Μια νεο-ρετρό, μια διπλής προσωπικότητας και η σούπερ κλασική
Δυο 250άρες μοτοσυκλέτες και μια 400 παρουσίασε σαν μοντέλα παραγωγής του 2019 η ιταλική Benelli στην EICMA 2018. Οι δυο πρώτες ονομάζονται Leoncino 250 και TRK 251 και η τρίτη Imperiale 400, όλες με μονοκύλινδρους κινητήρες, υπηρετώντας η καθεμιά διαφορετική κατηγορία. Περικυκλωτική κίνηση από την Benelli. Kι αυτή ήταν μόνο η αρχή, αφού τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας θα τα παρουσιάσουμε σε επόμενο άρθρο.
Ο ιστορικός ιταλικός οίκος, με έτος ίδρυσης το 1911, που ανήκει από το 2005 στον κινεζικό όμιλο εταιριών Qjian Jiang Industrial Group, με τα τρία αυτά μοντέλα διευρύνει τη γκάμα του στους μικρο-μεσαίους κυβισμούς.
Η EICMA του 2018 έφερε στην παραγωγή τα Leoncino 250, TRK 251 και Imperiale 400, τα δυο πρώτα σε νεο-ρετρό και crossover στυλ και το τρίτο σε κλασικές, κλασικότατες μάλλον γραμμές.
Αυτά τα τρία νέα μοντέλα της Benelli στοχεύουν σε ένα νεανικό ευρύτατο κοινό, καλύπτοντας με έξυπνο τρόπο αντίστοιχες κατηγορίες.
BENELLI LEONCINO 250 2019
Το λιονταράκι μικραίνει
Το καλόγουστης εμφάνισης Benelli Leoncino 250 – που πατάει πάνω στις γραμμές του πετυχημένου Leoncino 500 – πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι σαν πρωτότυπο, στο ίδιο σαλόνι, μέσα στην Ιταλία στο Μιλάνο. Φέτος, ένα χρόνο μετά, παρουσιάστηκε σαν μοντέλο παραγωγής.
Οι πιο μικρές διαστάσεις του, σε σύγκριση με το 500, δεν φαίνονται να το αποδυναμώνουν από πλευράς εμφάνισης, “εκτοπίσματος” και χαρακτήρα. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, αφού το compact μοτοσυκλετάκι γίνεται πιο “προσιτό” στο μάτι και στην ουσία, πιο λιονταράκι, πιο Leoncino στα ιταλικά. Που να δείτε και το 125 που έρχεται αργότερα μέσα στο 2019 δηλαδή… Στην οικογένεια των “Λεοντσίνων” τα σήματα κατατεθέντα είναι το ανάποδο πιρούνι, ο οβάλ μεγάλος προβολέας, το “σκυφτό”ντεπόζιτο και η μονοκό, “μασίφ” ουρά.
Κινητήρας του Benelli Leoncino 250 είναι ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος, 4βάλβιδος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και συναντάμε στο Benelli ΒΝ 251 που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, με απόδοση 24,5 ίππων στις 9.000 rpm και 2,1 kg-m ροπής.
Το πλαίσιο είναι περιμετρικό, χωροδικτύωμα από ατσάλινους σωλήνες, που περικλείει ένα δυναμικά κλασικό σύνολο, το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 41 mm παρακαλώ, ενώ το ψαλίδι είναι και αυτό σωληνωτό με γέφυρα και συνεργάζεται με ένα μονό αμορτισέρ. Ο προβολέας είναι τεχνολογίας LED και τα όργανα ψηφιακά.
Τα φρένα είναι κυματιστοί δίσκοι, ένας μπροστά και ένας πίσω, με ABS. Ο μπροστινός είναι διαμέτρου 280 mm, με τετραπίστονη δαγκάνα και ο πίσω διαμέτρου 240 mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι χυτές ζάντες που διαθέτουν πολλά, λεπτά μπράτσα, θέλοντας να θυμίσουν ακτίνες.
Το Benelli Leoncino 250 θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε τέσσερα χρώματα: λευκό, ανθρακί, κόκκινο και καφέ.
BENELLI TRK 251
Άσφαλτος, χώμα κι εκδρομές, με 250 κυβικά
Επιτέλους ένα ακόμα μονοκύλινδρο 250άρι στην αγορά. Γιατί το “είδος” σπάνιζε εδώ και χρόνια, ενώ η κατηγορία αυτή ταιριάζει στην Ελλάδα για πολλούς λόγους και λόγους οικονομίας.
