MotorBike.gr

HARLEY-DAVIDSON LIVEWIRE ΟΝΕ: Επιστρέφει κατά 30% φθηνότερο!

20/07/2021

Όχι πια Harley, αλλά LiveWire One

Ποιος θα το περίμενε ότι από τις μεγάλες κατασκευάστριες του κόσμου,  η πιο παραδοσιακή εξ αυτών θα ήταν εκείνη που θα παρουσίαζε πρώτη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα παραγωγής; Η HarleyDavidson το τόλμησε, το LiveWire κέρδισε τις εντυπώσεις και τώρα επιχειρεί μια διορθωτική κίνηση για να κερδίσει έδαφος και στις αγορές, με μια νέα, χαμηλότερη τιμή και διαφορετικό λανσάρισμα.

Από το 2019 λοιπόν, η HarleyDavidson έχει κάθε δικαίωμα να υπερηφανεύεται, όντας η μοναδική κατασκευάστρια αυτού του μεγέθους που έχει στην γκάμα της ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα.

Όταν άλλες εταιρίες ψάχνονται πώς θα ξεμπλέξουν από τον ατέρμονο ιστό παρουσίασης concept και πατεντών, η HarleyDavidson έκανε μια διπλή υπέρβαση, αφού πέραν της ολοκλήρωσης του LiveWire κλήθηκε επίσης να ξεπεράσει και τον εαυτό της, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο διαμετρικά αντίθετο ως προς τη γκάμα της.

 


Το
LiveWire εντάσσεται μέσα στη νέα στρατηγική της αμερικανικής εταιρίας που θέλει έναν γενικότερο επαναπροσδιορισμό της θέσης της στην αγορά.

Το πλάνο αυτό, που ονομάζεται Rewire, βρίσκεται εν εξελίξει και προσαρμόζεται φυσικά στις εκάστοτε συνθήκες και στις επιταγές της αγοράς.

Μια από τις προσαρμογές αυτές, που είχε αναγγελθεί από τον Μάιο του 2021, ήταν ότι τα ηλεκτροκίνητα θα συνεχίσουν να αποτελούν μέρος της ανάπτυξης και διεύρυνσης της γκάμας της HarleyDavidson, αλλά θα αποκτήσουν μια ξεχωριστή «μπράντα», εντός του μητρικού εταιρικού σχήματος.

 


Κάτι ανάλογο δηλαδή με αυτό που έχει κάνει
η Piaggio με τις Vespa και η Aprilia με τα Scarabeo.

Η νέα αυτή εταιρία ονομάστηκε LiveWire, χωρίς καμία αναφορά στο όνομα της HarleyDavidson και το πρώτο της μοντέλο, ονομάζεται… LiveWire One.

Πρόκειται ουσιαστικά για το LiveWire του 2019, ενώ από τα πρώτα χαρακτηριστικά και τις φωτογραφίες, δεν φαίνεται να υπάρχουν αλλαγές.

Ο κινητήρας έχει την ίδια απόδοση των 78kW (106 ίπποι), ενώ και η μέγιστη αυτονομία δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας στα 235 (ονομαστικά) χιλιόμετρα, κάτι που μάλλον σημαίνει ότι ούτε οι μπαταρίες θα έχουν διαφορές διατηρώντας τη δυναμική ενέργειας των 15,5 kWh.

Αυτό που αλλάζει όμως στο One και μάλιστα με πολύ εμφατικό τρόπο, είναι η τιμή διάθεσής του στην αγορά.

H LiveWire προχώρησε σε μια γενναία μείωση, ορίζοντας τα $ 21.999 ως αντίτιμο για την απόκτηση του One, όταν το LiveWire της HarleyDavidson κόστιζε $ 29.799!

Aν σε αυτή τη νέα τιμή προστεθούν και οι επιδοτήσεις που ισχύουν σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ, με περαιτέρω μειώσεις που φτάνουν μέχρι και τα $ 2.500, τότε το LiveWire One μπορεί να αποκτηθεί κατά περιπτώσεις ακόμα και με $ 19.500, δηλαδή με 10.000 δολάρια λιγότερα από την τιμή που είχε ως… HarleyDavidson.

Πρόκειται για μια από τις πιο δραστικές μειώσεις τιμών που έχουν γίνει σε μοτοσυκλέτα (-26% σε μοντέλο δύο ετών) και το ερώτημα που προκύπτει φυσικά, είναι το πώς κατέστη δυνατόν κάτι τέτοιο.

Φυσικά δεν έχουν δοθεί σχετικές πληροφορίες γύρω από αυτό, οπότε είτε η HarleyDavidson είχε ένα τρομερό ποσοστό κέρδους με το πρώτο LiveWire, είτε μειώθηκε πολύ το κόστος παραγωγής της μοτοσυκλέτας, είτε –και μην σας φανεί παράξενο- αποφασίστηκε το One να διατίθεται σε τιμή κόστους ή ακόμα και ζημιώνοντας την εταιρία, «μπαίνοντας μέσα» που λένε στην οικονομική αργκό.

Όσο και αν αυτό το τελευταίο ακούγεται ουτοπικό για τους καταναλωτές σενάριο, αποτελεί μια συχνή στρατηγική επιθετικού marketing, όταν μια εταιρία επιθυμεί διακαώς να κερδίσει ένα κομμάτι της αγοράς και προσβλέπει την εγκαθίδρυσή της σε ένα νέο πεδίο.

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο “το αφεντικό τρελάθηκε” και η τιμή του One είναι αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής, το σίγουρο πάντως είναι ότι το πεδίο των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών είναι παρθένο, οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες και η HarleyDavidson (LiveWire) είναι η μοναδική εταιρία αυτού του μεγέθους με παρουσία στην κατηγορία.

Σίγουρα πάντως έχει σημασία σε όλο το παραπάνω σκεπτικό το ότι η HarleyDavidson βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο της ιστορίας της και είναι επιτακτική η ανάγκη για αλλαγές στον προσανατολισμό και στο ύφος της.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!