MotorBike.gr

BMW R 1250 GS, 2019: Η επιστροφή της βασίλισσας

18/09/2018

Βαλβίδες, κυβικά και 136 ίπποι

H πολυαναμενόμενη νέα BMW R 1250 GS αποκαλύπτει μερικά από τα μυστικά της. Με έναν νέο κινητήρα boxer 1.254 cc, με βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και 136 ανακοινώσιμους ίππους.

Ο νέος κινητήρας θα κινεί επίσης και το νέο τουριστικό BMW R 1250 RT, ενώ όπως είναι λογικό θα τον δούμε και σε άλλα μοντέλα της βαυαρικής εταιρίας. Δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο θα ταξιδέψουν στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας για τη διεθνή παρουσίαση των νέων BMW R 1250 GS και R 1200 RT.

Εκεί θα δοκιμάσουν το νέο “GS” μια από τις πιο πετυχημένες μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης όλων των εποχών, ενώ η BMW Motorrad προτίμησε να δημοσιοποιήσει τις λεπτομέρειες της καινούργιας μοτοσυκλέτας πριν καν την επίσημη παρουσίαση.

Κατ’ αρχήν ο κινητήρας έχει κερδίσει 84 cc σε σχέση με τον προκάτοχό του και ανακοινώνει 11 επιπλέον ίππους μέγιστης ισχύος.

Η μεγάλη αλλαγή του δικύλινδρου κινητήρα των 1.254 cc είναι οι βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού, ένα πρωτοποριακό σύστημα που βρίσκεται στις κυλινδροκεφαλές και ονομάζεται BMW Shift Cam.

Χάρη σε αυτές τις δύο βελτιώσεις/αλλαγές ο κινητήρας ανακοινώνεται πλέον στους 136 ίππους στις 7.750 rpm (και στα 14,5kgm ροπής), δηλαδή 10% περίπου ισχυρότερος από τον προκάτοχό του.

Επιπλέον έχουν μειωθεί οι εκπομπές καυσαερίων και η κατανάλωση, ενώ έχει βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι, με τις οι αντιδράσεις του άξονα κατά το άνοιγμά του στις χαμηλές στροφές να έχουν εξομαλυνθεί.

Συνοδευτικά με τον νέο κινητήρα, έγιναν τροποποιήσεις και στην εξάτμιση, η οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση, συμβάλλει στην εκπομπή ενός “ιδιαίτερα διακριτικού” ήχου.

Τώρα όσον αφορά στον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, το νέο σύστημα της BMW διαθέτει εκκεντροφόρους εισαγωγής με δύο έκκεντρα διαφορετικού προφίλ, με ένα σύστημα-μηχανισμό να ορίζει πως θα κινηθούν ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί.

Στις χαμηλές στροφές οι βαλβίδες έχουν συγκεκριμένο – μικρότερο έκκεντρο – βύθισμα, ενώ στις υψηλότερες στροφές ένας μηχανισμός που μετακινεί τους εκκεντροφόρους ενεργοποιεί τον δεύτερο λοβό, που προσφέρει μεγαλύτερο βύθισμα βαλβίδων.

Δύναμη και απόδοση σε όλες τις στροφές ήταν το ζητούμενο, με βελτιωμένη καύση, που μειώνει συνολικά την κατανάλωση.

Ο κινητήρας της BMW, όπως και τα προηγούμενα μοντέλα, θα περιλαμβάνει προγράμματα λειτουργίας “Rain” και “Road”, αλλά και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, ενώ στην R 1250 GS θα υπάρχουν προαιρετικά mode τα Dynamic, Dynamic Pro, Enduro και Enduro Pro στον εξτρά εξοπλισμό.

Μια άλλη λεπτομέρεια είναι ότι η R 1250 GS θα έχει στη θέση των οργάνων μια οθόνη TFT 6,5”, με πολλαπλές λειτουργίες και σύστημα Connected Ride, που λειτουργεί από τον εύχρηστο περιστροφικό επιλογέα -Multicontroller- της BMW στο αριστερό άκρο του τιμονιού.


Βελτιώσεις υπάρχουν και στην τροφοδοσία, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται και βενζίνη με χαμηλό αριθμό οκτανίων (καλό το τελευταίο για την Ελλάδα…), αλλά και στο νέο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης κινητήρα που ονομάζεται BMS-0. Η λίπανση και η κυκλοφορία λαδιού σε ορισμένα σημεία του κινητήρα, όπως η βάση των πιστονιών, έχουν επίσης βελτιωθεί.

Περισσότερες πληροφορίες για την BMW R 1250 GS του 2019… σύντομα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!