MotorBike.gr

DAYTONA R 250, Πρώτη Επαφή: Το οικονομικό naked

14/12/2017 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Ένα βήμα μπροστά

Μια διαφορετικής αισθητικής μοτοσυκλέτα με δυναμικά χαρακτηριστικά και ξεχωριστή γραμμή. Είναι μονοκύλινδρη, 25 ίππων, είναι naked, λέγεται Daytona R 250, στοιχίζει 3.195 ευρώ, και την οδηγούμε για λίγες μέρες, μεταφέροντας εντυπώσεις, παρατηρήσεις και σχόλια.

Με την εξέλιξη των κινεζικών μοτοσυκλετών να συνεχίζεται σε αμείωτο ρυθμό οι παραδοσιακοί κατασκευαστές – αν όχι “χάνουν τον ύπνο τους” – σίγουρα πρέπει να προβληματίζονται άμεσα και κυρίως για το μέλλον.

Η Κίνα είναι μια πολύ μεγάλη δύναμη στη μοτοσυκλέτα και τους δυο τροχούς εν γένει, η οποία έχει μόνο μία επιλογή: να βελτιώνει διαρκώς τα προϊόντα της, προσπαθώντας πάντα να κρατάει την τιμή χαμηλά. Κι αυτό είναι δέσμευση… που λένε κι οι πολιτικοί…

Τα σημάδια πυκνώνουν

Έχουμε την εντύπωση ότι μοτοσυκλέτες σαν την R 250 – η οποία στην Ελλάδα εισάγεται κάτω από το όνομα της Daytona – θα θεωρηθούν σε λίγα χρόνια “πιονιέροι”, αυτοί που έκαναν τα πρώτα βήματα προς έναν νέο, μεγάλο δρόμο στη μοτοσυκλέτα.

Αρχικά, από την κινεζική κατασκευάστρια εταιρία το μοντέλο ονομαζόταν Zontes. Λόγω του ότι το όνομα αυτό στην ελληνική γλώσσα δεν είναι το πιο εύηχο, ορθά παραμερίστηκε, κι έτσι η μοτοσυκλέτα ονομάζεται απλά Daytona R 250.

Δύο εκκεντροφόροι, τέσσερις βαλβίδες, 25 ίπποι και αεροελαιόψυξη

Η μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα των 250 κυβικών παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο το 2012 στην Κίνα και μέχρι να φτάσει σε ευρωπαϊκές αγορές το 2014-2015 (όπως η Μ. Βρετανία, η Πολωνία, Γαλλία, κ.λπ.) βελτιώνεται διαρκώς.

Η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε ήταν η πρώτη που έφτασε στην Ελλάδα για δοκιμές από την αντιπροσωπεία και ήταν προδιαγραφών Euro3.

Στην πραγματικότητα πήραμε μια ιδέα για τις επιδόσεις της προηγούμενης έκδοσης της Daytona R 250 , μιας και το μοντέλο που πωλείται σήμερα στην τιμή των 3.195 ευρώ είναι προδιαγραφών Euro4 και έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία.

Τιμόνι χαμηλό και πλατύ. Το ρεζερβουάρ είναι “καθαρό” από τάπα

Το μοντέλο Euro4 βελτιώθηκε παρεμπιπτόντως σχεδόν όπου είχαμε να κάνουμε τις παρατηρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η Tayo δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια, ένα το κρατούμενο. Το δεύτερο κρατούμενο είναι ότι δεν είχε καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια από την πρώτη στιγμή.

Δείτε τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας, παρατηρήστε τις λεπτομέρειες. Εμείς όταν την πρωτοπήραμε στα χέρια μας σπαταλήσαμε αρκετή ώρα χαζεύοντάς την, μιας και είναι εντυπωσιακή η προσπάθεια των Κινέζων και του (βάζουμε στοίχημα Ευρωπαίου) σχεδιαστή της, που έχει επενδύσει πολλές ώρες στη δημιουργία της R 250 η οποία… προσέξτε, δεν μοιάζει με καμιά άλλη.

Το τελικό είναι κρυμένο πίσω από πλαστικά καπάκια

Ναι, υπάρχουν κομμάτια πάνω της που θυμίζουν “κάτι άλλο”, αλλά η Daytona R 250 δεν είναι στεγνή αντιγραφή ενός μοντέλου. Επίσης είναι συγκινητική – για τους νεότερους – η εμπλοκή του design με την αισθητική των φημισμένων Transformers.

