Όχι ένα, αλλά δύο μεγάλα Beta Alp
Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα, μιας κατηγορίας που σπανίζει όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Το νέο Beta Alp 4.0 και Alp X βασίζεται στο γνωστό, παλιό, καλό Alp σαν ιδέα… μιας και πρόκειται για ολοκαίνουργιο μοντέλο
Μπορεί το Alp 4.0 να έχει σχεδιαστεί για χρήση on-off όπως λέει η Beta, αλλά αυτό είναι μια γενικότητα.
Γιατί το Beta Alp είναι μια μοτοσυκλέτα που αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της.
Απόγονος των παλιών Τrial με μεγαλύτερες σέλες και εξοπλισμό δρόμου της δεκαετίας του ’70 (βλ Montesa Trail, Bultaco Alpina) που ονομάζονταν Trail και ήταν ειδικά φτιαγμένες για μοτοαλπινισμό, ένα σπορ που περιλαμβάνει ανάβαση σε βουνά και μονοπάτια, αλλά με εκδρομική διάθεση. Αυτά για το Βeta Alp 4.0.
Έχουμε λοιπόν το κλασικό Beta Alp 4.0 με τροχούς 21 μπροστά και 18 πίσω, και το Alp X που διαθέτει πιο Modern Classic γραμμές, ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, ελαστικά δρόμου και στρογγυλό προβολέα.
Τα Alp 4.0 και Alp X μοιράζονται κοινό περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο και κινητήρα 350cc, κατασκευασμένο σε συνεργασία με την κινεζική Tayo Motorcycles, που είναι ικανός να αποδώσει 35 ίππους, με αποκλειστική χαρτογράφηση για κάθε μοντέλο.
Η τελική ταχύτητα είναι πάνω από 130 km/h και το ABS της Bosch μπορεί να απενεργοποιηθεί στη ρύθμιση Offroad.
Και οι δύο μοτοσυκλέτες μπορούν να εφοδιαστούν με προστατευτικά χεριών, πλαϊνές τσάντες κ.λπ. χρήσιμα αξεσουάρ για μοτο-εκδρομές.
Tα νέα Alp του 2024 εκφράζουν την ιδέα “RideAbility” (οδηγησιμότητα σε ελεύθερη μετάφραση) καθώς είναι σχεδιασμένα για να επιτρέψουν σε κάθε αναβάτη να οδηγεί μια διασκεδαστική, εύκολη και ελαφριά μοτοσυκλέτα σε όλες τις συνθήκες.
ΒΕΤΑ ΑLP 4.0
Το Alp 4.0 απευθύνεται περισσότερο σε παραδοσιακούς αναβάτες που συνδέονται με την εκτός δρόμου της Beta και ξέρουν καλά τι αγοράζουν.
Είναι μία ευέλικτη, ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα, ιδανική για όποιον θέλει να προσεγγίσει τον εκτός δρόμου κόσμο, χωρίς υπερβολές, μιας και είναι φτιαγμένες για αργή “τραϊαλίστικη” κυρίως οδήγηση.
Οι τροχοί με διάμετρο 21”-18” (μπροστά-πίσω), τα προστατευτικά πλαστικά και τα τρακτερωτά ελαστικά προέρχονται από τον κόσμο του off-road, χωρίς όμως να εμποδίζουν τη μοτοσυκλέτα να κινηθεί και σε αστικούς δρόμους.
Τα μαρσπιέ είναι επίσης προσεκτικά σχεδιασμένα και εξοπλισμένα με αφαιρούμενα καλύμματα από καουτσούκ, ώστε να διασφαλίζεται τόσο η μέγιστη άνεση στο δρόμο όσο και η μέγιστη πρόσφυση όταν αυτό απαιτείται!
Το Alp 4.0 είναι μια μοτοσυκλέτα περιπέτειας, ιδιαίτερης σχεδίασης και προορισμού, φτιαγμένη για να προσφέρει ευχάριστα Σαββατοκύριακα με διαδρομές εκτός δρόμου.
