Η δημοφιλέστερη Adventure στην Ελλάδα βελτιώνεται
Το νέο Honda CB500X επανέρχεται δυναμικά σε μια ελληνική αγορά που το αναγάγει σε θέση best seller στις πωλήσεις μοτοσυκλετών εδώ και χρόνια, βελτιώνοντας σημαντικούς τομείς και εξαρτήματα. Η μοτοσυκλέτα αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο 2021 και η λιανική τιμή πώλησής της είναι 7.670€.
Το Honda CB500X παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 μαζί με την αντίστοιχη γυμνή έκδοση την CB500F, αλλά και την σπορ CBR500R με το ολόσωμο φέρινγκ.
Το “CB-Χ”, μέλος της κατηγορίας των crossover adventure στη μεσαία κατηγορία, αποτελούσε και αποτελεί μια πρακτική μοτοσυκλέτα που βασίζεται πάνω σε μια απλή συνταγή: ροπάτος δικύλινδρος κινητήρας που αποδίδει δυνατά από τις χαμηλές στροφές, με ένα πλαίσιο τα χαρακτηριστικά του οποίου ταιριάζουν σε χρήση στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, κι όλα αυτά με την αύρα των adventure.
Το 2016, στην πρώτη αναβάθμιση, το Honda CB500X απόκτησε μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, αυξημένη προστασία από τον αέρα και ψηλότερη ζελατίνα, φώτα LED, ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση πιρουνιού και ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου.
Το 2019 έφερε μία σημαντική εξέλιξη για την CB500X: πιο προηγμένο adventure στυλ, βελτιωμένες επιδόσεις του κινητήρα και αναβαθμίσεις πλαισίου εξασφάλισαν τη διατήρηση του πολυδιάστατου χαρακτήρα της. Από το 2020 η μοτοσυκλέτα πληροί τις προδιαγραφές EURO5.
Για το 2022, στο Honda CB500X, παράλληλα με τις αλλαγές στον κινητήρα όπως οι αναβαθμισμένες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου και ένα νέο ελαφρύτερο ψυγείο, το πλαίσιο ωφελείται από την προσθήκη του νέου ανεστραμμένου πιρουνιού Showa SFF–BP USD 41 mm.
Επίσης η μοτοσυκλέτα έχει εφοδιαστεί με ακτινικά τοποθετημένες διπίστονες δαγκάνες της Nissin, που επενεργούν σε δύο δίσκους πλέον, διαμέτρου 296 mm, ελαφρύτερους τροχούς με τις πιο λεπτές ακτίνες και επανασχεδιασμένο ψαλίδι – για βελτιωμένη ακαμψία και συμπεριφορά.
Συγκριτικά με τα προηγούμενο μοντέλο, το κέντρο βάρους έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα εμπρός, βελτιώνοντας την πρόσφυση του μπροστινού τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη. Το ανανεωμένο στυλ περιλαμβάνει νέο μπροστινό τροχό και μεγαλύτερο φτερό.
Όπως και πριν, όργανα LCD περιλαμβάνουν μία λειτουργία Shift Up & Gear Position. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED με βελτιστοποιημένη δέσμη μεγάλης/μεσαίας σκάλας και την προσθήκη εμπρός φώτων θέσης.
Το Honda CB500X θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές: Κόκκινο (Grand Prix Red), Μαύρο (Matt Gunpowder Black Metallic) και ένα νέο Πράσινο (Pearl Organic Green)
Πλαίσιο
Το ατσάλινο πλαίσιο – τύπου διαμάντι, με σωλήνες διατομής 35 mm, παραμένει ίδιο για το 2022. Είναι ελαφρύ με ελεγχόμενη ακαμψία που μεταφέρει πληροφορίες στον αναβάτη από τις αναρτήσεις και το οδόστρωμα.
Το σχήμα και η τοποθέτηση των βάσεων του κινητήρα σε συνδυασμό με τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου περιορίζουν τους κραδασμούς.
Με στόχο την αναβάθμιση των συνολικών επιδόσεων, το τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια 41 mm της προηγούμενης έκδοσης έχει αντικατασταθεί από ένα νέο ανεστραμμένο πιρούνι Showa και πάλι καλαμιών διαμέτρου 41mm που ονομάζεται “Separate Function Fork Big Piston (SFF–BP)” με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, με διαδρομή 150 mm και νέες πάνω και κάτω πλάκες έδρασης.
Χάρη στον διαχωρισμό των λειτουργιών στις δύο μπουκάλες – απόσβεση Big Piston στη μια και μηχανισμός ελατηρίου στην άλλη – οι αντιδράσεις και η ποιότητα κύλισης έχουν επίσης βελτιωθεί.
