Ένα νέο μονοκύλινδρο δρόμου Triumph κι ένα Scrambler, προς το παρόν μόνο για την Ινδία!
Παρουσιάστηκε επιτέλους επίσημα το μονοκύλινδρο 400 της Triumph, αλλά η χαρά έμεινε μισή, αφού η παρουσίαση συνοδεύτηκε από την ανακοίνωση πως δεν θα έρθει στην Ευρώπη πριν από το 2024! Προς το παρόν τα Triumph Speed 400, Scrambler 400 X θα διατεθούν μόνο στην Ινδία, χώρα στην οποία κατασκευάζονται.
Τα Triumph Speed 400 και Triumph Scrambler 400 X είναι δύο ολοκαίνουργια μοντέλα που εντάσσονται στη γκάμα Triumph το 2024 και είναι καρπός της συνεργασίας της βρετανικής φίρμας με την ινδική Bajaj (ιδιοκτήτρια εκτός των άλλων και του 49% της ΚΤΜ).
Καρπός μιας μακράς διαδικασίας εξέλιξης που πήρε χρόνια για να ολοκληρωθεί και με τον Τύπο να αναφέρεται αμέτρητες φορές σε αυτές, οι δυο μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εταιρία, αφού είναι μικρομεσαίου κυβισμού και απευθύνονται πρώτα στο τεράστιο καταναλωτικό κοινό της Ινδίας και δεύτερον σε σαφώς περισσότερο κόσμο ανά την υφήλιο, απ’ ό,τι οι μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες της Triumph.
Η Triumph Roadster Speed 400 εντάσσεται στην οικογένεια των modern classic της Triumph, αυτή των Speed Twin 900 και 1200, ενώ η Scrambler 400 X παίρνει τα σχεδιαστικά της στοιχεία από τις Scrambler 900 και 1200, με εκτός δρόμου καταγωγή, που ξεκινάει από τις πρώτες εργοστασιακές Scrambler της δεκαετίας του 1950.
Σχεδιασμένα από την αρχή με βάση μια κοινή ολοκαίνουργια πλατφόρμα κινητήρα, αυτά τα νέα μοντέλα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μια διασκεδαστική και ευέλικτη δίτροχη λύση με χαρακτήρα και το όνομα της Triumph στο ρεζερβουάρ τους, κυρίως για αρχάριους αναβάτες, αλλά και κατόχους άδειας οδήγησης Α2, όσον αφορά την Ευρώπη τουλάχιστον.
Ο σχεδιασμός, η έρευνα και η εξέλιξη πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο του Hinckley του Ηνωμένου Βασιλείου, με τις μοτοσυκλέτες να είναι μονοκύλινδρες – κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Triumph!
Τα χαρακτηριστικού/κλασικού σχήματος ρεζερβουάρ και κυλινδροκεφαλή με ψύκτρες, όπως και η εξάτμιση, συνδυάζονται με μοντέρνες λεπτομέρειες όπως τα κομψά τελικά της εξάτμισης, τα έντονα γραφικά και η διακριτικά ενσωματωμένη τεχνολογία (π.χ. η κρυφή υγρόψυξη), έτσι ώστε να δίνεται η εντύπωση πως ο κινητήρας είναι αερόψυκτος.
Οι κομψές λεπτομέρειες συνεχίζονται με τα μαύρα καπάκια κινητήρα (powder coated), το γεροδεμένο χρυσό ανοδιωμένο πιρούνι, το χρώμα υψηλής ποιότητας και τις λεπτομέρειες των γραφικών, που αποσκοπούν να πείσουν τον παρατηρητή για την ποιότητα της όλης κατασκευής.
Τα δίχρωμα σχέδια βαφής της Speed 400, το καθένα με γραφικά Triumph στο ρεζερβουάρ, αντικατοπτρίζουν το κλασικό στυλ Roadster, με διαθέσιμα χρώματα τα Carnival Red, Caspian Blue και Phantom Black.
Ταυτόχρονα, για να τονιστεί ο χωμάτινος χαρακτήρας της Scrambler 400 X, υπάρχουν στοιχεία όπως το προστατευτικό του προβολέα, η ποδιά του κινητήρα, καθώς και οι χούφτες στο τιμόνι με το μαξιλαράκι του, κι ένα μακρύτερο μπροστινό φτερό.
Η Triumph Scrambler 400 X διατίθεται σε τρεις κομψούς και μοντέρνους χρωματικούς συνδυασμούς, ο καθένας με τη χαρακτηριστική ρίγα και το τρίγωνο σήμα των Scrambler της Triumph: Matt Khaki Green και Fusion White, Carnival Red και Phantom Black, καθώς και η επιλογή Phantom Black και Silver Ice.
Ο κινητήρας πήρε το όνομα “TR”, για να τιμήσει την ιστορική σειρά των Triumph «Trophy», οι ρίζες της οποίας εντοπίζονται στις αγωνιστικές μονοκύλινδρες των αρχών του εικοστού αιώνα, και συγκεκριμένα στον αγώνα εκτός δρόμου Six Day Trial.
Αυτός ο ολοκαίνουργιος μονοκύλινδρος κινητήρας 398 cc με ψεκασμό καυσίμου και υγρόψυξη, με μέγιστη ισχύ 40 PS και ροπή 37,5 Nm, συνδυάζει το μοντέρνο/κλασικό στυλ της Triumph με την τεχνολογία αιχμής για να προσφέρει υψηλές επιδόσεις με απόκριση στο γκάζι, διασκεδαστική και καλή απόδοση, μαζί με έναν μπάσο, ξεχωριστό ήχο εξάτμισης.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια τετραβάλβιδη κυλινδροκεφαλή, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και έναν στροφαλοφόρο άξονα που έχει ρυθμιστεί για βελτιστοποίηση της αδράνειας για οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες.