ΒΕΤΑ ALP X ALP X 2
Το Alp X είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο για την Beta. Μοιράζεται την ίδια βάση με το Alp 4.0 αλλά διαθέτει πιο Modern Classic χαρακτήρα. Έχοντας χαρακτηριστικά όπως οι τροχοί διαμέτρου 19″-17″ με πιο ασφάλτινα ελαστικά, τα πιο αιχμηρά πλαστικά που συνδυάζονται με στρογγυλό προβολέα φέρνει το concept ALP πιο κοντά στα μοντέρνα γούστα όσων έχουν επιστρέψει ή ανακαλύψει τον κόσμο των scrambler μοτοσυκλετών.
Το Alp X διαθέτει μια εντελώς διαφορετική γοητεία, είναι η τέλεια μοτοσυκλέτα για την πόλη και για ταξίδια μεγαλύτερης εμβέλειας, παραμένοντας πάντα έτοιμο να περιλάβει χωματόδρομους στην πορεία του.
Το Alp X – όπως και το Alp 4.0 – είναι σχετικά πιο άνετο και για συνεπιβάτη χάρη στη διπλή σέλα και τις χειρολαβές. Το Alp X είναι η κατ’ εξοχήν φιλική προς τον χρήστη μοτοσυκλέτα και όπως το νέο Alp 4.0 είναι εξοπλισμένο και αυτό με τον κινητήρα 350cc που εξελίχθηκε σε συνεργασία των τεχνικών της Betamotor και εκείνων της Tayo Motorcycles.
Διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό, κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδει 35 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και προσφέρει μέγιστη ταχύτητα άνω των 130 km/h.
Χάρη στη ανακοινώσιμη κατανάλωση καυσίμου (3,5lt/100km) και το ρεζερβουάρ 11 λίτρων, το νέο ALP μπορεί να προσφέρει μια θεωρητική αυτονομία που ξεπερνάει τα 300km επιτρέποντας τις μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου μακριά από πρατήρια καυσίμων.
Οι κινητήρες των δύο μοντέλων διαφέρουν ως προς τη χαρτογράφηση τους, και είναι σχεδιασμένοι να εγγυώνται τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα απόδοσης και για τα δύο μοντέλα.
Το πλαίσιο των νέων ALP είναι ατσάλινο περιμετρικό με τον κινητήρα κρεμασμένο πάνω του κάτι που εγγυάται την αντοχή, την ακαμψία και τις μικρές διαστάσεις.
Το πιρούνι όσο και το πίσω μονό αμορτισέρ έχουν ρυθμιστεί για να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση κατά την οδήγηση, αλλά και τη σωστή λειτουργία σε όλες τις συνθήκες.
Το ύψος της σέλας είναι 865 mm για το Alp 4.0 και 855 mm για το Alp X, εξασφαλίζοντας εύκολη επαφή των ποδιών με το έδαφος και για τα δύο μοντέλα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αίσθησης ασφάλειας στη σέλα, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με δίσκο 290 mm μπροστά και 220 mm πίσω, με Nissin τρόμπες και δαγκάνες που εγγυώνται ισχυρή πέδηση σε όλες τις συνθήκες.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης σύστημα ABS της BOSCH που μπορεί να απεμπλακεί στον χάρτη Offroad, αλλά ενεργοποιείται ξανά αυτόματα κάθε φορά που επανεκκινείται την μοτοσυκλέτα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος να ξεχάσετε να το ενεργοποιήσετε ξανά.
Η ενεργοποίηση του ABS μπορεί εύκολα να ελεγχθεί μέσω της ένδειξης στα όργανα LCD, η οποία επίσης παρέχει πληροφορίες για τη στάθμη καυσίμου, την αυτονομία και την εμπλοκή ταχύτητας στο κιβώτιο καθώς και παραδοσιακές πληροφορίες όπως π.χ. ένδειξη ταχύτητας, στροφόμετρο και μερικό και ολικό χιλιομετρητή, όλα με μοντέρνα και ευανάγνωστα γραφικά.
Η τιμή των Beta Alp 4.0 και Beta Alp X ανακοινώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία στις 6.995 ευρώ
Περισσότερες πληροφορίες: betamotor.gr