Και το Borgo Panigale στην πρίζα…
Σύμφωνα με πληροφορίες η Ducati είναι κάτι παραπάνω από έτοιμη όσον αφορά στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αλλά η μοτοσυκλέτα της δεν συνάδει με τον σπορ χαρακτήρα της εταιρίας του Borgo Panigale. Ένα πρόβλημα που θέλει χρόνο και εξέλιξη για να διορθωθεί…
Είναι σαφές ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες μοτοσυκλετών δεν πετάνε τη σκούφια τους στο άκουσμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Με την τεχνολογία των συμβατικών κινητήρων, εσωτερικής καύσης να έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα, ενώ σαφέστατα υπάρχει ακόμα πολλή εξέλιξη , μια “παύση εργασιών” και στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, μόνο σαν τελείως διαφορετικός δρόμος μπορεί να χαρακτηριστεί. Που θα πετάξει στα σκουπίδια εξέλιξη και τεχνολογίες που έχουν αποκτηθεί με πολύ κόπο, χρήμα και χρόνο.
Από την άλλη είναι σαφές και σίγουρο ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν έτοιμες μοτοσυκλέτες με ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίες βρίσκονται κάτω από προγράμματα εξέλιξης, έτσι ώστε να είναι καθόλα προετοιμασμένες “αν και όταν γίνει το μπαμ”. Όπου “μπαμ” βάλτε την αιφνίδια αλλαγή της νομοθεσίας και τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ατμοσφαιρικών ρύπων.
Όχι ότι θα σωθεί ο πλανήτης από τους ηλεκτρικούς κινητήρες, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εφικτό μόνο με συντονισμένες προσπάθειες πολλών τομέων και ενδιαφερόμενων μερών – μια μεγάλη συζήτηση για κάποιο μελλοντικό άρθρο ίσως.
Έτσι και η Ducati εξελίσσει τη δική της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που είναι φυσικά σπορ, για να μην ξεχνιόμαστε… Η πληροφορία είχε “διαρρεύσει” από επίσημα χείλη, πέρσι μετά την έκθεση της EICMA και μιλούσε για παρουσίαση μετά το 2021.
Μιας και η Ducati ανήκει στο Volkswagen Group η ιταλική φίρμα εντάσσεται μέσα στα εκτεταμένα, συντονισμένα σχέδια του ομίλου για την ηλεκτροκίνηση. Ένας τομέας στον οποίο η VW έχει ήδη μεγάλη τεχνογνωσία από τα αυτοκίνητά της.
Ήδη η κινητικότητα της Ducati στο συγκεκριμένο θέμα είναι μεγάλη και οι νέες πληροφορίες μιλούν για ήδη έτοιμες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που δοκιμάζονται και εξελίσσονται.
Με το τοπίο να είναι θολό ακόμα για το πότε και πως θα έρθουν στην αγορά των δύο τροχών οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες ο Pierluigi Zampieri, επικεφαλής του τμήματος καινοτομίας της Ducati, δήλωσε πρόσφατα, ότι εξακολουθεί να εκφράζει αμφιβολίες σχετικά με τις προθεσμίες και τη σκοπιμότητα της παρουσίασης μοτοσυκλετών, τουλάχιστον με τους όρους που η Ducati προσδιορίζει τον όρο μοτοσυκλέτα.
Κάτι που γίνεται κατανοητό αν υπολογίσουμε ότι δυο από τα κύρια προβλήματα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι η αυτονομία και το βάρος. Η μικρή αυτονομία και το μεγάλο βάρος πιο συγκεκριμένα.
Αυτοί οι τομείς δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό στη Ducati, αφού τα δυο παραπάνω δεν συνάδουν με τον χαρακτήρα των προϊόντων της, αφού ως γνωστόν το παραπανίσιο βάρος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την απόδοση, τις δυνατότητες και την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν εικόνες της μοτοσυκλέτας της Ducati, για αυτό και θα αρκεστούμε σε διάφορα σχέδια εργασίας που ονομάζεται Ducati Zero φοιτητών του Πολυτεχνείου του Μιλάνου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ducati, ο Claudio Domenicali είχε πει πριν από λίγο καιρό ότι το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά οχήματα και η Ducati είναι έτοιμη, ενώ οι άνθρωποι της Ducati γνωρίζουν πολύ καλά ότι πρόκειται για μια μικρή αγορά και ότι το κοινό δεν είναι ακόμα προετοιμασμένο για μια τέτοια τεχνολογική πρόοδο.
Εδώ να θυμηθούμε τα παραδείγματα των Kymco SuperNex, αλλά και η τολμηρή κίνηση της Harley-Davidson να βγάλει στην παραγωγή την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα LiveWire. Η κίνηση αυτή της αμερικάνικης εταιρίας είναι σίγουρα βεβιασμένη, λειτουργώντας περισσότερο σαν διαφήμιση της “τόλμης” της, παρά σαν προϊόν που θα καλύψει κάποια ζήτηση, αφού η τελευταία είναι σχεδόν μηδενική. Αποτελεί ένα βήμα προς τα εμπρός; Σίγουρα ναι, αλλά δεν μιλάμε για κανένα μεγάλο βήμα…
Το σίγουρο είναι πάντως ότι και η Ducati δοκιμάζει, είτε πρόθυμα, είτε απρόθυμα μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα και είναι θέμα χρόνου (άντε ετών) να τη δούμε στους δρόμους.