MotorBike.gr

BENELLI TRK 251, Super Test: Το τουριστικό Supermotard

23/05/2021 Οδυσσέας Σολωμού Νίκος Παντελούς

Πασπαρτού κυβικών 250

*Κυβισμός: 249 cc * Ιπποδύναμη: 24,5 ίπποι στις 9.500 rpm * Τελική: 140 km/h *Βάρος: 153 kg * Τιμή: 4.150 ευρώ (χωρίς ΤΤ)

Μετά την επιτυχία του Benelli TRK 502 στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, ένα μικρότερο TRK έρχεται στην αγορά, που χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 250 κυβικών της ιταλικής εταιρίας και τις γραμμές του μεγαλύτερου αδελφού του. Λέγεται Benelli TRK 251 και το αποτέλεσμα είναι πολύ αξιόλογο.

Μπορεί να μοιάζει με Adventure, άντε μικρό Adventure, αλλά στην πραγματικότητα κάτω από τα φουσκωμένα πλαστικά του κρύβεται ένα λιγνό, ετοιμοπόλεμο 250άρι που περισσότερο Supermotard το λες, παρά ταξιδιάρικο, on/off περιπέτειας.

Ξεχάστε τα ήπια ψευδοεντούρο, αφού εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν πολεμιστή των δρόμων, ασχέτως με τα ρούχα που φοράει.

Το Benelli TRK 251 δεν παρουσιάστηκε για να συμπληρωθεί “όπως-όπως” η γκάμα της ιταλο-κινεζικής εταιρίας, αλλά για να επαναφέρει τις αξίες – και τα λίγα κιλά – των μονοκύλινδρων 250αριών, αυτών που αγαπήσαμε στις δεκαετίες του ’80 και του ’90.

Mοιάζει, αλλά δεν είναι ίδιο με το Benelli TRK 502

Έχει ένα πολύ καλό πλαίσιο που δείχνει αμέσως την ακαμψία του, ένα “γενναίων καλαμιών” ανάποδο πιρούνι, δισκόφρενα μαργαρίτες, κι έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που ανεβάζει στροφές και αποδίδει 24 ίππους.

Ασφάλτινες καταβολές

Έχοντας σαν βάση το μοντέλο δρόμου, το Benelli ΒΝ 251, το οποίο επίσης μας είχε εντυπωσιάσει με τη συνολική του απόδοση (διαβάστε εδώ), το TRK δεν χρειάζεται να κάνει πολλά για να γίνει μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης: αλλάζει κουστούμι, λεπτομέρειες και αναρτήσεις και ιδού ένα μοντέλο με τιμή λίγο παραπάνω απο τις 4.000 ευρώ, που αποτελεί δέλεαρ για την φυγή των πελατών από τα σκούτερ και την επιστροφή τους στη μοτοσυκλέτα.

To απαραίτητο “ρύγχος” στο φέρινγκ, μεσαίου ύψους ζελατίνα και χαμηλό φτερό στον τροχό

Ας το λέει όπως θέλει ο καθένας, Adventure, Street Adventure, Supermotard, On-Off, εμείς θα το πούμε πολυτάλαντο, ένα πολυεργαλείο κυβικών 250, που στηρίζεται στην αρχή της πολυχρηστικότητας.

Εμφάνιση αλά 502;

Παρόλο που μοιάζει με το μεγάλο Benelli TRK 502, τα πλαστικά του είναι τελείως διαφορετικά. Μπορεί το φέρινγκ του να φοράει δύο προβολείς και να διαθέτει το χαρακτηριστικό ρύγχος των Adventure, αλλά η σχεδίασή του είναι πολύ πιο λιγνή, λιτή και ισορροπημένη, προσφέροντας μία εντελώς καινούργια έκδοση του μοτίβου TRK της Benelli.

Κομψό και αρκούντως επιθετικό look

Καλής απόδοσης κυματιστό δισκόφρενο διαμέτρου 280mm

Το μπροστινό και το πίσω φωτιστικό σώμα είναι τεχνολογίας LED όπως και τα φλας, με τα μπροστινά να είναι μεγάλα και ενσωματωμένα πάνω στο φέρινγκ.

