Αρχίσανε τα τύμπανα… μεγαλώνουν οι κινέζικοι κινητήρες
Συνέχεια στον ακήρυκτο βιομηχανικό πόλεμο της Κίνας εναντίον όλων με έναν κινητήρα χιλίων κυβικών, διάταξης V-2 για χρήση σε cruiser και custom μοτοσυκλέτες… διαθέσιμος σε διάφορους κατασκευαστές που θα θελήσουν να τον χρησιμοποιήσουν. Προσεχώς και στην Ευρώπη όπως καταλαβαίνετε…
Η Gaokin, η κινεζική εταιρία κατασκευής κινητήρων, παρουσίασε πρόσφατα το Thor GK 1000, ένα σπορ custom με κινητήρα V-2 στα 997 κυβικά εκατοστά (ο οποίος κινητήρας φαίνεται μικρότερος) που αποδίδει 90 ίππους και έχει τελική μετάδοση με ιμάντα.
Αυτό που δεν θα ήθελαν με τίποτα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές cruiser μοτοσυκλετών, δηλαδή η Harley-Davidson και η Indian, είναι να δημιουργηθεί ανταγωνισμός από άλλους κατασκευαστές.
Οι Ευρωπαίοι έχουν κάνει κάποιες μικρές προσπάθειες (Triumph και BMW) στην κατηγορία, αλλά ο πραγματικός κίνδυνος είναι οι Κινέζοι κατασκευαστές.
Η άγνωστη στην Ευρώπη Gaokin ή Chongqing Gaokin Industry Co όπως είναι το πλήρες όνομά της, είναι μια εταιρία που μοιράζεται την τεχνογνωσία της με τον αυστριακό όμιλο KSR, στον οποίο ανήκει η μάρκα Brixton, με το Crossfire 500 να αποτελεί προς το παρόν το μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλο στη γκάμα της.
Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι ότι στο άμεσο μέλλον ο όμιλος KSR θα παρουσιάσει το κλασικό Cromwell 1200, με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, σαν αντίπαλο δέος της Triumph Bonneville.
Τώρα στην περίπτωση του Gaokin GK 1000 Thor, αυτό έχει μια μοντέρνα γραμμή που θυμίζει παλαιότερες αμερικάνικες μοτοσυκλέτες, άρα προς το παρόν Harley-Davidson και Indian δεν χρειάζεται να ανησυχούν ιδιαίτερα.
Προς το παρόν όμως γιατί το πιο επικίνδυνο σενάριο είναι η Gaokin να αρχίσει να πουλάει τον κινητήρα της σε εταιρίες που έχουν στη διάθεσή τους καλύτερους σχεδιαστές. Εκεί θα αρχίσουν τα δύσκολα…