O φιλαράκος
Με όνομα βαρύ το Honda Astrea Grand 110 έρχεται στην ελληνική αγορά με προορισμό ξεκάθαρο για εύκολη, καθημερινή μετακίνηση μέσα στη μποτιλιαρισμένη πόλη, όπως μόνο ένα παπί μπορεί να κάνει. Με γνωστό κινητήρα, σπορτίβικη εμφάνιση και τιμή κάτω από τις 2.000 ευρώ.
Το Honda Astrea Grand 110 είναι ο αντικαταστάτης του πετυχημένου Honda Wave 110i και στο μέλλον θα αποτελεί το φθηνότερο παπί στη γκάμα της Honda.
Χρησιμοποιεί τον ίδιο 110άρη κινητήρα, αλλά και τα δομικά, γεωμετρικά χαρακτηριστικά του Wave, με το κυριότερο ότι διαθέτει πιο σπορ εμφάνιση. Ενώ το Wave φορούσε ένα “συγκρατημένο” design, το Astrea Grand έχει πιο σπορ γραμμές και απευθύνεται σε πιο νεανικό κοινό.
Έτσι το Astrea μπορεί να καλύπτει δυο ομάδες του κοινού των παπιών, αυτών που θα το αγοράσουν επηρεαζόμενοι από το όνομα και τη φήμη, κι αυτών που θα γοητευτούν από τον σχεδιασμό του.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Μόλις καθίσεις στη σέλα του Astrea Grand, από την πρώτη κιόλας στιγμή καταλαβαίνεις τη σοφία της φράσης “40 χρόνια φούρναρης” ή καλύτερα “60 χρόνια κατασκευαστής παπιών” που αφορά συγκεκριμένα τη Honda.
Το παπί αυτό κουβαλάει τεχνογνωσία και σοφία πάνω του, χρησιμοποιεί απλή τεχνολογία, εργονομία μετρημένη στο χιλιοστό και λύσεις που συντείνουν στο να δημιουργήσουν ένα απόλυτα φιλικό δίτροχο προς τον χρήστη. Για αυτό και βαφτίσαμε το Astrea Grand 110 “φιλαράκο”.
Φιλαράκος είναι αυτός που στέκεται δίπλα σου στα δύσκολα, σε αφουγκράζεται, σε καταλαβαίνει… και κάνει αυτό που του ζητάς. Κάθε μέρα, όλο το χρόνο… για χρόνια.
Η σχεδίαση του Honda Astrea Grand 110 είναι προσεγμένη, κάτι που αν δεν σκύψεις στις λεπτομέρειες ίσως να μην το αντιληφθείς. Όπως για παράδειγμα τα “σπαστά φρύδια” των φώτων πορείας/φλας που είναι εμπνευσμένα από σπορ μοτοσυκλέτα. Το ρύγχος της ποδιάς κατεβαίνει χαμηλά και συμπληρώνει όμορφα το γαμψό μπροστινό φτερό.
Το κάτω μέρος της στενής ποδιάς φτιάχνει ένα σπόιλερ που η άκρη του είναι βαμμένη μαύρη. Ίδιο χρώμα έχουν και οι ζάντες και το μοτέρ και οι μπότες του πιρουνιού, φτιάχνοντας ένα “αθλητικό” παράστημα. Η ουρά είναι χυτή και αιχμηρή τελειώνοντας σε ένα εναίο στοπ-φλας φωτιστικό σώμα.
H ποιότητα κατασκευής είναι καλή, όπως και το φινίρισμα, το λευκό χρώμα κολακεύει τη σχεδίαση, ενώ ο μαύρος συνδυασμός “παρα-σοβαρεύει” το Astrea κατά την άποψή μας. Το κουστούμι είναι φτιαγμένο από εύκαμπτο πλαστικό και αυτό που φαίνεται, είναι τα αυτοκόλλητα που δεν έχουν βερνίκι ή γυαλιστερή επικάλυψη.