Όσοι έβλεπαν αναμμένο τον προβολέα χαμογελούσαν ενθουσιασμένοι, ενώ δεν βρέθηκε ούτε ένας, που να δηλώνει ότι δεν του αρέσει η συνολική εμφάνιση.

Παράλληλα συναντήσαμε κάμποσους στο δρόμο που ρωτούσαν για τη νέα 250άρα και έδειχναν ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον όταν άκουγαν την τιμή της.

Το πρόσωπο των Trasformer…

Επιτυχία λοιπόν στο πρώτο κομμάτι που λέγεται “συνολική εικόνα, αντιλαμβανόμενες δυνατότητες και τιμή αγοράς”, οπότε πηγαίνουμε στο επόμενο.

Η Daytona R 250 ακολουθεί τη νέα τάση των κατασκευαστών, που συναντάμε ολοένα και περισσότερο, να καλύπτουν τα εξαρτήματα και τα τμήματά των μοντέλων τους με πλαστικά κομμάτια.

Περισσεύει, πρέπει να πούμε, το πλαστικό πάνω στη 250 και είναι λίγο πιο ανελαστικό απ’ ότι θα θέλαμε, επίσης σε κάποιες στροφές (μεσαίες) αναγκαστικά τα πλαστικά του ντεπόζιτου συντονίζονται με τους κραδασμούς και βγάζουν ένα βουητό.

Ανάποδο πιρούνι και όμορφη ζάντα

Είναι όμως καλά φινιρισμένα και κάνουν καλή χρωματική αντίθεση μεταξύ τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ασημί με το πορτοκαλί κοντράρεται σε πολλά σημεία, αν και εμείς – αν ήμασταν σχεδιαστές – θα καλύπταμε πολλά από αυτά τα κομμάτια με μαύρο χρώμα, για να μην φαίνονται τόσο πολύ και να υποβαθμίσουμε τον όγκο τους.

Ένα από τα πράγματα που θα ενοχλήσει το μάτι είναι η κατασκευή του σωληνωτού ψαλιδιού – το οποίο στην πράξη δεν έχει κανένα πρόβλημα – και αυτό είναι ένα ακόμα εξάρτημα έχει αλλάξει στο μοντέλο Euro4, θυμίζοντας αντίστοιχα ψαλίδια της ΚΤΜ.

Όμως μια και πιάσαμε τις διαφορές μεταξύ του R-250 uro3) που δοκιμάσαμε με το τωρινό Εuro4 που πωλείται, ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω λίστα:

  • Σύστημα ABS 9.1M της Bosch στα φρένα
  • Νέο σφυρήλατο πιστόνι
  • Νέοι εκκεντροφόροι
  • Νέας σχεδιάσης-κατασκευής, ενισχυμένο, χυτό αλουμινένιο ψαλίδι
  • Αναδιπλούμενες και ρυθμιζόμενες μανέτες
  • Νέοι διακόπτες που φωτίζονται τη νύχτα
  • Αμορτισέρ λαδιού-αερίου

Αλλαγές λοιπόν πολλούς τομείς, ενώ κατά την άποψή μας η τάπα του ντεπόζιτου (που καλύπτεται κάτω από πλαστικά καπάκια) δεν χρειαζόταν να είναι κρυμμένη πίσω από πλαστικό πορτάκι που ανοίγει ηλεκτρομαγνητικά από την κεντρική κλειδαριά.

Το πορτάκι της τάπας ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη

Πάμε όμως να βγούμε στο δρόμο και να δούμε την Daytona R 250 στο στοιχείο της.

Αθόρυβος κινητήρας-εξαιρετικό σασμάν

Η “λεπτού ήχου” μίζα εκκινεί έναν κινητήρα που κερδίζει τις εντυπώσεις από το ρελαντί, αφού εκπέμπει ελάχιστους μηχανικούς θορύβους. Βάζεις στοίχημα ότι είναι υγρόψυκτος, ενώ ο μονοκύλινδρος, 4βάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους κινητήρας είναι αερο-ελαιόψυκτος, φορώντας ένα αρκετά μεγάλο ψυγείο λαδιού στο μπροστινό του μέρος.

Η ιπποδύναμή του φτάνει κοντά στους 25 ίππους και συνεργάζεται με έναν ελαφρώς σφιχτό συμπλέκτη, αλλά ένα εξαιρετικό στη λειτουργία του εξατάχυτο σασμάν, που κάνει τους Γιαπωνέζους να κοκκινίζουν!

Σε ένα ενδιαφέρον γύρισμα της τύχης, ο κινητήρας της Tayo στηρίζεται δομικά και όχι μόνο, σε παλαιότερο γιαπωνέζικο κινητήρα (πιθανά της Suzuki).

Η θέση οδήγησης είναι η κλασική των naked με τη μοτοσυκλέτα κάτω από τα πόδια του αναβάτη (θέση “πάνω στη μοτοσυκλέτα”) με τον κορμό ελαφρώς σκυφτό και λίγο βάρος να πέφτει στους καρπούς, που τοποθετούνται πάνω στο πλατύ τιμόνι.

Λίγη γκρίνια τώρα: μια χαρά “στήνουν” το σώμα του αναβάτη τα naked, αλλά μέσα στην κίνηση και τη διήθηση, λόγω του πλάτους των τιμονιών δυσκολεύουν τον αναβάτη να ελιχθεί, κι αυτό ισχύει για άπαντα τα μοντέλα της κατηγορίας. Και όλα σχεδόν, όπως και το Daytona, διαθέτουν μικρή ακτίνα στροφής και δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα στους αργούς ή επιτόπιους ελιγμούς, όπως ας πούμε οι μοτοσυκλέτες πόλης.

Δυο Διαθέσεις

Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, με τον κινητήρα να ανεβάζει αργά στροφές, ενώ ο ψεκασμός εμφανίζεται καλός χωρίς σκορτσαρίσματα και τρύπες. Περιμένεις λίγο για να φτάσεις στις μεσαίες στροφές όπου εμφανίζεται η σοβαρότερη ιπποδύναμη, η οποία διατηρείται μέχρι τις υψηλές και το κόκκινο όπου επεμβαίνει ο κόφτης.

Σίγουρα μια εμφάνιση που ξεχωρίζει

Καλής σχεδίασης, σκληρή σέλα

Το Daytona R-250 εμφανίζει δύο αποδόσεις”, σχεδόν σαν δυο modes: μια που του δίνει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς πολλή δύναμη μεν, αλλά γραμμικά, στις χαμηλές στροφές μέσα στην πόλη, κι η άλλη στις υψηλές στροφές να πηγαίνει σβέλτα και αρκετά διασκεδαστικά.

Χρειάστηκαν τρεις-τέσσερις μέρες δοκιμής για να εκτιμήσουμε το Daytona R 250 στο δρόμο και να αντιληφθούμε την παραπάνω συμπαθητική του φύση.

Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μονοκύλινδρο κινητήρα, όπου γενικότερα μπορείς να έχεις, είτε καλές χαμηλές-μεσαίες, είτε καλές μεσαίες-υψηλές στροφές κι όχι όλα.

Οι έξι ταχύτητες του κιβωτίου στο κόκκινο αποδίδουν κατά σειρά: 40 km/h, 65, 85, 105, 130 και μια τελική με έκτη ταχύτητα άνω των 140 km/h. Η κατανάλωση του μονοκύλινδρου κινητήρα έφτασε κοντά στα 3,7- 4,1 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, με την χωρητικότητα του ντεπόζιτου των 11 λίτρων να του δίνει καλή αυτονομία.

Από πλευράς κρατήματος το βαρύ σχετικά τιμόνι είναι ακριβές, ενώ οι αναρτήσεις που είναι αρκετά σφιχτές ώστε να διατηρούν το Daytona R 250 στις επιλεγμένες γραμμές δεν κουράζουν εύκολα τον αναβάτη.

Ενδιαφέρουσα είναι η σταθερότητα που εμφανίζει παντού το 250, παρά το μικρό του μεταξόνιο στα 1.384 mm. Το χαμηλό βάρος των 144 κιλών γεμάτο, το κάνει εύκολο στους χειρισμούς.

To ανάποδο πιρούνι εμφανίζει αρκετή ακαμψία και ακρίβεια κάτω από ένταση, κι έχει μαλακά ελατήρια, ενώ το πίσω αμορτισέρ στο καινούργιο μοντέλο είναι βελτιωμένο, λαδιού-αερίου και ρυθμιζόμενο (στο δικό μας ήταν απλό και εμφάνιζε έλλειψη απόσβεσης, ειδικά στην επαναφορά).

Το πλαίσιο κάνει πολύ καλή δουλειά και το κράτημα σε καλή άσφαλτο είναι απόλυτα προβλέψιμο, αποδεικνύοντας ότι και εδώ έχει γίνει καλή δουλειά από την εταιρία.

Δύο έμβολα, κυματιστό δισκόφρενο και γωνιώδες μεγάλο φτερό

Κίτρινο το τζάμι (!) δυσδιάκριτες οι στροφές (rpm)

Η σκληρή σέλα (ύψος 790 mm από το έδαφος) θα ενοχλήσει μόνο μετά από καμιά ώρα πάνω της, ενώ το μπροστινό φρένο δεν διέθετε αίσθηση στη μανέτα. Για να φρενάρει ισχυρότερα έπρεπε να εξαντλήσουμε τη διαδρομή της.

Αντίθετα το πίσω φρένο ήταν άριστο, με πολύ καλή αίσθηση και δύναμη, που σπάνια συναντούμε πλέον (… σε πίσω φρένο). Και τα δύο φρένα είναι κυματιστά, το μπροστινό έχει δαγκάνα δύο εμβόλων και το πίσω ενός εμβόλου.

Άριστο το οπίσθιο φωτιστικό σώμα

Ενδιαφέρον είχαν οι καθρέφτες που μπορούν και περιστρέφονται από τις βάσεις τους λόγω “διαστημικού” σχήματος, προσφέρουν μέτριο οπτικό πεδίο – αλλά και το πλήρως ψηφιακό όργανο με το κίτρινο τζάμι που έχει ωραίο φωτισμό το βράδυ. Μέτρια είναι η κόρνα και τα λάστιχα μάλλον θα πρέπει να αλλάξουν αν έχει σπορ απαιτήσεις ο αναβάτης.

Με τρεις χιλιάδες – καινούργια μοτοσυκλέτα

Είναι παρήγορο, την εποχή που διανύουμε, να μπορεί κάποιος να αγοράσει μια καλή μοτοσυκλέτα 250 κυβικών με λίγα παραπάνω από 3 χιλιάδες ευρώ.

Ναι σίγουρα, μπορεί με αυτά τα χρήματα να βρίσκεις μεταχειρισμένα που αποτελούν καλές επιλογές, αλλά εδώ μιλάμε για καινούργια μοτοσυκλέτα, όχι για μεταχειρισμένη.

Η Daytona R-250 είναι εντυπωσιακής σχεδίασης με νεανικές τάσεις που δεν συναντώνται σε άλλο μοντέλο της αγοράς και μετά από μερικές βόλτες σου αποκαλύπτει έναν ενδιαφέροντα φιλικό χαρακτήρα, που σε υποστηρίζει είτε θες να πας αργά, είτε πιο γρήγορα.

Σε γενικές γραμμές είναι μια μοτοσυκλέτα που διαθέτει δυναμικό το οποίο την κάνει να αξίζει να την εξετάσει κάποιος σαν μελλοντική αγορά.

(*πρόσφατη ενημέρωση: “δυστυχώς” οδηγήσαμε το Daytona R 250 και διαπιστώσαμε ότι έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, όπου στο μοντέλο Euro3 είχαμε ασκήσει κριτική. Μιλάμε για μια “μεταμορφωμένη” μοτοσυκλέτα με πολύ καλή συμπεριφορά γενικά…)

DAYTONA R 250 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ: 3.195 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αεροελαιόψυκτος, κυβισμού 249 cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 25 hp, στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό, ανάποδο πιρούνι / Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος με δαγκάνα 2 εμβόλων / Δίσκος με δαγκάνε ενός εμβόλου
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 110/70 μπροστά, 150/55 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.384 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 11lt
ΒΑΡΟΣ: 144 kg (γεμάτη)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:  Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880 , Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101,  www.daytonamotors.gr

BENELLI BN 251 ABS, Super Test: Παθιασμένη σαν Ιταλίδα

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!