Eπιτέλους… Αdventure 790
Έστω και με καθυστέρηση παρουσιάστηκε επιτέλους “η μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στην Ελλάδα”. Σε δυο εκδόσεις μάλιστα η νέα ΚΤΜ 790 Adventure φιλοδοξεί να βάλει περισσότερο χώμα στη ζωή των μοτοσυκλετιστών με τον τρόπο που η αυστριακή εταιρία ξέρει να κάνει.
Mεσαίου (προς μεγάλου) κυβισμού πολυτάλαντες μοτοσυκλέτες, που δίνουν έμφαση περισσότερο στο χώμα και μπορούν να αλωνίζουν την Ελλάδα απ’ άκρη σε άκρη. Χρησιμοποιώντας χωματόδρομους.
Έχουμε ένα πλεονέκτημα, μια δυνατότητα που δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά σε τέτοιο βαθμό στην Ευρώπη, γι’ αυτό και δηλώνουμε τυχεροί, αφού έχουμε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας – και κίνησης – από τους δυτικούς γείτονές μας. Γι’ αυτό και μοτοσυκλέτες σαν την 790 Adventure είναι “ότι πρέπει” για εδώ, μας ταιριάζουν.
Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση των πρωτότυπων Adventure της 790 έρχεται η ώρα των μοντέλων παραγωγής.
Το πρώτο που βλέπει ο παρατηρητής στη νέα μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ είναι φυσικά… η εμφάνισή της. Με ένα “μισό” φέρινγκ-προβολέα-ζελατίνα που είναι ξεκομμένο από το υπόλοιπο σώμα της μοτοσυκλέτας, η ΚΤΜ 790 Adventure σίγουρα ξεχωρίζει.
Πολλούς τους ξενίζουν αυτές οι γραμμές, που προκαλούν μια προσέγγιση “love it or hate it”. Αυτά βεβαίως συμβαίνουν όταν τη σχεδίαση έχει αναλάβει ο γνωστός οίκος design Kiska, που προτιμά η ΚΤΜ παραπάνω από 20 χρόνια και επιδεικνύει πάντα μια έντονη άποψη και έναν ιδιαίτερο, συγκεκριμένο επιθετικό χαρακτήρα.
Δυο εκδόσεις λοιπόν, μια απλή, η ΚΤΜ 790 Adventure με χαμηλό φτερό μπροστά και μια πιο χωματερή, η ΚΤΜ 790 Adventure R, με ψηλό φτερό μπροστά για το 2019.
Αμφότερες οι 790 έχουν τον ίδιο κινητήρα, τον compact δικύλινδρο σε σειρά, των 799cc που πρωτοείδαμε πάνω στο 790 Duke, με διαφορές στην κεντρική μονάδα διαχείρισης, ώστε να αποδίδεται περισσότερη ροπή χαμηλά. Με ιπποδύναμη 95 ίππων στις 8.000 rpm, και 9kgm ροπής στις 6.600 rpm.
Οι διαφορετικές χαρτογραφήσεις είναι τρεις (Street, Offroad και Rain), ενώ υπάρχει και μια παραπάνω η Rally (στάνταρ στην R, εξτρά στην απλή έκδοση) που διαφοροποιείται στον τρόπο που αποδίδει ο κινητήρας. Αντίστοιχα, με κάθε mode που επιλέγεται, αλλάζει και η λειτουργία του traction control, έτσι ώστε να ταιριάζει στην περίσταση.
Παρότι το ρεζερβουάρ είναι αρκετά μεγάλο – με χωρητικότητα 20 λίτρων – έχει γίνει προσπάθεια να είναι όσο το δυνατόν πιο μαζεμένο, στενό στο ανώτερό του τμήμα και χαμηλά τοποθετημένο. Έτσι θα μπορεί να προσφέρει την κατάλληλη θέση οδήγησης για ευκολότερη χρήση στο χώμα, που είναι και από τα δυνατά σημεία της μοτοσυκλέτας, όπως είναι αναμενόμενο για μια μοτοσυκλέτα που φτιάχνεται από την ΚΤΜ. Έχουμε και μια παράδοση, “ένα κούτελο” που λένε…
Κοινό είναι και το πλαίσιο επίσης, στις δυο μοτοσυκλέτες, που είναι χωροδικτύωμα από ατσάλινες σωλήνες, με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό του τμήμα. Χωροδικτύωμα είναι και το υποπλαίσιο, ενώ το βάρος και των δυο εκδόσεων δεν ξεπερνάει τα 190 κιλά (κενές) και 203 κιλά πλήρεις υγρών.
Οι αναρτήσεις είναι φτιαγμένες από την WP φυσικά, ένα ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά με καλάμια διαμέτρου 43 mm στο Adventure, αλλά 48mm στο Adventure R. Η πίσω ανάρτηση είναι η γνωστή PDS της ΚΤΜ πίσω χωρίς μοχλικό. Οι διαδρομές αναρτήσεων της Adventure είναι είναι 200mm μπροστά και πίσω, ενώ για την Adventure R στα 240 mm και στα δύο άκρα.
Διαφορετικές διαδρομές αναρτήσεων σημαίνει και διαφορετικό ύψος σέλας για κάθε μοντέλο: η σέλα του 790 Adventure ρυθμίζεται σε δύο θέσεις και απέχει 830 mm ή 850 mm από το έδαφος, ενώ στο 790 Adventure R το ύψος φτάνει τα 880 mm.
Λόγω του πιο χωμάτινου προορισμού του το Adventure R έχει και ψηλό φτερό μπροστά, στοιχείο που διαφοροποιεί άμεσα στις δυο μοτοσυκλέτες.
Οι τροχοί και στα δύο Adventure είναι φυσικά 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 90/90-21 και 150/70-18 πιο “ασφάλτινα” στο Adventure και πιο “χωματερά” στο Adventure R.
Στα φρένα συναντάμε δύο δίσκους διαμέτρου 320mm μπροστά, με ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες, κι έναν διαμέτρου 260mm πίσω, με δαγκάνα δύο πιστονιών. Και τα τρία φρένα έχουν φυσικά τη βοήθεια ABS (της Bosch), με λειτουργία ABS cornering και – το σημαντικό για την οδήγηση στο χώμα – δυνατότητα απενεργοποίησης.
Συντροφιά στον αναβάτη – από πλευράς πληροφοριών – παρέχει η έγχρωμη οθόνη TFT των 5 ιντσών, που μπορεί να δείχνει τις ενδείξεις σύμφωνα με τα γούστα του αναβάτη, ενώ διαθέτει και δυνατότητα για ακόμα πιο εξεζητημένες λειτουργίες (σύνδεση με κινητό, μουσική, σύστημα πλοήγησης κλπ).
Φωτογραφίες: EICMA