Επίσης η βαφή των πεντάλ (λεβιέ ταχυτήτων και πίσω φρένου) θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ενώ ξενίζει η έλλειψη λάστιχου στο αναδιπλούμενο τμήμα της μανιβέλας (όπως και στο Wave εξ’ άλλου).
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κοινός είναι ο κινητήρας του Astrea με το Honda Wave 110i (ανακοινώνεται ισχυρότερος κατά 0,28 του ίππου) τετράχρονος, αερόψυκτος με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, 2 βαλβίδες, διάμετρο επί διαδρομή 50×55,6 mm, 109,1cc που τροφοδοτείται με ψεκασμό PGM FI, κάτι που ευνοεί την καλή λειτουργία του κινητήρα και την οικονομική κατανάλωση. Η απόδοσή του φτάνει τους 8,7 hp στις 7.500 rpm και τα 0,88 kgm ροπής, στις 5.750 rpm.
Το σασμάν είναι το γνωστό ημιαυτόματο των 4 σχέσεων, περιστροφικό, τύπου «μύλος», ενώ για την εκκίνηση υπάρχει μίζα και μανιβέλα σε περίπτωση που έχει “πέσει” η μπαταρία.
ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Μικρό είναι το βάρος (99 κιλά γεμάτο), μικρό και το μεταξόνιο (1.230 mm). Το συνολικό μήκος φτάνει τα 1.880 mm και το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 760 mm.
Ζάντες, φρένα και αναρτήσεις του Honda Astrea Grand 110 είναι ίδια με του Honda Wave 110i. Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες με 5 μπράτσα, το μπροστινό φρένο είναι δισκόφρενο διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου, το πίσω είναι μηχανικό ταμπούρο 110 mm.
To τηλεσκοπικό πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 26 χιλιοστών και στον πίσω τροχό υπάρχουν δύο αμορτισέρ χωρίς ρυθμίσεις. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, εφοδιασμένοι με ελαστικά 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω με την αντιπροσωπεία να έχει πράξει σοφά και να έχει εφοδιάσει το Astrea Grand 110 με ποιοτικά Michelin City Pro που μεταμορφώνουν την οδική συμπεριφορά του παπιού.
ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Όπως είπαμε και παραπάνω το Honda Astrea Grand 110 σε καλωσορίζει από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Ταιριάζεις κατευθείαν πάνω του. Η σέλα είναι στενή και μακριά σε μήκος, έχει λίγο και καλό αφρώδες και θα πιαστείς μόνο αν βάλεις δεύτερο άτομο που θα σε καθηλώσει για ώρα σε ένα σημείο, χωρίς τη δυνατότητα να μετακινηθείς λίγο πίσω, λίγο μπρος.
Πολύ μαλακό είναι το πλαστικό κάλυμμα της σέλας και θέλει προσοχή μην σκιστεί από κάποιο αιχμηρό αντικείμενο.
Η θέση οδήγησης είναι όρθια, τα χέρια κατεβαίνουν χαμηλά για να φτάσουν το σχετικά πλατύ τιμόνι, που δίνει μεγάλο μοχλό και κινεί πανεύκολα το μπροστινό σύστημα ανάρτησης-τροχού. Να πως φτιάχνεται το παν-γρήγορο τιμόνι, πέρα από τη μικρή γωνία κάστερ.
Ο συνεπιβάτης πατάει τα πόδια του πάνω σε μικρά, αναδιπλούμενα (σε αντίθεση με του αναβάτη που είναι για άλλη μια φορά δυστυχώς σταθερά) λαστιχένια μαρσπιέ, που βρίσκονται πάνω σε μια όμορφη χυτή αλουμινένια βάση.
Τα όργανα περιλαμβάνουν ένα μεγάλο αναλογικό κοντέρ (με ενδείξεις για το όριο ταχύτητας της κάθε σχέσης), ολικό χιλιομετρητή και μόνο και στη βάση του κοντέρ, ένας δείκτης στάθμης βενζίνης.
Οι ενδεικτικές λυχνίες είναι: φλας, φώτα, check engine και νεκρά, αλλά και ενδείξεις ταχυτήτων στο κιβώτιο.
Η εκκίνηση του Honda Astrea Grand 110 γίνεται πανεύκολα με τη μίζα, με τον χαρακτηριστικό θόρυβο και το επίσης χαρακτηριστικό σφύριγμα του κινητήρα. Οι κραδασμοί είναι πολύ λίγοι και παρόντες σε μαρσπιέ και τιμόνι και δεν αυξάνονται, παρά ελάχιστα, στο όριο περιστροφής του κινητήρα.
Η απόκριση στο γκάζι και γενικότερα όλη η τροφοδοσία είναι εξαιρετική σε όλες τις στροφές. Η Honda προτείνει, μέσω των ενδείξεων πάνω στο κοντέρ τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται στα εξής km/h ανά σχέση: 30-50-75 με την 4η να δείχνει 110.
Στην πράξη μπορείς να πετύχεις αλλαγές 40-55-80 (για 1η,2α,3η), ενώ με επιμονή στο γκάζι 45-65-85, αν δεν λυπάσαι τον κινητήρα που λειτουργεί με υπερστροφία. Η τελική που πετυχαίνει το Honda Astrea Grand 110 είναι εύκολα 90-95 km/h, με επιμονή 100-105 και με μεγάλη επιμονή 115 km/h (όλες ενδείξεις κοντέρ) όπου και υπάρχει κόφτης. Η πραγματική τελική ταχύτητα – ενώ το κοντέρ δείχνει 115 – είναι 106 km/h.
Ποια είναι όμως η μαγεία αυτού του κινητήρα; Όπως πάντα, η ροπάτη απόδοσή του. Μπορείς να βάλεις μια 4η από τα 40 km/h (βέβαια η μπιέλα δεν χαίρεται ιδιαίτερα με αυτή τη χρήση) και να απλά να ανοιγοκλείνεις το γκάζι μέχρι τα 90 ή την τελική ταχύτητα, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων.
Η κατανάλωση του Honda Astrea Grand 110 κυμάνθηκε από 1,8 (σε αργή, οικονομική οδήγηση) μέχρι 2,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε γρήγορη οδήγηση. Το ντεπόζιτο βενζίνης που χωράει 4,0 λίτρα μπορεί να προσφέρει θεωρητικά απο 210 μέχρι 180 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακό – εκτός ίσως από την αλλαγή 1ης-νεκράς που σπάνια χρειάζεται, λόγω του ότι το σασμάν είναι τύπου μύλος. Έτσι, αν δεν βιάζεσαι, μπορείς να φτάνεις στα φανάρια με 4η, να ακινητοποιείσαι πρώτα και πατώντας προς τα κάτω το λεβιέ ταχυτήτων, να επιλέγεις νεκρά ή 1η ταχύτητα.
Στον τομέα του κρατήματος με τα συγκεκριμένα λάστιχα που φοράει το Honda Astrea Grand 110 απλά “ζωγραφίζει” σε κλειστές διαδρομές και ταχύτητες μέχρι 70-80km/h, όντας ένα απολαυστικό και ασφαλές σύνολο, με τα χαμηλά τοποθετημένα μαρσπιέ να πλησιάζουν διαρκώς την άσφαλτο.
Μέσα στην πόλη και τις δύσκολες συνθήκες μποτιλιαρίσματος δεν χρειάζεται να το πούμε, συμβαίνει το αυτονόητο: το Honda Astrea Grand 110 διαπρέπει και μάλιστα χωρίς σταγόνα ιδρώτα.
Τα φρένα όταν πατιώνται και τα δύο μαζί κάνουν καλή δουλειά, κι αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω του ικανού μπροστινού δισκόφρενου που έχει αποτελεσματικότητα και αίσθηση – αρκεί να πατήσεις με δύναμη στη μικρή μανέτα στο τιμόνι. Το πίσω φρένο δεν έχει την απαιτούμενη δύναμη και αίσθηση και εννοείται ότι θα θέλαμε ένα δισκόφρενο.
Σημαντική παρατήρηση εδώ, ότι πατώντας με πολλή δύναμη το μπροστινό φρένο, με το πιρούνι να “γονατίζει” τερματίζοντας, το μπροστινό σύστημα δεν “τραβάει” δεξιά ή αριστερά, αλλά παραμένει σταθερό και ασφαλές.