Διαβάστε: Παρουσίαση του Benelli TRK 251

Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή των πλαστικών είναι πολύ καλή και το ίδιο ισχύει με δεκάδες λεπτομέρειες που φαίνονται και δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά.

Καλοσχεδιασμένες οι δυο σέλες, αλλά λίγο σκληρές

Κοντό, όμορφο -στρητάδικο- τελικό

Ένα εξάρτημα που ξεχωρίζει και χαμηλώνει την αντιλαμβανόμενη ποιότητα της μοτοσυκλέτας είναι η σωληνωτή σχάρα, η οποία περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και η οποία είναι πάντως ανθεκτική και πολύ χρήσιμη. Σε όποιον δεν αρέσει ή δεν την χρειάζεται, τη βγάζει.

Το Benelli ΤRK 251 διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: μαύρο, λευκό και κόκκινο.

Στο δρόμο

Η θέση οδήγησης είναι όρθια και η σέλα αρκετά μεγάλη, με σφιχτό μεν αλλά αρκετά άνετο αφρώδες. H σέλα βρίσκεται στα 835 χιλιοστά από το έδαφος και θα δυσκολέψει αναστήματα κάτω του 1,70m. Το τιμόνι είναι σωληνωτό, ανισόπαχο, πλατύ και ιδιαίτερου σχήματος που έρχεται κοντά στο σώμα του αναβάτη και γυρίζει εύκολα τον μπροστινό τροχό. Το καλό είναι ότι με το ύψος που έχει περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση.

Τα μαρσπιέ του αναβάτη είναι σχετικά χαμηλά και μπροστά και τοποθετούν τα γόνατα σε μία πολύ άνετη γωνία, ενώ έχουν καλύμματα από λάστιχο για μείωση των κραδασμών, τα οποία σε περίπτωση οδήγησης εκτός χώματος μπορούν να αφαιρεθούν. Η βολική θέση οδήγησης, το μικρό βάρος της μοτοσικλέτας και το ελαφρύ της τιμόνι δημιουργούν ένα ευκολόχρηστο σύνολο. Αν διέθετε και μικρότερη ακτίνα στροφής ο μπροστινός τροχός, τότε θα μιλούσαμε για ένα άριστο όπλο πόλης”.

Η ζελατίνα του φέρινγκ είναι μέσου ύψους, προστατεύοντας ένα στενό τμήμα του κορμού του αναβάτη, αφήνει όμως το οπτικό πεδίο ελεύθερο.

Μεγάλη LCD oθόνη με ευκρινείς ενδείξεις

Αξιόλογος κινητήρας (2ΕΕΚ, 4βαλβίδες) με άριστο φινίρισμα

Η σέλα είναι αρκετά μεγάλη, καλοσχεδιασμένη και αρκετά σκληρή, μπορεί να δίνει πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη για τις κινήσεις της μοτοσυκλέτας, αλλά μετά από καμιά ώρα οδήγησης αρχίζει να τον κουράζει.

Η διαδρομή του γκαζιού είναι μεγάλη και αυτό μειώνει τις επιδόσεις του 251. Με μία κοντύτερη γκαζιέρα η μοτοσυκλέτα θα επιτάχυνε πιο γρήγορα και θα έδινε την εντύπωση ότι είναι ισχυρότερος ο κινητήρας.

Ιδιαίτερου σχήματος “U” είναι το σωληνωτό τιμόνι

Είναι αυτό που λέμε “προσοχή στη λεπτομέρεια”

Ο τελευταίος είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος και υγρόψυκτος, απόλυτα μοντέρνος και εξελιγμένος τεχνολογικά αφού έχει δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και 4 βαλβίδες. Με διαστάσεις 71×61,2 mm που ευνοούν την ευστροφία, έχει κυβισμό 249,2 cc, ιπποδύναμη 24,5 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και ροπή 2,1 kg-m στις 7.500 σ.α.λ.

Ο συμπλέκτης θα μπορούσε να είναι λίγο πιο μαλακός, αν και έχει καλή αίσθηση. Το σασμάν είναι καλό γενικά, αν και κάποιες φορές δυσκολεύτηκε να βρει νεκρά. Ο κινητήρας βρυχάται στις υψηλές στροφές και εμφανίζει κραδασμούς “όπως πρέπει σε έναν μικρό μονοκύλινδρο κινητήρα”, αλλά υψίσυχνους και σε συγκεκριμένες στροφές, τις οποίες καλό είναι να αποφεύγουμε όταν ταξιδεύουμε, γιατί κουράζουν.