Το Benelli TRK 251 γίνεται ένα από τα πρώτα 250άρια που προσφέρει τη δυνατότητα να οδηγεί κάποιος μοτοσυκλέτα Adventure με δίπλωμα A2 και μάλιστα μονοκύλινδρο, που διαθέτει ευελιξία, μικρό βάρος και ευκολία χρήσης.
Γιατί το Benelli TRK 251 λόγω των τεχνικών του χαρακτηριστικών είναι ένα ευκίνητο, ελαφρύ 250άρι που θα περάσει ασφάλτους και χωματόδρομους με ευκολία.
Το κουστούμι στηρίζεται αδρά στις γραμμές του μεγαλύτερου Benelli TRK 502, που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, μόνο που έχει λεπτύνει και έχει αλλάξει, κι έχει εκμοντερνίσει τους δυο προβολείς πάνω στο φέρινγκ.
Ο κινητήρας και το πλαίσιο είναι ίδιο με του “αδελφού” Benelli Leoncino 250, για λόγους οικονομίας και ευκολίας, αφού η “βάση” είναι κοινή. Ο κινητήρας είναι λοιπόν μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με ψεκασμό και τέσσερις βαλβίδες (2ΕΕΚ) και αποδίδει 24,5 ίππους.
Το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα και το πιρούνι ανεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 41 mm, αλλά μεγαλύτερων διαδρομών απ’ ότι στο Leoncino 250, κάτι που ισχύει και για το μονό αμορτισέρ πίσω.
Και τα φρένα είναι κοινά με το Leoncino, με κυματιστούς δίσκους 280 mm μπροστά και 240 mm πίσω και ABS.
Η Benelli θα διαθέσει το TRK 251 σε κόκκινο, λευκό και μαύρο χρώμα και θα βρίσκεται στην αγορά την επόμενη άνοιξη.
BENELLI IMPERIALE 400
H κλασική φόρμα επιστρέφει
Τον περασμένο χρόνο η Benelli την είχε παρουσιάσει σαν μοντέλο concept και φέτος έφτασε στην EICMA στην τελική του έκδοση, σαν μοντέλο παραγωγής πλέον.
Η Benelli Imperiale 400 είναι εξοπλισμένη με έναν ολοκαίνουργιο (!) μονοκύλινδρο, αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα ικανό να αποδώσει ισχύ 20,5 (μόλις) ίππων, αλλά σε πολύ χαμηλές στροφές, τις 5.500 rpm και μπόλικη ροπή (2,9 kgm) ακόμα πιο χαμηλά, στις 3.500 rpm!
Οι γραμμές του φτιαγμένου από λευκό χαρτί κινητήρα είναι απίστευτα κοντά σε αυτές ενός κινητήρα του ’40 και του ’50! Είναι όμως και το υπόλοιπο σύνολο που τον υποστηρίζει αισθητικά, αφού η μοτοσυκλέτα μοιάζει σαν αυθεντική κλασική που έχει ανακατασκευαστεί και όχι σαν μοντέλο του 2019.
Τα πάντα πάνω στην Benelli Imperiale 400 έχουν μια γεύση ρετρό: από το ντεπόζιτο μέχρι τον στρογγυλό προβολέα, τα πλαϊνά καπάκια, τα φτερά, οι σέλες (αυτή του αναβάτη έχει και ελατήριο από κάτω!), τα φλάς, το στοπ, η εξάτμιση.
Ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών και ο πίσω 18, με ζάντες που φορούν ακτίνες και το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι στα 200 κιλά, το πιθανότερο γιατί πολύ σίδερο (ορθά) θα έχει χρησιμοποιηθεί πάνω στην 400.
Κλασικό είναι και το πλαίσιο: διπλό, κλειστό με μονή ραχοκοκκαλιά. Το πιρούνι είναι φυσικά συμβατικό με καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχουν δυο αμορτισέρ.
Και στα φρένα η Benelli δεν έχει τσιγκουνευτεί με τον μπροστινό δίσκο να είναι διαμέτρου 300 mm, με 2πίστονη δαγκάνα και τον πίσω δίσκο στα 240 mm (με δαγκάνα ενός εμβόλου) και δικάναλο ABS.
Η Benelli Imperiale 400 θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά από το πρώτο τρίμηνο του 2019, σε μαύρο, κόκκινο και ασημί χρώμα.