Το μονό πίσω αμορτισέρ (ανάλογο αυτών που συναντάμε σε σπορ μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού) με το μεγάλης διαμέτρου έμβολο και τη διαδρομή τροχού 135 mm. έχει ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων με νέα ελατήριο και ρυθμίσεις απόσβεσης.
Η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας βελτιώνεται από το νέας σχεδίασης, ελαφρύτερο ψαλίδι. Κατασκευασμένο από ατσάλι πάχους 2 mm, που χρησιμοποιεί ένα κοίλο εγκάρσιο στοιχείο, προσφέροντας μεγαλύτερη στρεπτική και μικρότερη πλευρική ακαμψία, με επακόλουθα οφέλη στην οδική συμπεριφορά.
Παράλληλα με τις δυναμικές βελτιώσεις του πλαισίου και της ανάρτησης, η απόδοση πέδησης έχει ομοίως βελτιωθεί.
Ο μονός κυματοειδής δίσκος (τύπου “μαργαρίτα”) διαμέτρου 310 mm και η διπίστονη δαγκάνα των μπροστινών φρένων της προηγούμενης σχεδίασης έχουν αντικατασταθεί από δύο δίσκους τύπου ‘μαργαρίτα’ 296 mm και αξονικά τοποθετημένες διπίστονες δαγκάνες Nissin.
Η τοποθέτηση μικρότερων δίσκων όχι μόνο διατηρεί στο ελάχιστο την προσθήκη βάρους, αλλά μειώνει και την απαιτούμενη πίεση στη μανέτα κατά το φρενάρισμα.
Ο επανασχεδιασμένος μπροστινός τροχός 19” από χυτό αλουμίνιο – ελαφρύτερος χάρη στα πιο λεπτά μπράτσα – μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος για μεγαλύτερη ευκολία στο στρίψιμο. Συνεργάζεται με τον πίσω τροχό 17”, που εξοπλίζεται με ένα ανθεκτικό νέο φτερό.
Ελαστικά τύπου trail έχουν διάσταση 110/80-R19 μπροστά και 160/60-R17 πίσω. Η κατανομή βάρους έχει επίσης αναπροσαρμοστεί στην αναλογία 48,7/51,3 συγκριτικά με την προηγούμενη 48/52.
Το βάρος είναι 199 κιλά. Το μεταξόνιο παραμένει στα 1.445 mm, με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 27,5°/108 mm.
Το νέο CB500X φέρει μεγάλα προστατευτικά ψυγείου και φέρινγκ με περισσότερες γωνίες, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου καλύπτεται από τα πλαϊνά καλύμματα, σαν ένας συνεκτικός κρίκος του μπροστινού και πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας.
Ο αέρας που διέρχεται με υψηλή πίεση από το φέρινγκ και τη ζελατίνα (με δύο διαθέσιμες ρυθμίσεις ύψους – 1445 mm και 1410 mm), έχει μειωθεί, βελτιώνοντας την προστασία του αναβάτη από τον αέρα σε μεγάλες ταχύτητες.
Η δέσμη του προβολέα είναι ακόμα ισχυρότερη μέσω των νέων LED, ενώ πρόσθετη ορατότητα προσφέρουν τα εμπρός φώτα θέσης.
Το λεπτό προφίλ της σέλας προσφέρει ελευθερία κινήσεων στον αναβάτη, ενώ τον βοηθά να φτάσει τα πόδια του στο έδαφος.
Για μεγαλύτερη ευελιξία, το τιμόνι περιστρέφεται 38° από το κέντρο, ενώ η προσθήκη ενός ανισόπαχου ατσάλινου τιμονιού βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο.
Το ύψος της σέλας είναι 830 mm και η όρθια θέση οδήγησης είναι πολύ βολική και προσφέρει καλή ορατότητα. Η απόσταση της μοτοσυκλέτας από το έδαφος είναι στα 180 mm.
Η οθόνη LCD, η οποία εδράζεται σε ένα ταμπλό με πολλαπλές επιφάνειες και υλικά, περιλαμβάνει δείκτη Gear Position και Shift Up που είναι ρυθμισμένος στάνταρ στις 8.750 rpm, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί σε στάδια των 250 rpm, μεταξύ 5-8.750 rpm.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 17,5 λίτρα μαζί με τη ρεζέρβα και με δεδομένη την εξαιρετική κατανάλωση των 3,6 λίτρα/100 χλμ. (27,8 χλμ./λίτρο) (WMTC mode) προσφέρει αυτονομία 485χλμ.