Αλλάζοντας τις έξι σχέσεις του σασμάν στο κόκκινο, το 251 πετυχαίνει τις εξής ταχύτητες: 40, 65, 90, 118, 135 και 148 km/h για την τελευταία, την έκτη σχέση. Αυτά στο κοντέρ, γιατί η πραγματική ταχύτητα είναι τα 140 km/h.

Η κατανάλωση του μονοκύλινδρου κινητήρα κινήθηκε σε λογικά πλαίσια, από τα 3,8 λίτρα με αργή οδήγηση – μέχρι τα 4,2 λίτρα με γρήγορη οδήγηση, ανά 100 χιλιόμετρα. Με μέση κατανάλωση 4,1 λίτρων, το μεγαλούτσικο – δεν του φαίνεται, ορκίζεσαι ότι είναι μικρότερο – 17λιτρο ντεπόζιτο προσφέρει μεγάλη αυτονομία, κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Κι αν πηγαίνετε αργά, σταθερά με 100 km/h σε ταξίδι, μπορείτε να πετύχετε και 440 χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο!

Οι αναρτήσεις του Benelli ΤRK 251 είναι πολύ καλές συνολικά: σκληρές μεν, αλλά προοδευτικές, με καλές αποσβέσεις για τις μικρές και τις μεγάλες ανωμαλίες του δρόμου, με κάπως “αγωνιστική” απόδοση. Το πιρούνι δεν εμφανίζει στρεβλώσεις, προσφέρει ακρίβεια στην κίνησή του και σε αφήνει να το εμπιστευτείς ακόμα και σε οριακές καταστάσεις.

Οι καλές αναρτήσεις σε συνεργασία με τα εξίσου καλά Μetzeler Sportec 5 και το καλοφτιαγμένο, άκαμπτο πλαίσιο δημιουργούν μια αξιοπρεπέστατη οδική συμπεριφορά και κράτημα που θυμίζει παλιές, καλές ευρωπαϊκές supermotard κατασκευές (βλ. Husqvarna).

Ανάποδο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm παρακαλώ

Το ίδιο αποδοτικά είναι και τα φρένα με τους κυματιστούς δίσκους: το μπροστινό έχει δύναμη και αρκετή αίσθηση, αλλά όχι από την αρχή της διαδρομής της (ρυθμιζόμενης παρακαλώ) μανέτας. Ισχυρό και πιο ευαίσθητο στο πάτημα για να μπλοκάρει τον τροχό, ήταν το πίσω φρένο, ενώ αμφότερα είχαν τη σιγουριά ότι αν το παρακάνουν στην επιβράδυνση και υπάρξει φόβος απώλειας της πρόσφυσης, θα έρθει το πολύ καλό ABS, να σώσει την κατάσταση.

Χώματα και ταξίδια

Ταξιδεύει το Benelli TRK 251; Ταξιδεύει. Πάει στο χώμα το Benelli TRK 251; Πηγαίνει.

Ας αρχίσουμε από το ταξίδι. Ο αναβάτης όπως είπαμε και προηγουμένως, θα δυσκολευτεί να κάνει πολλά χιλιόμετρα μαζεμένα, λόγω της σκληρής σέλας, την οποία βέβαια με το πέρασμα του χρόνου θα την συνηθίσει. Ο αέρας περνάει πάνω και δίπλα από τη στενή ζελατίνα του φέρινγκ και μόνο με πλατύτερη και ψηλότερη θα μπορέσει να απαλλαγεί ο αναβάτης από τους στροβιλισμούς του αέρα.

Κυματιστό δισκόφρενο διαμέτρου 240 mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων

Δαγκάνα 4 εμβόλων και ABS και στους δυο τροχούς

Tαιριαστή “χωνευτή” τάπα στο ρεζερβουάρ των 17 λίτρων

Μια ταχύτητα των 100-120 km/h είναι δυνατή σε ταξίδι, ενώ από κει και πάνω εμφανίζονται οι υψίσυχνοι κραδασμοί που λέγαμε από τον κινητήρα.