Επίσης, ένα σύστημα βαλβίδων με κοκοράκια με χαμηλή παλινδρομική μάζα και επικαλύψεις DLC που μειώνουν την τριβή, συμβάλλει επίσης στην απόδοση του κινητήρα, ο οποίος σύμφωνα με την Triumph “δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου κυβισμού”.
Με εργονομία σχεδιασμένη για βέλτιστη άνεση και έλεγχο, οι Triumph Speed 400 και Scrambler 400 X επωφελούνται από τη λεπτή σιλουέτα στη μέση τους, που συνδυάζεται με ύψος σέλας 790 mm και 835 mm αντίστοιχα και βάρος 170 κιλών για την Speed και 179 κιλών για την Scrambler.
Και τα δύο μοντέλα έχουν διαφορές στο πλαίσιο, με αφαιρούμενο υποπλαίσιο και ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο, με διαφορετικό ζευγάρι αναρτήσεων η καθεμιά, προσαρμοσμένες σε κάθε έκδοση.
Η Speed 400 διαθέτει μεγάλο ανάποδο μπροστινό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών Big Piston, πίσω ανάρτηση με ένα αμορτισέρ και εξωτερικό ρεζερβουάρ, τροχούς 17 ιντσών και γεωμετρία και μεταξόνιο ειδικά για roadster.
Η ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων με δίσκο διαμέτρου 300 mm μπροστά συνδυάζεται και με τα μεταλλικά σωληνάκια ώστε να επιτυγχάνεται αίσθηση και απόκριση για βελτιωμένη πέδηση.
Η Scrambler 400 X διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτερη διαδρομή αναρτήσεων, μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστινό τροχό 19 ιντσών και φαρδύ τιμόνι για καλύτερο έλεγχο στην οδήγηση στο χώμα.
Ένα μεγαλύτερο πεντάλ φρένου και οδοντωτά μαρσπιέ που τοποθετούνται χαμηλότερα και φαρδύτερα, προσφέρουν επίσης μια πιο φυσική όρθια θέση οδήγησης κατά την οδήγηση εκτός δρόμου, ενώ ένας μεγαλύτερος μπροστινός δίσκος φρένου 320 χλστ και η διαφορετική πάστα τακακιών προσφέρουν προοδευτική απόδοση πέδησης σε όλες τις συνθήκες.
Προσθέτοντας την άνεση, τις επιδόσεις και την ασφάλεια του αναβάτη, τα μοντέλα Speed 400 και Scrambler 400 X μοιράζονται μερικές από τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες με επίκεντρο τον αναβάτη, προσαρμοσμένες για να ταιριάζουν σε κάθε μοντέλο.
Η διαχείριση κινητήρα της Bosch με γκάζι ride-by-wire προσφέρει γραμμική απόδοση και απόκριση στο γκάζι με προοδευτική μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης – traction control – και στα δύο μοντέλα μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε ο αναβάτης να κάνει γρήγορα και εύκολα την επιλογή.
Το δικάναλο ABS της Bosch προσφέρει εξασφαλισμένο φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες για πρόσθετη ασφάλεια, ενώ στη Scrambler 400 X μπορεί να απενεργοποιηθεί για την οδήγηση εκτός δρόμου.
Τα διπλά όργανα διαθέτουν μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο και ενσωματωμένη οθόνη LCD που περιλαμβάνει ψηφιακό στροφόμετρο, ένδειξη υπολοίπου καυσίμου και ένδειξη ταχύτητας, ευδιάκριτα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.
Όλες αυτές οι λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω ενός εύχρηστου κουμπιού που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι. Μια καίρια τοποθετημένη υποδοχή φόρτισης USB-C επιτρέπει τη φόρτιση εν κινήσει, συσκευών που είναι τοποθετημένες στο τιμόνι, όπως smartphone και συστήματα πλοήγησης.
Σχεδιασμένος για απόδοση και παρουσία, ο ισχυρός προβολέας διαθέτει ένα χαρακτηριστικό φως ημέρας με την υπογραφή DRL Triumph, ενώ το πίσω φως περιλαμβάνει επίσης μια μοντέρνα φωτεινή υπογραφή μαζί με την επωνυμία Triumph. Λεπτά, σύγχρονα φλας ολοκληρώνουν το σύνολο.
Τόσο η Speed 400 όσο και η Scrambler 400 X είναι εξοπλισμένες με κλειδαριά τιμονιού και αντικλεπτικό immobilizer. Το τσιπ αναμεταδότη που είναι ενσωματωμένο στο κλειδί ανάφλεξης διασφαλίζει ότι μόνο ο ιδιοκτήτης μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα.
Όπως είπαμε και στον πρόλογο, παρότι οι Ευρωπαίοι αναβάτες αδημονούν για τον ερχομό των Triumph Speed 400 και Scrambler 400 X στην αγορά, θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον έξι μήνες (αφού η εταιρία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την ακριβή ημερομηνία) κάποια στιγμή μέσα στο 2024, για να τις δουν από κοντά και να τις αποκτήσουν. Προς το παρόν λοιπόν… μόνο στην Ινδία.