Κινητήρας
Ο οκταβάλβιδος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά, έχει κυβισμό 471 cc όπως και πριν και είναι κατάλληλος και για κατόχους διπλώματος Α2.
Οι αναβαθμίσεις του 2019 πέτυχαν ταχύτερη επιτάχυνση μέσω αύξησης ισχύος και ροπής της τάξεως του 4% στις χαμηλές και μεσαίες στροφές στην κλίμακα 3-7.000 rpm.
Η μέγιστη ισχύς των 47,6 ίππων (35kW) επιτυγχάνεται στις 8.600 rpm, με τη ροπή των 43Nm να παράγεται στις 6.500 rpm.
Η εισαγωγή αέρα για το σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM–FI είναι σχεδόν μια ευθεία από το φιλτροκούτι και μέσω των πεταλούδων γκαζιού, και για το 2022, νέες ρυθμίσεις βελτιώνουν την καμπύλη ροπής και το χαρακτήρα του κινητήρα, χωρίς να επηρεάζουν τις επιδόσεις.
Το τελικό της εξάτμισης φέρει δύο απολήξεις, προσθέτοντας πιο σπορ χροιά σε κάθε παλμό κι έναν απολαυστικό ‘βρυχηθμό’ στις υψηλές στροφές.
Μία νέα σχεδίαση ψυγείου συμβάλλει στη μείωση του βάρους κατά 92 γραμμάρια, χωρίς απώλεια στην απόδοση ψύξης.
Η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου είναι 67 mm x 66,8 mm, η σχέση συμπίεσης παραμένει 10.7:1, τα κομβία του στροφαλοφόρου έχουν μεταξύ τους γωνία 180° και ο αντικραδασμικός άξονας τοποθετείται πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.
Για την πρωτεύουσα μετάδοση και τον αντικραδασμικό άξονα χρησιμοποιούνται ελικοειδή γρανάζια για τον περιορισμό του θορύβου.
Τα αντίβαρα του στροφάλου είναι σχεδιασμένα για ομαλή λειτουργία και το χαμηλό του βάρος επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει εύκολα στροφές, με περιορισμένη αδράνεια.
Ο ίδιος ο κινητήρας λειτουργεί ως ενεργό τμήμα του πλαισίου, ενισχύοντας την ακαμψία του με τέσσερις βάσεις στην κυλινδροκεφαλή.
Εσωτερικά, η κυλινδροκεφαλή χρησιμοποιεί κοκοράκια με ρόλερ. Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα μειώνει το βάρος, τα φορτία και τις τριβές.
Μία αθόρυβη καδένα (SV Chain) έχει επικάλυψη βαναδίου στους πείρους της, για μείωση των τριβών και αυξημένη προστασία από τη φθορά. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 26,0 mm και εξαγωγής 21,5 mm.
Το σχήμα του εμβόλου είναι προσεκτικά σχεδιασμένο, ώστε να μειώνεται ο ‘θόρυβος’ στις υψηλές στροφές.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν περιοριστεί με την προσθήκη ραβδώσεων στο κάτω μέρος του εμβόλου (μία μέθοδος που αυξάνει την επιφάνεια επαφής, εισάγοντας διάκενα στα οποία ρέει το λάδι, για καλύτερη λίπανση).
Η τριγωνική διάταξη στροφαλοφόρου, πρωτεύοντα άξονα και αντικραδασμικού άξονα είναι ιδιαίτερα συμπαγής. Ο στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί φυγοκεντρικά χυτευμένα, λεπτά χιτώνια.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον εσωτερικό του σχεδιασμό, με στόχο τον περιορισμό των απωλειών ‘άντλησης’ που μπορεί να προκαλούνται από το χρονισμό ανάφλεξης 180°.
Ένα βαθύ κάρτερ μειώνει τις μετατοπίσεις του λαδιού σε έντονο στρίψιμο και φρενάρισμα. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 3,2 λίτρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων με έξι σχέσεις διαχειρίζεται ένας μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper).
Μία ποικιλία Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για την CB500X. Μεταξύ αυτών είναι:
- Κεντρικό σταντ
- Προστατευτικά αέρα (εκτροπείς)
- Χούφτες
- Θερμαινόμενα γκριπ
- Top box 35L
- Πίσω σχάρα
- Βάσεις για πλαϊνές μπαγκαζιέρες
- Πλαϊνές μπαγκαζιέρες
- Κάγκελα
- Φώτα ομίχλης
- Τσάντα ρεζερβουάρ
- Τσάντα σέλας
- Πρίζα φόρτισης ACC
- Φιμέ ζελατίνα
- Αυτοκόλλητα τροχών
- Προστατευτικό ρεζερβουάρ
- Ελαστικό δίχτυ
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr