SuperPapi

KYMCO VISA R 110, Super Test: Απλότητα και αντοχή

01/11/2015 Μιχάλης Λαζαρίδης Δημήτρης Μάσσας

Ένα παπί τύπου “VFM”

VFM σημαίνει: Value For Money, αξία σε σχέση με την τιμή. Mε τέτοιο όνομα, με τέτοια τιμή, με τέτοια απόδοση. Eίναι το Kymco Visa R 110 έχει κινητήρα 109 κυβικών και κοστίζει 1.240 ευρώ. Κείμενο, φωτογραφίες: Superpapi

Kymco VisaR 110

Η Ταιβανέζικη Kymco, έχει παρουσία στη χώρα μας από το 1995. Τότε το μοναδικό μοντέλο που εισαγόταν, ήταν το BW 50, ένα δίχρονο σκούτερ, που αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, αφενός λόγω του άγνωστου ονόματος της εταιρίας, της καταγωγής του (Ταϊβάν) και αφετέρου επειδή τότε λίγοι ήταν εκείνοι που πίστευαν στην επικράτηση των σκούτερ.

Παρά τις αντιξοότητες, το ταπεινό εκείνο σκουτεράκι, διέγραψε μια πετυχημένη εμπορική πορεία, κυρίως στα ελληνικά νησιά σαν «νοικιάρικο», βασιζόμενο στην πολύ καλή σχέση ποιότητας–τιμής.

Kymco VisaR 110

Μέσα σε αυτές τις δεκαετίες η Kymco, πιστή στο δόγμα, “προσφέρω πολλά–ζητάω λίγα”, εξελίχθηκε σε παγκόσμιο «παίκτη», παράγοντας σκούτερ, παπιά, μικρές μοτοσυκλέτες, ATV, αλλά και ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ταυτόχρονα προμηθεύει με κινητήρες, μεγάλους κατασκευαστές όπως η BMW.

To Visa R 110, με κόστος 1.240 ευρώ, σίγουρα «το έχει» σε ότι αφορά την τιμή. Αυτό που μένει να δούμε είναι αν αυτά που προσφέρει σε αντάλλαγμα, είναι αρκετά.

Kymco VisaR 110
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Σχετικά συντηρητική η όψη του Kymco Visa R 110, που προτιμάει τις απαλές καμπύλες για τη διαμόρφωση της ποδιάς, με το μπροστινό φτερό να ακολουθεί την ίδια γραμμή. Ο προβολέας αντίθετα, έχει πολυγωνικό και πιο επιθετικό σχήμα.

Kymco VisaR 110

Πιο αιχμηρό το πίσω μέρος, στο οποίο κυριαρχεί το μεγάλο και καλοσχεδιασμένο φωτιστικό σώμα, και η όμορφη «αεροδυναμική» χειρολαβή για το συνεπιβάτη. Οι ζάντες είναι πεντάμπρατσες, χυτές, βαμμένες σε μαύρο χρώμα, με την μπροστινή να φιλοξενεί δισκόφρενο και την πίσω ταμπούρο.

Η ποιότητα της βαφής και η συναρμογή των πλαστικών, αντιστοιχούν σε υψηλότερη κατηγορία τιμής από αυτή του Visa R 110. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ο τυπικός χώρος για τα χαρτιά και ένα ζευγάρι γάντια, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ύπαρξη helmet holder. Το βάρος φτάνει τα 95 κιλά και το μεταξόνιο στα 1.275 mm, στοιχείο που ευνοεί την ευελιξία και τις άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης.

Kymco VisaR 110

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο κινητήρας είναι ένας κλασικός τετράχρονος, αερόψυκτος, με τον κύλινδρο τοποθετημένο οριζόντια. Έχει έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες. Ο κυβισμός του είναι 107 cc, αποδίδει 6,8 hp στις 7.750 rpm και 0,72 kgm στις 4.500 rpm.

Η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ 17 mm και η μεταφορά της ισχύος μέσα από ένα ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Για την εκκίνηση υπάρχει μίζα, αλλά και μανιβέλα.

Kymco VisaR 110

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΑ
Το πλαίσιο του Kymco Visa R 110 είναι ατσάλινο σωληνωτό με τον κινητήρα να κρέμεται σε αυτό. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με μονή πλάκα μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω χωρίς ρύθμιση της προφόρτισης των ελατηρίων.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και χρησιμοποιούν χυτές, αλουμινένιες ζάντες με πέντε μπράτσα, βαμμένες μαύρες. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4,0 λίτρων και βρίσκεται κάτω από την σέλα όπως απαιτεί η παράδοση.

Kymco VisaR 110

ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Το ευμεγέθες ταχύμετρο κυριαρχεί στον πίνακα οργάνων του Kymco Visa R 110, περιλαμβάνοντας και τον ολικό χιλιομετρητή (δυστυχώς δεν υπάρχει μερικός). Αυτό πλαισιώνεται από τις φωτεινές ενδείξεις για την επιλεγμένη ταχύτητα και τον δείκτη βενζίνης, καθώς και τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες για φλάς και φώτα.

Kymco VisaR 110

Λειτουργικοί και σε κανονικές θέσεις οι διακόπτες, δε θα χρειαστούν εξοικείωση για τον χειρισμό τους. Στα συν η ύπαρξη σινιάλου στα φώτα, ενώ θα ήταν καλύτερα ίσως να υπήρχε και διακόπτης alarm όπως στο «αδελφό» μοντέλο Jetix.

Η σέλα δεν θα προκαλέσει γκρίνιες από αναβάτη ή συνεπιβάτη, προσφέρει καλή άνεση και μέγεθος για απροβλημάτιστες μετακινήσεις, με τη χειρολαβή του συνεπιβάτη να βοηθάει στη σωστή του στήριξη.

Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη βρίσκονται σχετικά μπροστά και κοντά σε αυτά του αναβάτη, παρέχοντας καλές γωνίες για τα πόδια του, αλλά με το τίμημα να λερώνεται το αριστερό του παπούτσι στην περίπτωση που ο αναβάτης κατεβάζει ταχύτητες με τη μύτη του ποδιού του.

Kymco VisaR 110

Άμεση είναι η εκκίνηση του κινητήρα, (θα χρειαστεί η χρήση του χειροκίνητου τσοκ σε πολύ κρύες συνθήκες), ο οποίος λειτουργεί ομαλά χωρίς μπερδέματα, μηχανικούς θορύβους και κραδασμούς, ακόμη και πριν φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Το εύχρηστο και κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο, συνεπικουρούμενο από την εντυπωσιακή δυνατότητα υπερστροφίας του μοτέρ, βοηθάει στην επίτευξη καλών επιδόσεων ακόμη και με δύο άτομα, και ανεξάρτητα από την κλίση του οδοστρώματος.

Η πρώτη ταχύτητα φτάνει τα 40 χλμ./ώρα, η δεύτερη τα 65, η τρίτη τα 85 και με την τέταρτη επιτυγχάνει την τελική ταχύτητα των 100 + χλμ./ώρα. Η τελική αυτή λόγω κοντού γραναζώματος επιτυγχάνεται και με δύο άτομα.

Kymco VisaR 110

Η οδήγηση του Visar σε συνθήκες κίνησης, με 2η ή 3η σχέση στο κιβώτιο, είναι απολαυστική χωρίς άγχη και με εξαιρετική ικανότητα ελιγμών και ξαφνικών αλλαγών κατεύθυνσης.

Σημαντική ηρεμία θα προσφέρουν και τα φρένα, με το μπροστινό να είναι αποτελεσματικό και με καλή αίσθηση, χωρίς να τρομάζει για πιθανό μπλοκάρισμα.

Εξοικείωση θα χρειαστεί το πολύ δυνατό πίσω ταμπούρο, που θα μπλοκάρει τον τροχό με έντονη πίεση, είναι όμως θέμα μερικών χιλιομέτρων προκειμένου να βρεθεί η σωστή δύναμη για αποτελεσματικό φρενάρισμα.

Οι αναρτήσεις προσφέρουν καλά επίπεδα άνεσης, με τα πίσω αμορτισέρ να «κοπανάνε» μόνο σε πολύ ανώμαλο οδόστρωμα με δύο άτομα. Ταυτόχρονα σε συνδυασμό με το θετικό πλαίσιο προσφέρουν αξιοπρόσεκτη σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες μέχρι και την τελική ταχύτητα του Visar 110.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά πλαισίου και αναρτήσεων, δε θα μας έκανε εντύπωση αν βλέπαμε κάποια μελλοντική του έκδοση με μεγαλύτερο (ενδεχομένως κινητήρα 125 cc ).

Kymco VisaR 110

Τα φώτα δε θα εντυπωσιάσουν με την απόδοσή τους είναι όμως επαρκή σε αστικές συνθήκες, ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με κοντά στα 3 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Το κακό είναι ότι αν χρειαστεί να γυρίσει ο διακόπτης της βενζίνης στη θέση της ρεζέρβας, θα πρέπει να σταματήσει και να κατέβει ο αναβάτης, καθώς είναι αδύνατη η προσέγγιση του διακόπτη από το πλάι, λόγω κακής τοποθέτησης.

Kymco VisaR 110

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλο το κείμενο δεν αναφέρθηκε πουθενά η έκφραση «καλό για τα λεφτά του». Το Visar 110 προσφέρει μεγαλύτερο «πακέτο», έχει περισσότερη αξία από αυτό αντιστοιχεί στα 1.240 ευρώ που κοστίζει. Αποτελεί μία απροβλημάτιστη, ασφαλή σαν αγορά επιλογή, για μετακίνηση ή επαγγελματική χρήση.

Με εγγύηση δύο χρόνων χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και χωρίς καμία σημαντική έλλειψη ή παραχώρηση σε επίπεδο ποιότητας, εξοπλισμού και ασφάλειας, αποτελεί μία από τις πιο σοβαρές επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή, που ενδιαφέρεται περισσότερο για την ουσία παρά για την επικράτηση στη μάχη εντυπωσιασμού στην καφετέρια ή τα φανάρια.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

*Η προστασία από την ποδιά είναι σχετικά περιορισμένη, όπως στα περισσότερα σύγχρονα παπιά, αφού σε αυτόν τον τομέα,  έχει επικρατήσει η κομψότητα έναντι της πρακτικότητας.

*Δύσχρηστο είναι το πλαϊνό σταντ, το οποίο είναι δύσκολο να ανοίξει πλήρως και με το πολύ ισχυρό ελατήριο επαναφοράς που διαθέτει, απειλεί την ευστάθεια του Visar. Καλύτερα να ξεχάσει κανείς την ύπαρξη του και να χρησιμοποιεί μόνο το κεντρικό που στηρίζει το παπί με ασφάλεια.

*Το δυνατό πίσω φρένο θέλει εξοικείωση για να μην το μπλοκάρεις και να πετυχαίνεις καλά φρεναρίσματα.

*Μάλλον περιττή είναι η ύπαρξη διακόπτη βενζίνης, που δυσκολεύει τη χρήση στην περίπτωση ρεζέρβας, αφού υπάρχει δείκτης στα όργανα.

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Επιδόσεις
  • Σασμάν
  •   Ευελιξία

ΚΑΤΑ

  • Λιτός εξοπλισμός
  •  Φώτα
  • Ρακόρ βενζίνης

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!