Οι εκδρομές στο χώμα κάνουν καλό
Ολοένα και ισχυροποιείται η κατηγορία των μοτοσυκλετών 125 κυβικών με στόχο την ευρωπαϊκή αγορά που τα απορροφά πλέον σε μεγαλύτερους αριθμούς από το παρελθόν. Έχοντας σαν κύριο αντίπαλο στην αγορά τα σκούτερ, που προορίζονται αυστηρά σε αστική χρήση, τοποθετούνται σε διαφορετικό μήκος κύματος και προτείνουν χρήση σε άσφαλτο και χώμα.
Εκδρομές στο χώμα. Με “εντουράκια” έστω και 125 κυβικών, ένα σακίδιο με λίγες προμήθειες, κάμποσο εξοπλισμό “επιβίωσης”, μερικά εργαλεία και καλή παρέα. Το τελευταίο είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία της πετυχημένης εκδρομής. Όπως είναι και η σωστή επιλογή μοτοσυκλέτας που θα ταιριάζει στην περίσταση.
Γιατί κανέναν δεν θα δυσαρεστούσε μια οικονομική (σημαντικό) πολυτάλαντη μοτοσυκλέτα που δεν κουβαλάει 300 κιλά βάρος (επίσης σημαντικό) και πηγαίνει παντού;
Keeway TX 125 Adventure: Εμπρός για την περιπέτεια!
Η κινεζική Keeway η οποία ανήκει στην QJ (που είναι ιδιοκτήτρια και της Benelli) επεκτείνει την γκάμα της για το 2019, βασισμένη στο ήδη υπάρχον Keeway TX 125 που το κάνει Adventure. Φοράει τα ρούχα της περιπέτειας, βάζει μυτερό φτεράκι (ρύγχος) και μια ψηλότερη ζελατίνα στο μικρό φέρινγκ και όλα αυτά δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο σε συνδυασμό με το ανάποδο -χρυσό – ανάποδο πιρούνι.
Οι τροχοί του είναι 17ρηδες μπροστά-πίσω, στοχεύοντας περισσότερο στην άσφαλτο παρά στο χώμα, το οποίο όμως είναι μέσα στις δυνατότητές του.
Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος μονοκύλινδρος με 10 ίππους και 0.9 kgm ροπής και στα φρένα συναντάμε δυο δισκόφρενα με σύστημα φρένων CBS. Η ανακοίνωση της εταιρίας λέει ότι το Keeway TX 125 Adventure θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές μετά το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Benelli TRK 125: Όπως και τα αδέλφια του
Η πετυχημένη σειρά της Benelli, οι γνωστές πλέον TRK που ξεκίνησαν από τα 500 κυβικά, επεκτείνονται με την Benelli TRK 251 και με την Benelli TRK 125 για το 2019.
Η μικρή TRK είναι κι αυτή μονοκύλινδρη όπως και η 250άρα αδελφή της, τη στιγμή που η Benelli TRK 502 έχει δικύλινδρο κινητήρα. Η 125 απευθύνεται στην κατηγορία αδειών οδήγησης Α1. Ο κινητήρας έχει 124 cc, είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος και υγρόψυκτος και έχει απόδοση 12,8 ίππων στις 9.800 rpm.
Η εμφάνιση της μικρής μοτοσυκλέτας είναι παρόμοια των αδελφών της, με LED φώτα, φέρινγκ που περιέχει ρύγχος, ανάποδο πιρούνι και μονό αμορτισέρ στην πίσω ανάρτηση σε επικλινή θέση.
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, προορίζοντας το TRK προς την ασφάλτινη χρήση, με το βάρος της να φτάνει τα 153 κιλά (κενή). Το Benelli TRK 125 αναμένεται στην αγορά την Άνοιξη του 2019.
