MotorBike.gr

HONDA CB500R, CB500F 2022: Αλλαγές στα φιλικά “μεσαία”

06/09/2021

Ανανέωση και βελτίωση το 2022

Μαζί με το best seller στην Ελλάδα, Honda CB500X, η γιαπωνέζικη εταιρία προχώρησε και στην ανανέωση των δύο άλλων εκδόσεων της σειράς, CB500R και CB500F. που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα. Οι αναβαθμίσεις αφορούν σε νευραλγικούς τομείς που βελτιώνουν την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια.

Τα νέα στοιχεία που προστέθηκαν και οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην οικογένεια των μοντέλων CB500 έχουν κοινή βάση, με τις εκάστοτε φυσικά προσαρμογές που επιτάσσει η φύση της κάθε έκδοσης.

Για τους street προσανατολισμούς R, και F, δεν σημειώνονται διαφορές, οπότε δεν θα αναφερθούμε ξεχωριστά στο κάθε ένα από αυτά. Ό,τι ισχύει για το ένα, ισχύει και για το άλλο.

 

Το σημείο το οποίο συγκεντρώνει τις περισσότερες αλλαγές και αναβαθμίσεις, είναι το μπροστινό σύστημα.

Το συμβατικό πιρούνι έδωσε την θέση του σε ένα ανεστραμμένο BPSFF της Showa, με διάμετρο καλαμιών στα 41mm.

Aν τα αρκτικόλεξα αυτά δεν σας λένε κάτι, πρόκειται για ένα πιρούνι που χρησιμοποιεί ολόκληρο το ολισθαίνον σκέλος ως φυσίγγιο (cartridge) μέσα στο οποίο εισέρχεται το έμβολο της ανάρτησης, το οποίο είναι μεγαλύτερο από αυτό των συμβατικών αναρτήσεων, εξ ου και Big Piston.

Με το μεγαλύτερο έμβολο και την διαφορετική δρομολόγηση του λαδιού που υπάρχει μέσα στην ανάρτηση, επιτυγχάνεται μικρότερη ταχύτητα ροής (και λιγότερες περιδινήσεις) κατά τις φάσεις της συμπίεσης και της εκτόνωσης.

 

To αποτέλεσμα είναι η ανάρτηση να εμφανίζει πολύ πιο ομαλή λειτουργία, καλύτερη διαχείριση των αποσβέσεων στην αρχική της διαδρομή και στην αργή συμπίεση κατά τη μετατόπιση βάρους μπροστά, στο φρενάρισμα.

HONDA CBR500R

Το SFF από την άλλη, αφορά στην ξεχωριστή διαχείριση των λειτουργιών της ανάρτησης από τα δύο σκέλη του. Στο ένα συντελούνται οι αποσβέσεις της συμπίεσης και της εκτόνωσης και στο άλλο, υπάρχει o μηχανισμός του ελατηρίου. Μαζί με το νέο αυτό πιρούνι, η Honda προσέδωσε νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις στο πίσω αμορτισέρ, με σκοπό την εναρμόνιση των λειτουργιών.

 

HONDA CB500F

Επιστρέφοντας μπροστά, αναβάθμιση είχαμε και στα φρένα, με δύο κυματιστούς δίσκους διαμέτρου 296mm να αντικαθιστούν τον μονό δίσκο 320mm των προηγούμενων εκδόσεων. Οι δαγκάνες παραμένουν διπίστονες, αλλά φυσικά είναι δυο στον αριθμό πλέον. Νέος είναι και ο μπροστινός τροχός και ελαφρύτερος, με πέντε μπράτσα σχήματος «Υ», έναντι των έξι, κάτι που συμβάλει στη μείωση του βάρους.

HONDA CBR500R

Προς αυτή την κατεύθυνση και η επανασχεδίαση του ατσάλινου ψαλιδιού, με λεπτότερα κατά μισό χιλιοστό τοιχώματα. H Ηonda προσέδωσε στο ψαλίδι χαρακτηριστικά μεγαλύτερης στρεπτικής ακαμψίας, αλλά και ελεγχόμενες πλευρικές ελαστικότητες, ώστε να βελτιωθεί η συμπεριφορά όταν οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται υπό κλίση.

HONDA CB500F

Τέλος, η κατανομή του βάρους των 189 (F) και 192 (R) κιλών, είναι πιο εμπροσθόβαρη, με αναλογία 49,7/50,3 για το F και 50,7/49,3 για το R (έναντι 46,8/53,2 και 50,1/49,9 αντιστοίχως).

Στον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα δεν σημειώνονται αλλαγές, με την απόδοση να παραμένει στους 47,6 ίππους και στα 4,4 kgm ροπής.

HONDA CB500F

H Ηonda αναφέρει κάποιες βελτιώσεις στον ψεκασμό που έχουν ως αντίκρισμα καλύτερη αίσθηση στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ το ψυγείο είναι επανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο κατά 92gr, χωρίς να χάσει τις θερμοαπαγωγικές του δυνατότητες.

HONDA CBR500R

Για το 2022 η CB500F αποκτά τρεις νέους ζωηρούς χρωματισμούς: Pearl Smoky Gray, Mat Axis Gray Metallic και Pearl Dusk Yellow, ενώ η σπορ CBR500R θα διατίθεται με νέο Mat Gunpowder Black Metallic, και εντυπωσιακά νέα γραφικά που υπογραμμίζουν την αγωνιστική κληρονομιά της. Όσο για τον κλασικό χρωματικό συνδυασμό Grand Prix Red της Honda, αυτός παραμένει στις διαθέσιμες επιλογές και αυτή την χρονιά.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!