Υπέροχη, αξέχαστη…
Η Honda CB1100 TR Concept είναι μια δημιουργία που έχει βασιστεί πάνω στην CB1100 RS παραγωγής, που έχει γεμίσει μέταλλο, χαρακτήρα και χρώμα. Mπορεί να παρουσιάστηκε πριν από δυο χρόνια αλλά τέτοιες εμφανίσεις δεν ξεχνιούνται, ούτε πρέπει να περνούν απαρατήρητες. Γι’ αυτό και την επαναφέρουμε, την ξανα-φρεσκάρουμε στη μνήμη μας…
Η Honda είναι από τις εταιρίες που δεν έχει επενδύσει ιδιαίτερα στις μοτοσυκλέτες με ρετρό, κλασικό στυλ. Η πρόσφατη της κίνηση μάλιστα με τα CB 125, 300, 1000 μπορεί φέρνει στο χωριό των βιομηχανικών σχεδιαστών ψήγματα παρελθόντος, αλλά και πάλι είναι μεταφρασμένα με μοντέρνο τρόπο. Η Honda τραβάει μια νέα γραμμή με τα νέα CB, ενώ και πάλι οι κλασικές γραμμές πάνω σε μοντέλο παραγωγής της απουσιάζουν.
Η σκηνή των cafe racer, scrambler, tracker δεν έχει ακόμα ωριμάσει σαν ιδέα μέσα στην ιαπωνική εταιρία, παρότι το 2010 κυκλοφόρησαν οι CB1100 (CB1100 και στη συνέχεια EX), σαν κλώνοι, ας πούμε, της εμβληματικής CB750 του 1969, η οποίες έφεραν ενθουσιασμό στο κοινό αρχικά, αλλά δεν εισέπραξαν την αναμενόμενη αποδοχή.
Το 2016 στην EICMA μετά το Tokyo Motor Show και την Οσάκα, εμφανίστηκε η μοτοσυκλέτα στο Ευρωπαϊκό κοινό, δημιουργημένη από την Honda και οι πάντες εξεπλάγησαν με την CB1100 Type II Concept, μια πολύ γοητευτική roadster.
Η πρωτότυπη Honda CB1100 TR Concept που παρουσιάζουμε σήμερα γεννήθηκε κινούμενη στις μόδες, τάσεις της μοτοσυκλετιστικής Γηραιάς Ηπείρου, σαν το άγριο, επαναστατημένο αδελφάκι των CB1100 EX και CB1100 RS.
Η βάση είναι μια CB1100 που έχει απογυμνωθεί σχεδόν από όλα… τα περιττά. Το ντεπόζιτο αντικαταστάθηκε από ένα με περισσότερες γωνίες, στενότερο και πιο επίπεδο από το αρχικό.
Η σέλα έγινε μονοκόμματη, με κόκκινο χρώμα κάλυμμα και μια ουρά μικρού μεγέθους. Ο συνδυασμός χρωμάτων, πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι ο κλασικός των αγωνιστικών Honda: λευκό, κόκκινο και μπλε… αλά HRC.
Ανοδιωμένο χρυσό τιμόνι Rizoma, δυο φαρδιές πλάκες πιρουνιού, το τελευταίο ανάποδο Öhlins FGRT 200.
Στο πίσω μέρος, τα αμορτισέρ της Showa έχουν αντικατασταθεί από δύο μονάδες της παραπάνω σουηδικής εταιρίας, μπήκε ένα ζεύγος δαγκάνες της Brembo, ακτινικά τοποθετημένες μπροστά, και μια της Nissin πίσω είναι υπεύθυνεςι για τη βελτίωση της επιβράδυνσης.
Τέλος, στις δυο ζάντες της Marchesini τοποθετούνται δύο σλικ Pirelli Diablo Superbike SC1. Ο κινητήρας προβάλει τις εξαιρετικές γραμμές του και το μαύρο φιλτροκούτι έχει αντικατασταθεί από ελεύθερo κωνικά Κ&Ν, που συνδέονται με κόκκινες σωλήνες με τον κινητήρα.
Οι εξατμίσεις είναι διάταξης 4 σε ένα, αφού προηγουμένως δημιουργήσουν μια καταπληκτική καμπύλη στη σωλήνα που οδηγεί στο φάλτσο διαγώνιο τελικό της Termignoni.
Η Honda αποτίει φόρο τιμής, με αυτό το μοντέλο, στον χαρισματικό, αδικοχαμένο αναβάτη του Παγκοσμίου Marco Simoncelli, κι έτσι βάζει μεγάλα “58” στα καπάκια της (number plate).
H Honda CB1100 TR Concept αναμιγνύοντας με περίσσια τέχνη πολλά στοιχεία του παρελθόντος καταφέρνει να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σύνολο, που κάνει τους παλιούς μοτοσυκλετιστές, αν μη τι άλλο, να χάνουν έναν παλμό, πνιγμένοι από τη νοσταλγία άλλων εποχών.