Έρχεται η νέα γενιά των θρυλικών Transalp;
Στις φήμες για την επιστροφή του Transalp που κυκλοφορούν εδώ και καιρό, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα στοιχείο – αυτό που θέλει την νέα μοτοσυκλέτα να παρουσιάζεται στην έκθεση του Μιλάνου, τον Νοέμβριο του 2021.
Οι φήμες είναι… φήμες και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα τους, αφού δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το πώς και από πού ξεκίνησαν αλλά ούτε και τα ποσοστά «σπασμένου τηλεφώνου» και δημιουργικής σάλτσας που έχουν προστεθεί κατά τη διασπορά τους.
Στην προκειμένη περίπτωση, η φήμη περί εμφάνισης του νέου Transalp ξεκίνησε πριν πολλούς μήνες από το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, το οποίο έχει ένα πολύ σεβαστό ποσοστό επιβεβαίωσης σε ό,τι αφορά τις πληροφορίες που δημοσιεύει και θεωρείται αξιόπιστο.
Ρεαλιστικά, όμως, έχει μια θέση ένα νέο Transalp στη γκάμα της Honda; Εκ πρώτης, φαίνεται πως τα CB500X και ΝC750X γεμίζουν σε πυκνή διάταξη τους κυβισμούς στη μεσαία κατηγορία αλλά αυτό αποτελεί μια βιαστική κρίση κοιτώντας μόνο τους καταλόγους της Honda. To θέμα είναι επίσης και τι κάνουν οι «άλλοι», οι αντίπαλοι στον εμπορικό στίβο.
Βλέπετε, οι εκδόσεις της Honda Africa Twin στα 1100 cc αφήνουν ένα μεγάλο κενό προς τα κάτω και η αγορά έχει γεμίσει με Adventure μοντέλα από τα 700 έως τα 900 cc. Το NC750X δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, είναι ένα crossover μοντέλο, οπότε ουσιαστικά έχουμε CB500X και μετά Africa Twin 1100 όσον αφορά τα δίτροχα που μπορούν να κινηθούν εκτός δρόμου.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν χρειάζεται να το αναλύουμε και πολύ, αφού ουσιαστικά η έλλειψη αυτή έχει διατυπωθεί και από τον Kenji Morita, υπεύθυνο εξέλιξης των νέων Africa Twin (1000 και 1100), ο οποίος είχε δηλώσει πριν από ένα χρόνο τα εξής:
«Δεν έχουμε πλήρη γκάμα σε ό,τι αφορά τα Adventure και σκεφτόμαστε σοβαρά ένα μοντέλο μικρότερου κυβισμού (σσ. εννοεί σε σχέση με τα Africa) που θα προσελκύσει καινούριους αναβάτες στον χώρο».
Αυτή η σκέψη, λοιπόν, μπορεί να υλοποιηθεί με φορέα ένα όνομα που έχει γράψει τη δική του ιστορία στον χώρο των πάλαι ποτέ On–Off μοτοσυκλετών, το Transalp. Φυσικά, το ερώτημα είναι τι χωρητικότητας και τι διάταξης θα είναι ο κινητήρας του, και το πιο λογικό σενάριο είναι μια υποκυβισμένη έκδοση του δικύλινδρου σε σειρά μοτέρ των Africa.
Aν έπρεπε να κάνουμε μια μαντεψιά για τον κυβισμό, θα λέγαμε ότι τα 850 cc είναι αυτά που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες, καθότι ένα Transalp 850 διαχωρίζεται αρκετά τόσο από το NC750Χ, όσο και από το Africa, σε θέμα κυβικών πάντα, ενώ βρίσκεται σε καλή θέση εντός του εύρους των 700 έως 900 cc του ανταγωνισμού.
Πολύ πιθανόν αυτή η μοτοσυκλέτα να είχε παρουσιαστεί ήδη ή να είχε προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό η εξέλιξή της, αν δεν έφερνε τα πάνω κάτω η πανδημία του κορωνοϊού.
Το ότι τώρα έχει προκύψει φήμη για παρουσίασή της τον Νοέμβριο, είναι και πάλι κάτι που ακούγεται λογικό, αφού αφενός υπάρχει μεγάλο διάστημα για να ολοκληρωθεί το project και αφετέρου η αγορά θα έχει δώσει πολύ έγκυρα και σίγουρα σημάδια για την πορεία της, μετά το σοκ της πανδημίας.