MotorBike.gr

HONDA NT1100 2022: Επιβεβαιώθηκε η παραγωγή του

24/08/2021

Το νέο Crossover της Honda

Κυκλοφορούσε σαν φήμη εδώ και καιρό και τώρα πλέον επιβεβαιώνεται: το Honda NT1100, το Crossover «παράγωγο» της Africa Twin, έχει πάρει πράσινο φως για παραγωγή και αναμένεται να ολοκληρώσει την γκάμα της εταιρίας, από την οποία η απουσία ενός τέτοιου μοντέλου είχε καταστεί πλέον κραυγαλέα.

Οι ταξινομήσεις των μοντέλων στην Ευρώπη το αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο. Τα Crossover μοντέλα αποτελούν μια εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία, η οποία έχει αντικαταστήσει πλήρως τα sport touring, ενώ «ροκανίζει» και τα πόδια του θρόνου των Adventure.

Mε αυτό το γεγονός ως δεδομένο, η απουσία της Honda από την κατηγορία ήταν ένα ζήτημα που νομοτελειακά θα λυνόταν, εξ ου και η πίστη όλων μας ότι το φημολογούμενο NT1100, ή CB1100X για κάποιους άλλους, αποτελούσε «σιγουράκι».

Με το Honda VFR800X Crossrunner να «κόβεται» λόγω Euro 5 προδιαγραφών και με το NC750X να μην ανήκει “στα μεγάλα”, η Honda έπρεπε να δράσει γρήγορα και να αποκτήσει εκπρόσωπο στην κατηγορία.

 

Το Honda NT1100, βασίζεται εν πολλοίς στο Africa Twin 1100 και αποτελεί, με μια απλοϊκή προσέγγιση, μια «ασφαλτοποιημένη» έκδοσή του, με τροχούς 17 ιντσών και ελαστικά δρόμου. Αλλαγές θα υπάρχουν σίγουρα αρκετές ακόμα, αλλά η έκτασή τους δεν είναι ακόμη γνωστή.

Σύμφωνα με τα έγγραφα της ευρωπαϊκής έγκρισης τύπου, των οποίων η διαρροή αποτέλεσε και την επιβεβαίωση για την παραγωγή του μοντέλου, οι εκδόσεις θα είναι δύο, μια με μηχανικό «manual» κιβώτιο ταχυτήτων (NT1100A) και μία (NT1100D) με DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Καμία έκπληξη εδώ και αναμενόμενο θα λέγαμε το γεγονός.

Μια λεπτομέρεια που προδίδει περαιτέρω διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων, είναι το διαφορετικό ύψος που δίνεται για κάθε μια από αυτές.

Συγκεκριμένα, για το Honda NT1100Α αναφέρεται ύψος 1360mm, ενώ για το Honda NT1100D 1575mm ύψος και η διαφορά αυτή προκύπτει κατά πάσα πιθανότητα από την υψηλότερη ζελατίνα της έκδοσης με το κιβώτιο ταχυτήτων DCT.

 

 

Αυτό δίνει αφορμή και για σενάρια που θέλουν την έκδοση με το DCT να έχει έναν πιο τουριστικό χαρακτήρα και να διαφοροποιείται ακόμη περισσότερο, με μεγαλύτερης έκτασης fairing, μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ και υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, ωστόσο αυτό μάλλον δεν ισχύει και εξηγούμε αμέσως το γιατί.

Η απλή έκδοση, σύμφωνα πάντα με την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, ζυγίζει 238 κιλά, ενώ η DCT έκδοση ανεβάζει την τιμή αυτή στα 248 κιλά.

Αυτό μας κάνει μια διαφορά της τάξεως των 10 κιλών, όση ακριβώς έχουν δηλαδή μεταξύ τους οι εκδόσεις Africa Twin και Africa Twin DCT.

Το γεγονός ότι το μόνο που αλλάζει σε αυτή την τελευταία περίπτωση είναι η προσθήκη του DCT, μας κάνει να πιστεύουμε ότι το σενάριο για ένα πιο «τροφαντό» και τουριστικό NT1100D, δεν ισχύει.

Αλλαγές δεν αναμένονται ούτε στον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 1.084cc με την απόδοση να βρίσκεται στους 102 ίππους και στα 10,5 κιλά ροπής.

Λογικά περιμένουμε μια εκτενή… σουίτα από ηλεκτρονικά συστήματα, με IMU μονάδα και όλα τα καλούδια που τοποθετούνται στη βασική έκδοση της Africa Twin, όπως Cornering ABS, Traction Control, Wheelie Control, ESS (Emergency Stop Signals) συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της επαφικής TFT οθόνης.

Το μεταξόνιο παρουσιάζεται μικρότερο από των Africa Twin 1100, αλλά αυτό προκύπτει μάλλον από τον μπροστινό τροχό μικρότερης διαμέτρου και τις διαφορετικές διαδρομές των αναρτήσεων και όχι από ένα νέας σχεδίασης πλαίσιο.

Οι κατασκευαστές έχουν στραφεί όλοι πλέον στη modular φιλοσοφία και η Honda αποτελεί μια από τις πρώτες που το εφάρμοσε στην πράξη με τα CB και τα NC, οπότε το ίδιο θα ισχύει και εδώ.

Σχεδιαστικά τώρα, είχαν κυκλοφορήσει κάποιες ανεπίσημες rendering δημιουργίες που χρησιμοποιούσαν ως βάση το concept CB4X, ωστόσο αναφέρεται ότι τα NT θα φέρουν σχεδιαστικά στοιχεία από το XADV κι έτσι έχουμε και άλλη μια ανεπίσημη εκδοχή για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει η μοτοσυκλέτα (δημιουργία του γιαπωνέζικου περιοδικού Autoby). Σε κάθε περίπτωση, τίποτα από αυτά δεν είναι επίσημο.

Τα Honda NT1100A και NT1100D, δεδομένου ότι έχουμε σε αυτό το χρονικό σημείο την κατάθεση των εγγράφων για την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, αναμένονται λογικά το φθινόπωρο, παρουσιαζόμενα σε κάποια από τις εκθέσεις (EICMA / Tokyo Motor Show), αν αυτές βέβαια γίνουν, γιατί η πανδημία καραδοκεί να τα ακυρώσει και πάλι όλα.

Όπως και να έχει πάντως, η παραγωγή τους έχει δρομολογηθεί.

Φωτογραφίες: AutoBy/ Japan

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!