Τα MotoGP πάνε προς το άγνωστο!
Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας MotoGP 2023 εξερευνά νέες περιοχές, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που θα πραγματοποιηθεί Grand Prix σε ινδικό έδαφος.
Ο 13ος γύρος του Πρωταθλήματος θα γράψει ιστορία σε μια γρήγορη πίστα, αυτήν του Buddh International Circuit, η οποία εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2011 και βρίσκεται περίπου 50 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας της χώρας, του Νέου Δελχί.
Σχεδιασμένη και αυτή από τοn γνωστό σχεδιαστή σιρκουί, Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke, η πρόσφατα ανακαινισμένη πίστα έχει μήκος 4.96 km και αναμένεται να είναι γρήγορη, με οκτώ δεξιές και πέντε αριστερές στροφές.
Η ευθεία του ενός χιλιομέτρου, καθώς και ο συνδυασμός δυνατών φρένων, επιτάχυνσης και γρήγορων στροφών θα αποτελέσουν σημαντική πρόκληση για τους αναβάτες, αλλά και για τα φρένα και τα ελαστικά των μοτοσυκλετών τους.
Με πλάτος 12 μέτρων λόγω της σχεδιασής της, η πίστα Buddh International Circuit θα δώσει την δυνατότητα στους αναβάτες να πιέσουν τα όριά τους και πιθανά να προσφέρουν συναρπαστικές μάχες.
« Η εξερεύνηση αυτής της πίστας είναι το ζητούμενο και για τους συνεργάτες μας (εννοώντας τους αναβάτες και τις ομάδες), όπως θα είναι για εμάς », δήλωσε ο Piero Taramasso, ο μάνατζερ της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής της κατηγορίας. « Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση, γιατί όλοι ξεκινούν από το μηδέν και η στρατηγική που θα υιοθετηθεί στην αρχή του αγώνα θα είναι κρίσιμη. Από την πλευρά μας, πραγματοποιήσαμε προσομοιώσεις σε υπολογιστή για να προσπαθήσουμε να αφομοιώσουμε τις θερμικές καταπονήσεις και να επιλέξουμε τα καλύτερα μείγματα γόμας, αλλά είναι σαφές ότι οι φυσικές δοκιμές είναι απαραίτητες για να τελειοποιήσουμε το στήσιμο των μοτοσυκλετών. Αυτή είναι η μοναδική φορά αυτή τη σεζόν που θα αγωνιστούμε χωρίς να έχουμε δεδομένα από προηγούμενες δοκιμές”.
“Οι αναλύσεις που έχουμε κάνει για αυτήν την πίστα δείχνουν ομοιότητες με την πίστα Red Bull Ring στο Spielberg (Αυστρία) ή την πίστα Buriram (Ταϊλάνδη). Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε πολύ απαιτητικές συνθήκες για τα πίσω ελαστικά, και ιδιαίτερα στη δεξιά πλευρά.»
Οι κανονισμοί για κάθε αγώνα επιτρέπουν τη χρήση τριών ελαστικών για εμπρός και δύο για πίσω. Ωστόσο, στην περίπτωση μιας πίστας χωρίς προηγούμενη δοκιμή, είναι δυνατό να αυξηθεί ο αριθμός των διαθέσιμων μειγμάτων γόμας.
Στην πίστα Buddh International Circuit, οι μοτοσυκλέτες θα βγουν στην πίστα το πρωί της Παρασκευής 22 Σεπτεμβρίου για την πρώτη ελεύθερη δοκιμή, που είναι προγραμματισμένη να διαρκέσει 1 ώρα και 10 λεπτά, αντί για τα συνηθισμένα 45 λεπτά.
Η δεύτερη ελεύθερη δοκιμή, πάλι διάρκειας 1 ώρας και 10 λεπτών, αντί για μία ώρα, θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα και θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να προχωρήσουν απευθείας στο Q2.
Το Σάββατο το πρωί θα πραγματοποιηθούν τα practice sessions με συνολική διάρκεια 30 λεπτών, ακολουθούμενα από Q1 και Q2 (15 λεπτά το καθένα), ενώ ο αγώνας Sprint (12 γύροι) θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα.
Ως συνήθως, το Grand Prix (24 γύροι) θα διεξαχθεί το απόγευμα της Κυριακής, μετά από τη 10λεπτη πρωινή προθέρμανση.