Honda CB125X: Επιδεικνύοντας καινοτομική σχεδίαση
Είναι αυτό που λέμε εδώ και χρόνια: “φτιάξτε όμορφα μοτοσυκλετάκια αρχαρίων, κατηγορίας Α1, κάντε τους νέους αναβάτες να τα οδηγούν και να αισθάνονται περήφανοι, κι έτσι χτίζετε το μέλλον της μοτοσυκλέτας”. Γιατί οι ευχαριστημένοι “πελάτες” θα παραμείνουν στο “μαγαζί” και θα συνεχίσουν να αγοράζουν, όπως θα το έβλεπε κάποιος κυνικά, από την εμπορική πλευρά. Εμείς το λέμε αλλιώς και μιλάμε με πιο ρομαντικά κριτίρια, αφού έτσι αντιμετωπίζουμε τη μοτοσυκλέτα: σαν έναν υπέροχο κόσμο, που έχει πολλά να προσφέρει στους ανθρώπους του.
Στο σαλόνι της EICMA 2018, το “Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης Honda” που βρίσκεται στη Ρώμη – και μας εκπλήσσει πάντοτε θετικά – παρουσίασε δυο πανέμορφα πρωτότυπα μοντέλα που βασίζονται στο υπάρχον Honda CB125R παραγωγής: το γυμνό CB125M και το CB125X σε στυλ Adventure. Το δεύτερο είναι αυτό που εμπίπτει στην κατηγορία που αναλύουμε σήμερα και είναι πραγματικά μια εξαιρετική δουλειά, κάνοντάς το να μοιάζει έτοιμο να κατακτήσει τα ράλι ερήμου!
Η Honda μας εξηγεί τι έχει συμβεί με τα 125άρια στην Ευρώπη: Η κατηγορία των 125cc έχει αναγεννηθεί τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά κατά 25% μόνο το 2018!” Τα concept μοντέλα που παρουσιάστηκαν στο Μιλάνο αποτελούν μία πολύ προχωρημένη προσέγγιση της κατηγορίας του όγδοου του λίτρου.
Το λιτής εμφάνισης λευκή Honda CB125X που εστιάζει ξεκάθαρα στην περιπέτεια. Η σχεδίασή τους περιλαμβάνει κοφτές γραμμές και ξεκάθαρες επιφάνειες που παραπέμπουν στον κόσμο των αγώνων, αλλά και της επιστημονικής φαντασίας, ενώ το σύνολο σκύβει προς τα εμπρός αποπνέοντας δυναμισμό.
Το μπροστινό μέρος της CB125X διακρίνεται για τα τρία φωτιστικά σώματα που διαθέτει, έναν μακρόστενο κεντρικό προβολέα και δύο πλευρικούς. Το ανάποδο πιρούνι, ο μεγάλος 21¨ μπροστινός τροχός, η “κοφτή”, ανηφορική ουρά και οι ιδιαίτερες γραμμές της δημιουργούν ένα υπέροχο σύνολο. Άντε με το καλό να δούμε το Χ σε μοντέλο παραγωγής, γιατί όχι;
SYM NH-Τ 125: Και στην πόλη και στο βουνό
Παρουσιάστηκε πρώτα στην έκθεση της Κολωνίας και επανήλθε και στην έκθεση του Μιλάνου. Το SYM NH-X 125 είναι μοντέλο παραγωγής 2019, με στόχο την καθημερινή μετακίνηση και τις ήπιες εξορμήσεις σε χωματόδρομους. Ιδανικό για χρήση στην Ελλάδα δεν ακούγεται;
Το SYM NH-T έχει κινητήρα 125 cc και κουστούμι on-off με τροχούς διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, τη στιγμή που το κουστούμι θυμίζει κατασκευές Αdventure, διαθέτοντας και το απαραίτητο ρύγχος στο μπροστινό τμήμα.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος -τετράχρονος φυσικά- με δύο βαλβίδες και έναν εκκεντροφόρρο, κυβισμού 125 cc και απόδοσης 10,2 ίππων στις 8.500 rpm.
Tα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά (μεγάλης διαμέτρου 288mm) και πίσω έχουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης, CBS, όπως ορίζουν οι προδιαγραφές Euro4.