Ο συνεπιβάτης κάθεται στην αρκετά φαρδιά σέλα – που είναι και αυτή σφιχτού αφρώδους, αλλά τουλάχιστον διαθέτει περισσότερο από του αναβάτη. Τα πόδια του ανεβαίνουν κάπως ψηλά στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ – τα οποία για κάποιο λόγο είναι μικρά.

Στο χώμα τώρα, παρότι οι τροχοί είναι 17 ιντσών (ασφάλτινοι), τα φαρδιά λάστιχα των 110/70 μπροστά και των 150/60 πίσω, είναι εκείνα που διευκολύνουν τη βόλτα στο χώμα, η οποία όμως δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει υπερβολές: δυνατές επιταχύνσεις (σπινάρει) και απότομα φρεναρίσματα (ενεργοποιείται το ABS). Με ηρεμία και σχετική σβελτάδα διανύσαμε έναν δύσκολο δασικό δρόμο, με το TRK να δηλώνει μεν ενοχλημένο από τη σκόνη που το έντυσε ολόκληρο, αλλά σε γενικές γραμμές, ήταν άνετο. Είναι βλέπετε και το περιορισμένο βάρος του που βοηθάει την κατάσταση.

Τελικά…

Το Benelli TRK 251 είναι ένα “πολύ cool” μοτοσυκλετάκι. Προσεγμένο και καλοφτιαγμένο, με μπόλικη ιταλιάνικη μοτοσυκλετιστική πείρα πάνω του, ενώ το γεγονός ότι κατασκευάζεται στην Κίνα το κάνει και οικονομικότερο στο ταμείο, χωρίς να μειονεκτεί από πλευράς εξοπλισμού και επιδόσεων: και τη δύναμή του την έχει, και τα σωστά του φρένα, και τις αναρτήσεις του, και παράλληλα μπορεί να ανακηρυχθεί γνήσιος εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής σχολής μοτοσυκλέτας.

Είναι όμως αυτός ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του που το κάνει ακόμα πιο συμπαθητικό, αφού είναι αυτό που λέμε “τα κάνει όλα” με μια λογική τιμή, κι έναν κινητήρα μόλις 250 κυβικών. Πασπαρτού και… πας παντού.

Λεπτομέρειες – Παρατηρήσεις

  • Υψηλής απόδοσης είναι οι προβολείς, καθώς και τα φλας
  • Το ψηφιακό όργανο LCD είναι όμορφο με ευκρινείς ενδείξεις, όπως: σχέση κιβωτίου ταχυτήτων, δείκτη θερμοκρασίας, στάθμη καυσίμου, ρολόι, έναν ολικό χιλιομετρητή και δύο μερικούς χιλιομετρητές
  • Η μανέτα του φρένου είναι ρυθμιζόμενη
  • Υπάρχει θύρα USB μπροστά από την τάπα του ρεζερβουάρ, σε μία πολύ βολική θέση για την τροφοδοσία του κινητού του GPS και τα λοιπά
  • Στο στάνταρ εξοπλισμό όπως είπαμε υπάρχει και μία μεγάλη σχάρα
  • Το κουμπί που αλλάζει τους τρεις χιλιομετρητές της οθόνης περιέργως βρίσκεται στο δεξιό άκρο του τιμονιού, κάτι που είναι βολικό εντέλει

ΥΠΕΡ

  • Φρένα
  • Αναρτήσειςκράτημα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λάστιχα

ΚΑΤΑ

  • Προφύλαξη από τον αέρα
  • Μικρό κόψιμο του τιμονιού
  • Εύρεση νεκράς
  • Μαρσπιέ συνεπιβάτη

BENELLI TRK 251, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος TRK 251
Κατηγορία ADVENTURE
Έτος 2019 -2023
Τιμή 3.900 €
Κατασκευαστής Benelli
Αντιπρόσωπος MOTOWAY Α.Ε., Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310-515557
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 249 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 71 x 61,2 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 24,5 ίπποι στις 9.500 rpm
Ροπή 2,1 kgm στις 7.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 120 mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ - 110 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 280 mm, με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 240 mm, με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 110/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 150/60
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.100 mm
Πλάτος 840 mm
Ύψος 1.320 mm
Μεταξόνιο 1.380 mm
Ύψος Σέλας 835 mm
Ρεζερβουάρ 9,5 l.
Βάρος 153 kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!