MotorBike.gr

DUCATI PANIGALE V4, 2018: Το πέρασμα στα V4

05/12/2017

Όχι για κοινούς θνητούς

Η Ducati Panigale V4 που παρουσίασε πρόσφατα για το 2018 η ιταλική εταιρία και προβλέψεις για την τιμή του που θα κοστίζει… πολύ ακριβά γίνεται αμέσως φανερό ότι δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται, ούτε για αργούς αναβάτες, αλλά ούτε για κοινούς – οικονομικά – “θνητούς”… Η εξαιρετικής εμφάνισης Ducati Panigale V4 φτιάχτηκε για να αναπνέει κυρίως σε πίστες ταχύτητας, αλλά που και που, να πατάει τις ρόδες του και στους δημόσιους δρόμους.

Με την Panigale V4 η Ducati κάνει ένα βήμα παραπάνω, από τα εμβληματικά V-2 μοτέρ της, και περνάει στους “αγωνιστικούς MotoGP” κινητήρες V-4.

Γιατί αν τα V-2 αφορούν στο πρωτάθλημα Superbike, τότε τα V-4 αναφέρονται άμεσα στο πρωτάθλημα MotoGP, μιας και είναι η διάταξη που χρησιμοποιεί η ιταλική εταιρία στις ταχύτερες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που παράγει σήμερα.

Ούτε έναν, ούτε δύο, αλλά έξι αγώνες κέρδισε φέτος στα MotoGP η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Ducati στα χέρια του Andrea Dovizioso. Κι αυτή η μοτοσυκλέτα φορούσε κινητήρα διάταξης V-4.

Για χάρη του πρεστίζ της εταιρίας – κι άντε και για τη χάρη του “DesmoDovi”, όπως είναι το ψευδώνυμο του Dovizioso η Ducati παρουσίασε τη νέα Panigale V4, το νέο “καυτό” superbike των 214 ίππων και των 198 κιλών.

Μέσα σε ένα περιμετρικό αλουμινένιο, μινιμαλιστικό πλαίσιο δύο δοκών – που μοιάζει με αυτό των MotoGP – υποδέχεται η Ducati Panigale V4 τον ολοκαίνουργιο κινητήρα V-4 των 1.103 cc, με τετραβάλβιδες κεφαλές, που κινούνται με δεσμοδρομικό σύστημα και στρόφαλο που γυρίζει ανάποδα από το συνηθισμένο (προς τα πίσω), με ανάφλεξη big-bang και καταφέρνει να βγάλει στον στρόφαλο 214 ίππους στις 13.000 rpm (σχέση κιλών ανά ίππο στα 0,925, που είναι νέο ρεκόρ για σπορ μοτοσυκλέτα παραγωγής).

Η ροπή του κινητήρα φτάνει τα 12,65 kgm, στις 10.000 rpm. Το όνομα του νέου κινητήρα είναι Desmosedici Stradale, ενώ αυτού των MotoGP είναι Desmosedici GP, για να μην μπερδευόμαστε.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και διαθέτει DQS (Ducati Quick Shift), σύστημα που επιτρέπει στον αναβάτη να ανεβάζει και να κατεβάζει ταχύτητες χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.

Μπροστά υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43 mm της Showa, πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ της Sachs, ενώ είναι και οι δύο πλήρως ρυθμιζόμενες.

Στα φρένα συναντάμε δίσκους διαμέτρου 330 mm μπροστά, δαγκάνες και τρόμπες της Brembo, με την Ducati PanigaleV4 να είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που φοράει τις νέες μονομπλόκ, κορυφαίες της εταιρίας, τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Brembo-Stylema.

Η Ducati Panigale V4 έρχεται εξοπλισμένη με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων όπως: ABS Cornering Bosch, Ducati Slide Control (έλεγχος πλαγιολίσθησης), Wheelie Control (σύστημα ελέγχου της σούζας), Launch Control (σύστημα ελέγχου των εκκινήσεων), προγράμματα λειτουργίας κινητήρα (Race, Sport και Street), μονάδα μέτρησης αδράνειας IMU (Inertia Measurement Unit), Cornering ABS, Traction Control (έλεγχος πρόσφυσης του πίσω τροχού), Engine Βrake Control (έλεγχος φρένου κινητήρα).

Με την εμφάνιση να μοιάζει με αυτήν της Panigale 1299, στο πιο λεπτό, τα κομψά φωτιστικά σώματα της Ducati Panigale V4 είναι πλήρως LED, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16 λίτρων και στα όργανα συναντούμε έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών.

Η ιταλική κομψότητα ξεχειλίζει πάνω στην Panigale V4, κάτι που εκτίμησε ιδιαίτερα το κοινό του σαλονιού EICMA 2017 του Μιλάνου, όπου πρωτοπαρουσιάστηκε, αφού ψηφίστηκε σαν η ομορφότερη μοτοσυκλέτα της εκδήλωσης.

Εκτός από το νέο Ducati Panigale V4 του 2018 θα παρουσιαστούν αργότερα δυο ακόμα εκδόσεις, οι : Panigale V4 S και Panigale V4 Speciale που θα είναι περιορισμένης παραγωγής (1.500 κομμάτια).

To Ducati Panigale V4 S έχει ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins: πιρούνι Ohlins NIX-30 μπροστά και αμορτισέρ Ohlins TTX36 πίσω, όπως και σταμπιλιζατέρ της ίδιας εταιρίας. Φοράει ελαφρύτερες ζάντες και μπαταρία, διαφορετικές πλάκες καλαμιών και τα φτερά είναι από ανθρακονήματα. Το βάρος της φτάνει τα 195 κιλά (γεμάτη).

DU 2017-10-03 1409

Η Ducati Panigale V4 Speciale είναι η πιο ακριβή έκδοση του Panigale V4, με φτερά από ανθρακονήματα, σέλα με κάλυμα Alcantara, προστατευτικά μανετών, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, εξάτμιση Akrapovic από τιτάνιο, αγωνιστική ζελατίνα, τηλεμετρία Ducati Data Analyser, κι ένα σωρό λοιπά αγωνιστικά καλούδια.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της Panigale V4 Speciale θα είναι οι 226 ίπποι και τα 188 κιλά που θα ζυγίζει.

Περισσότερες πληροφορίες: Ducati, Καλλιρρόης 9, Αθήνα 117 43, 210 998 1199 www.ducati.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!