“Πατώντας” πάνω στο Ηornet
Το επερχόμενο Honda XL750 Transalp, όπως είχαμε πει και στο παρελθόν, αναμενόταν να ακολουθεί την αρχιτεκτονική του νέου CB750 Hornet, κι αυτό διαπιστώνεται ξανά από μια νέα αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η εταιρία.
Το τελευταίο σχέδιο που κατέθεσε η Honda, ακολουθώντας την απαραίτητη νομική διαδικασία που συνοδεύει κάθε νέο μοντέλο, φαίνεται να αποδεικνύει αυτό που περιμέναμε: το Transalp δανείζεται κινητήρα και πλαίσιο, “πατάει” δηλαδή πάνω στην πλατφόρμα του νέου Hornet, φτιάχνοντας ένα σύνολο που κινείται ανάμεσα σε CB500X και Africa Twin 1100.
Χρησιμοποιώντας τον ίδιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 755cc, με έναν εκκεντροφόρο Unicam και στρόφαλο 270 μοιρών, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο Hornet με 90,5 ίππους, το Transalp αναμένεται να έχει παρεμφερείς επιδόσεις (ίσως ελαφρά χαμηλότερη ιπποδύναμη για να τονιστεί η ροπή) κάτι που το τοποθετεί μπροστά ή κοντά στον ανταγωνισμό των Yamaha Ténéré 700 και BMW F 850 GS για παράδειγμα.
Με δεδομένο πως το Hornet έχει ανακοινώσει σε ευρωπαϊκές αγορές τιμή πολύ κοντά στο λιγότερο ισχυρό και χαμηλότερων προδιαγραφών Yamaha MT-07, που είναι το best seller της κατηγορίας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το νέο Transalp 750 να κάνει το ίδιο απέναντι στο αντίπαλο Ténéré 700!
Η επικαλυπτόμενη εικόνα που σχεδίασαν οι συνάδελφοι στο αμερικάνικο Cycle World δείχνει πώς το Transalp μοιράζεται εξαρτήματα με το νέο Hornet – πέραν της κοινής πλατφόρμας σωληνωτού πλαισίου με κρεμαστό το μοτέρ και του κινητήρα – φοράει νέο μακρύτερο ψαλίδι και αναρτήσεις μεγαλύτερων διαδρομών, αλλά και υποπλαίσιο φυσικά, λόγω των διαφορετικών αναγκών που καλείται να υπηρετήσει το Transalp.
Όσον αφορά την εμφάνιση, φαίνεται πως η Honda θα κινηθεί για άλλη μια φορά στο δρόμο της “συγκράτησης” (όπως είδαμε και στην περίπτωση του Ηornet) και θα παρουσιάσει μια ευρέως αποδεκτής σχεδίασης μοτοσυκλέτα χωρίς υπερβολές.
Οι τροχοί όπως είναι αναμενόμενο θα είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, όπως το Tenere 700, επιτρέποντας την τοποθέτηση κατάλληλων ελαστικών για διπλή χρήση.
Η κοινή χρήση εξαρτημάτων δεν σταματά εκεί, καθώς το Transalp δανείζεται επίσης την εξάτμιση “δύο σε μία”, με κάποιες μικρές διαφορές, για να ανυψωθεί ελαφρώς και να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος (χώμα γαρ…).
Το πιθανότερο είναι να κληρονομήσει και τα ηλεκτρονικά του Hornet, συμπεριλαμβανομένου του οργάνου TFT και της φωνητικής σύνδεσης smartphone για πολυμέσα, πλοήγηση, κλήσεις και μηνύματα.
Θα ξέρουμε σίγουρα σε μερικές βδομάδες, όταν θα παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση EICMA του Μιλάνου, τον Νοέμβριο.