις. Στην ελληνική αγορά η μοτοσυκλέτα δεν εισήχθη επίσημα αρχικά και την μάθαμε αργότερα, κυρίως όταν κατέφθασε είτε σαν εισαγώμενη από άλλες αγορές, είτε σαν μεταχειρισμένη (και πάλι με κομμένη ιπποδύναμη) από την Ιαπωνία. Είχαμε την τύχη να την οδηγήσουμε εκείνα τα χρόνια, ένα “ανοιχτό” 1200: η επιτάχυνση σου έκοβε την ανάσα, η έντονα ανασηκωμένη σέλα του αναβάτη σε κάρφωνε μέσα στη μοτοσυκλέτα.
Το πρόβλημα ήταν ότι μετά το “άπειρο” γκάζι έπρεπε να φρενάρεις κιόλας. Εκεί να δείτε συγκινήσεις… το ασθενικό πιρούνι με τα λεπτά καλάμια δεν μπορούσε να κρατήσει τις δυνάμεις που δεχόταν και έκανε ότι μπορούσε, τα φρένα – αν και από τα καλά της εποχής – αποδεικνύονταν ασθενικά και ανεπαρκή. Άρα είχες μια μοτοσυκλέτα στα χέρια σου πρόσφερε συγκινήσεις και στα γκάζια και στα φρένα, με τα δεύτερα να σου “κόβουν” και τα γόνατα συγχρόνως…
Το Yamaha VMax 1200 παρότι ακριβό κατάφερε να πετύχει μέχρι το τέλος του 2007, στα 22 χρόνια του στην αγορά, πωλήσεις 100.000 μονάδων!
Η μεγάλη αλλαγή του μοντέλου ήρθε το 2008, που το ολοκαίνουργιο Yamaha VMax 1700, αύξησε τον κυβισμό του κινητήρα του από 1.198 σε 1.679cc. Η ιπποδύναμη ανέβηκε στους 190 ίππους, ενώ η κτηνώδης ροπή των 11 κιλών συνέχιζε να αποδίδεται χαμηλά στις 6.500 στροφές.
Από τον Αύγουστο του ’17 και μετά παράχθηκαν λίγα ακόμα κομμάτια βάσει παραγγελιών, τη στιγμή που οι οπαδοί της θρυλικής μοτοσυκλέτας άρχισαν ήδη να πενθούν. Βασικά η βορειο-αμερικάνικη (ΗΠΑ, Καναδάς) μπορούσε να αποκτήσει με 18.000 δολάρια Αμερικής, μια κατάμαυρη – τελευταία έκδοση – Yamaha Vmax 1700 που είχε τοποθετηθεί στην κατηγορία Sport Heritage, δίπλα στα νεο-ρετρό ΧSR και το μονοκύλινδρο SR! “Κλασικό” είναι πλέον άραγε για τη Yamaha το τερατώδες VMax με τα 190 άλογα;
Τι γίνεται τώρα όμως; Οι τελευταίες πληροφορίες έρχονται από την Ιαπωνία και ίσως να προμηνύουν επιστροφή, αλλά με άλλη μορφή.
Κάποια διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκαν πρόσφατα από το εμπορικό σήμα, τη Yamaha στην αντίστοιχη ιαπωνική υπηρεσία. Με τη μόνη διαφορά ότι μπροστά τώρα υπάρχουν δύο τροχοί. Στο σχέδιο που παραθέτουμε φαίνονται σαφώς τα χαρακτηριστικά του τελευταίου Yamaha Vmax 1700 (με τον V-4 κινητήρα, τις εξατμίσεις, το πίσω φτερό, κλπ, που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία), ταυτόχρονα διακρίνεται από ένα μη συμβατικό μπροστινό σύστημα που είναι διαφορετικό από την Nikken MT-09, που παραπέμεπει στις κατασκευές τύπου Can-Am Spider.
Για να σιγουρευτούμε θα χρειαστεί να περιμένουμε κι άλλες πληροφορίες, ενώ αν το συνδυάσουμε με την σαφή πρόθεση της Yamaha να παρουσιάσει κι άλλες τρίτροχες μοτοσυκλέτες, τότε μπορεί να δούμε το πιο διάσημο Muscle Bike παραγωγής στον κόσμο να περνάει σε μια καινούργια εποχή, γράφοντας άλλο ένα κεφάλαιο με τον τίτλο VMAX…