Το πιρούνι έχει καλή απόσβεση, ενώ τα αμορτισέρ έχουν μέτρια απόσβεση και τερματίζουν εύκολα, φέρνοντας τραντάγματα, ενώ δεν διαθέτουν προφόρτιση ελατηρίου. Αποτελούν έναν μέτριο συμβιβασμό για δρόμους με κακοτεχνίες και για χρήση με ένα ή με δύο άτομα στη σέλα.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Honda Astrea Grand 110 μιας και έχει δημιουργηθεί με την “παλιά, καλή, σοφή συνταγή” της Honda θα κερδίσει το κοινό των παπιών, ειδικά με ένα τέτοιο όνομα γραμμένο διάπλατα πάνω στα πλαϊνά του. Ήταν ενδεικτικό ότι όταν σταματούσαμε στα φανάρια, ακόμα και μοτοσυκλετιστές με μεγάλες μοτοσυκλέτες κοιτούσαν το Astrea με ενδιαφέρον.
Η τιμή του στα 1.950 ευρώ δεν κρίνεται ούτε υψηλή, ούτε χαμηλή, αλλά στα αναμενόμενα επίπεδα για ένα παπί αυτού του βεληνεκούς φτιαγμένο από την Honda. Κι όπως βλέπετε με τα Supra και τα Astrea να επιστρέφουν στο παρόν με τους άξιους απογόνους τους στην Ελλάδα, η ιστορία των παπιών όχι μόνο επαναλαμβάνεται, αλλά ξαναγράφεται…
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ – ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
- Το πλάγιο σταντ είναι εύκολο στη χρήση του και έχει διακόπτη ασφαλείας που σβήνει τον κινητήρα, όταν είναι ανοίγει. Το κεντρικό είναι βαρύ, θέλει δύναμη στο πάτημα, αλλά στήνει σταθερά το παπί στο έδαφος.
- Σημαντικό στην κλειδαριά του τιμονιού ότι κλειδώνει το τιμόνι είτε δεξιά, είτε αριστερά, όπου επιλέγει ο αναβάτης (βολικό).
- Η σέλα ανοίγει από μια μικρή – σχεδόν κρυφή – κλειδαριά στο αριστερό τμήμα της ουράς δίπλα στο φλας (ομολογώ ότι έκανα κάμποση ώρα για να την ανακαλύψω την πρώτη φορά).
- Ένα μικρό τρίξιμο πλαστικών ακουγόταν κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε συγκεκριμένες στροφές, που και που, από το τιμόνι.
- Το Honda Astrea Grand 110 διαθέτει στον κεντρικό διακόπτη φραγή ασφαλείας, που ενεργοποιείται αν τραβήξεις απότομα το κλειδί. Αν το τραβήξεις μαλακά δεν κλείνει. Αν κλείσει, ειδικά στο σκοτάδι πρέπει να έχεις μάθει το κόλπο, για να ξεκλειδώσεις τη φραγή με το ανάποδο του κλειδιού
- Δυσπρόσιτη είναι η κλειδαριά της σέλας στο σκοτάδι
- Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι μικρός, αλλά και πάλι θα χωρέσει κάποια μικροαντικείμενα.
- Καλά είναι τα φώτα γενικά, με τη μεσαία σκάλα να έχει λίγες σκοτεινές περιοχές. Η κόρνα είναι τυπική παπίσια
- Ιδιαίτερου σχήματος είναι οι καθρέφτες με κοντούς βραχίονες (για να μην προεξέχουν από το τιμόνι), με τα μπράτσα του αναβάτη να κρύβουν όμως το είδωλο κατά 30%
ΥΠΕΡ
- Όνομα-εμφάνιση
- Φιλικός κινητήρας
- Μπροστινό φρένο
- Λάστιχα
ΚΑΤΑ
- Προστασία ποδιάς
- Πίσω φρένο
- Αμορτισέρ χωρίς προφόρτιση