MotorBike.gr

Zongshen: Θέλει να μπει στα MotoGP με Aprilia RS-GP

23/05/2022

Πώς μπαίνεις κατευθείαν στα MotoGP; Μέσω της Piaggio…

Ολοένα και περισσότερες κινεζικές ομάδες κάνουν το πέρασμά τους από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, έτσι ώστε να γίνει το όνομά τους πιο δημοφιλές και αναγνωρίσιμο. Γιατί να μην το κάνει και η μεγάλη κινεζική Zongshen, χρησιμοποιώντας τις μοτοσυκλέτες της στενής συνεργάτιδας Piaggio στην οποία ανήκει η Aprilia και συμμετέχει με επιτυχία στο Παγκόσμιο;

Δεν είναι ούτε μία, ούτε δύο, αλλά πολλές οι περιπτώσεις εταιριών που έχουν εμφανιστεί με τα χρώματά τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα χρησιμοποιώντας στην ουσία μοτοσυκλέτες μιας άλλης εταιρίας.

Για παράδειγμα στο φετινό πρωτάθλημα οι κινέζικες CFMoto και QJMotor χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ στην κατηγορία των Moto3. Στην ίδια κατηγορία συμμετέχουν και οι Gas-Gas και Husqvarna, που είναι στην πραγματικότητα ΚΤΜ, αλλά χρησιμοποιούν διαφορετικά χρώματα και λογότυπα.

Παρόμοιες περιπτώσεις συναντάμε και στα Moto2, ενώ δεν θα εμπόδιζε κανείς κάποιον να κάνει το ίδιο και στη μεγάλη κατηγορία, τα MotoGP.

Η Aprilia (μέσω του Piaggio Group) και η Zongshen ξεκίνησαν μια συνεργασία το 2004. Βάσει της συμφωνίας, ο κινεζικός γίγαντας κατασκευής μοτοσυκλετών και σκούτερ θα παρήγαγε μοντέλα μικρού κυβισμού για την ιταλική εταιρία.

Αυτή η συμφωνία έφερε στην κινεζική αγορά τα σκούτερ SR Max300 και 250 μαζί με τα Terra 150 και GPR150 και πρόσφατα τα RS 250 και Tuono 250, ενώ η Zongshen έκτοτε κατασκευάζει σκούτερ με το λογότυπο της Piaggio, τα οποία τα εξάγει και στην Ευρώπη.

Με δεδομένη (δυστυχώς) την αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP μετά το τέλος της σεζόν του 2022, πολλές ομάδες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις κενές θέσεις που θα δημιουργηθούν. Παράλληλα εδώ και χρόνια το συζητάει και ονειρεύεται να κάνει κάτι τέτοιο η Zongshen. Μια θέση στο grid του Παγκοσμίου είναι αναμφίβολα μια μεγάλη τιμή.

Έτσι ο ψηφιακός σχεδιαστής Oberdan Bezzi πήρε την σκυτάλη και δημιούργησε μια Aprilia RS-GP ντυμένη στα χρώματα και τα σήματα της Zongshen. Με εμφανή το λογότυπο δράκου και το χαρακτηριστικό χρώμα της μάρκας, η Bezzi διακοσμεί τη μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα V4 σε κόκκινο, ασημί και μαύρο χρώμα.

Στο παρελθόν είχαν γίνει προσπάθειες από την Ζοngshen για είσοδο στους αγώνες του Παγκοσμίου με σχετική επιτυχία

Για να φαίνεται ότι πρόκειται για κινεζική εταιρία, ο Bezzi έχει βάλει στην ουρά της μοτοσυκλέτας την κινεζική σημαία, με τα πέντε χρυσά αστέρια.

Η δεύτερη φίρμα που αναφέρεται πάνω στην αγωνιστική Zongshen είναι η Cyclone, ένα όνομα που προωθεί η εταιρία σαν πιο εύηχο στην Ευρώπη για τις μοτοσυκλέτες της.

Καθόλου άσχημα δεν θα ήταν, λοιπόν, να βλέπαμε, είτε το 2023, είτε λίγο αργότερα, τους Κινέζους να μπαίνουν (έστω κι από την πίσω πόρτα) στα MotoGP.

Το ενδιαφέρον είναι πως η συγκυρία είναι ιδανική: μετά από πολλά εκατομμύρια επενδύσεων, επί σειρά ετών, στην έρευνα και εξέλιξη της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας της Aprilia στα MotoGP, πρόσφατα σημείωσε την πρώτη της νίκη, αλλά και διακρίσεις στο βάθρο.

Η Zongshen από την άλλη, και τα χρήματα έχει, και τη φιλοδοξία – τι να την εμποδίσει;

Φωτογραφία: Oberdan Bezzi

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!