MotorBike.gr

MotoGP 2023: 11ος γύρος, Καταλονία: Η Aprilia γράφει ιστορία!

04/09/2023

Η Aprilia σε πελάγη ευτυχίας και η Ducati σε απόγνωση

Παρότι ο αγώνας της Βαρκελώνης, ο 11ος της χρονιάς, ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς, με έξι αναβάτες στο έδαφος από τους πρώτες μόλις στροφές μετά την εκκίνηση, η κατάληξή του δεν ήταν άσχημη. Ειδικά για την Aprilia ο αγώνας της Βαρκελώνης ήταν ιδιαίτερα πετυχημένος, αφού για πρώτη φορά στην ιστορία της έκανε το 1-2. Επίσης,  παρ’ όλα τα ατυχήματα δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί. Κείμενο: ΜGP Guru

Από την πρώτη κιόλας στροφή είχαμε δράματα, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati Enea Bastianini να κάνει μια απονενοημένη κίνηση από την εσωτερική που μόνο αρχάριος θα μπορούσε να δοκιμάσει παίρνοντας μαζί του πάνω στην πρώτη στροφή τους Bezzecchi, Zarco, Di Giannantonio και A. Marquez. Και δεν ήταν μόνο αυτό.

Μόλις η κάμερα γυρίζει στον πρωτοπόρο Francesco Bagnaia που προσπαθεί από την πρώτη στιγμή να ξεκολλήσει από τους υπόλοιπους, λόγω κρύων ελαστικών (και ηλεκτρονικών που δεν δούλεψαν…) τινάζεται ψηλά στον αέρα μετά από highsiding, σκάει με την πλάτη και το κεφάλι στην άσφαλτο και έχοντας μείνει στη μέση της πίστας, όλοι οι αναβάτες από πίσω του προσπαθούν να μην εμβολίσουν αυτόν ή τη μοτοσυκλέτα του!

Ο Brad Binder τελικά περνάει με τη μοτοσυκλέτα του πάνω από τα πόδια του Bagnaia, κι όλοι πιστεύουμε πως σίγουρα τα έχει σπάσει! Η κόκκινη σημαία διακοπής του αγώνα βγαίνει, ασθενοφόρα μπαίνουν μέσα στην πίστα και οι δυο εργοστασιακοί αναβάτες Bastianini και Bagnaia φεύγουν για τον νοσοκομείο και δεν μπορούν να συμμετέχουν στον αγώνα λόγω των τραυματισμών τους.

Μετά από λίγο, στην επανεκκίνηση του αγώνα πρώτος θα στρίψει ο Jorge Martin και τρεις Aprilia θα τον ακολουθούν.

Μην ξεχνάτε πως ήδη από τα δοκιμαστικά ο Aleix Espargaro είχε κάνει ταχύτερο γύρο και ρεκόρ πίστας και είχε κερδίσει το Σάββατο τον μικρό αγώνα Sprint, αφού πρώτα είχε επιβληθεί δυναμικά του Bagnaia. Όλα έδειχναν πως οι μοτοσυκλέτες του Νοale θα πρωταγωνιστούσαν.

Έτσι στην επανεκκίνηση του αγώνα της Κυριακής σύντομα βλέπουμε τους Viñales, Espargaro και Miguel Oliveira να βρίσκονται πίσω από τον πρωτοπόρο Martin κι έτσι να προλειαίνεται το έδαφος για μια μεγάλη μέρα για την Aprilia.

Ο Maverick Viñales πέρασε τον Martin σύντομα, δείχνοντας πως είναι διψασμένος για την πρώτη του νίκη με Aprilia, κάτι που αν γινόταν θα τον έκανε τον μοναδικό αναβάτη στην ιστορία των MotoGP που έχει πετύχει νίκες με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές!

Κάτι που τελικά δεν συνέβη, αφού ο ομόσταυλος και καλός φίλος του Aleix Espargaro του το “στέρησε” κερδίζοντας τον αγώνα. Για τον Espargaro αυτή η νίκη ήταν “επιβεβλημένη”, αφού την χρωστούσε στον εαυτό του, την οικογένειά του και τους θαυμαστές του, από το ’22.

Σε αυτή την πίστα πέρσι είχε πραγματοποιήσει μια από τις μεγαλύτερες γκάφες που έχουν γίνει ποτέ στο Παγκόσμιο: όντας πρώτος, στην ολοκλήρωση του προτελευταίου γύρου νόμισε πως είχε τερματίσει, σταμάτησε στην άκρη της πίστας και άρχισε να πανηγυρίζει… ενώ πίσω του οι υπόλοιποι αναβάτες έκαναν τον τελευταίο γύρο!

Χάνοντας τον αγώνα από καθαρά δικό του λάθος, έδωσε υπόσχεση νίκης για φέτος, ζωγραφίζοντας μάλιστα στο κράνος του τα πρόσωπα των δίδυμων παιδιών του και γράφοντας δίπλαOne more Lap” (έναν ακόμα γύρο!) με μεγάλη δόση χιούμορ.

Ο Aleix, μη θέλοντας να αφήσει τον Viñales να ξεκολλήσει από τους υπόλοιπους, οδήγησε μεθοδικά, προσεκτικά και γρήγορα και τον πέρασε στον 20ό γύρο ανοίγοντας αμέσως διαφορά ενός δευτερόλεπτου (με τον Maverick να έχει μείνει από λάστιχα), τερματίζοντας πρώτος και κατακτώντας την τρίτη νίκη σε GP στην καριέρα του.

Με τη νίκη του αυτή και τη 2η θέση του Viñales, γράφτηκε ιστορία για την Αprilia, αφού είναι το πρώτο της 1-2 στα MotoGP.

Ο Jorge Martin τερμάτισε τρίτος, ενώ ο Johann Zarco (αμφότεροι με Ducati) πίσω του κατάφερε να περάσει τον Miguel Oliveira (Aprilia) που σε κάποια φάση στην αρχή του αγώνα γυρνούσε στην 3η θέση, δίνοντας ελπίδες για ένα Aprilia 1-2-3, που θα ήταν και το καλύτερο σενάριο για το ιταλικό εργοστάσιο.

Στην 6η θέση τερμάτισε ο Alex Marquez (Ducati) με τον Fabio Quartararo να κάνει έναν πολύ καλό αγώνα με παλαιότερο μοντέλο Μ1 και να κατακτά την 7η θέση. Η πρώτη ΚΤΜ του αγώνα της Καταλονίας ήταν αυτή του Jack Miller στην 8η θέση, ενώ μεγάλη η απογοήτευση από τον Marco Bezzecchi (Ducati) στη 12η μόλις θέση, που δεν κατάφερε να μαζέψει βαθμούς ώστε να μειώσει τη βαθμολογική διαφορά από τον Bagnaia. Mπροστά του τερμάτισε ο ομόσταυλος Luca Marini.

Πίσω του ένας πολύ “προσγειωμένος” και προσεκτικός, όπως και στον προηγούμενο αγώνα, Marc Marquez (Honda) στη 13η θέση.

Ο αγώνας της Βαρκελώνης ήταν ο πρώτος του 2023 που κατάφεραν να τερματίσουν και οι δύο αναβάτες της Repsol Honda (Mir 17oς).

Θρίαμβος λοιπόν στην Καταλονία για τους αναβάτες της Aprilia και καταστροφή για την Ducati.

Το ιατρικό ανακοινωθέν για τους δυο τραυματισμένους εργοστασιακούς αναβάτες της Ducati ήταν κακό για τον Bastianini (σπασμένο κόκκαλο καρπού και αστράγαλος) και καλύτερο για τον Bagnaia (τραύματα στα πόδια, αλλά όχι κατάγματα).

Μένει τώρα να δούμε αν ο Francesco Bagnaia θα είναι σε θέση να λάβει μέρος στον επόμενο αγώνα που δυστυχώς για αυτόν είναι το επόμενο Σαββατοκύριακο στην πατρίδα του την Ιταλία, στην πίστα του Misano.

Στη βαθμολογία προηγείται με 50 βαθμούς από τον Martin και 71 από τον Bezzecchi, πράγμα που σημαίνει πως σε περίπτωση που χάσει τους δυο επόμενους αγώνες, υπάρχει κίνδυνος να ισοβαθμεί πάλι στη βαθμολογία (με τον Martin).

Δείτε εδώ τα αποτελέσματα του αγώνα της Καταλονίας

Δείτε εδώ τη βαθμολογία μετά τον 11ο αγώνα της χρονιάς

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!