Ένας Μίδας με ρούχα εργασίας
Μεγάλη εντύπωση είχε κάνει το κορεάτικο παπί Hyosung Midas FX 110 στους Έλληνες παπόβιους όχι μόνο για την διαφορετική του εμφάνιση όταν πρωτοήρθε στην αγορά στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, αλλά και για το ότι φορούσε δυο μονόσελα και ήταν φτιαγμένο για σκληρή δουλειά.
Ο Μίδας ήταν επαγγελματίας, θα έπιανε μεροκάματο και θα το έκανε χρυσό (το μεροκάματο). Μόνο έτσι εξηγείται το όνομά του.
Προϊόν μιας μεγάλης κορεάτικης εταιρίας το Hyosung Midas FX 110 μπορούσε να μεταφέρει κουτιά και εμπορεύματα στην σχάρα που βρισκόταν κάτω από ένα μεγάλο, επίπεδο μονόσελο για τον συνεπιβάτη. Είχε “φαρδιές πλάτες” και κάπως “χοντρούλικες” διαστάσεις.
Χαρακτηριστικά του ήταν τα πολύ μεγάλα φλας στο τιμόνι δεξιά και αριστερά από τον προβολέα, που νόμιζες ότι έχουν το ίδιο μέγεθος σχεδόν με τον προβολέα.
Η ποδιά του ήταν μεγάλη και “προστατευτική” για τον αναβάτη, η ουρά μακριά και πλατιά και επίσης μεγάλα ήταν και τα πίσω φλας.
Η ποιότητα βαφής και φινιρίσματος που διέθετε, μαζί με την “μυώδη” συνολικά εικόνα του παπιού (που έμοιαζε να έχει βγει από το γυμναστήριο από βάρη με αναβολικά δημιουργούσε) μαζί με το ιδιαίτερο όνομά του, έφτιαχναν ένα παπί που οι περισσότεροι το γνώριζαν και το αναγνώριζαν στο δρόμο.
Για λόγους επαγγελματικούς το μονόσελο “τσιαπάτα” για τον συνεπιβάτη μπορούσε να αφαιρεθεί αφήνοντας ελεύθερη μια γερή πλαστική βάση μεταφοράς. Επίσης το μονόσελο του αναβάτη πρόσφερε άνεση στον τελευταίο, γιατί ήταν καλοφτιαγμένο και μαλακό.
Γερές χυτές ζάντες με πολλά μπράτσα φορούσε το Hyosung Midas FX 110, όπως και κλειστή αλυσίδα για να την προφυλάσσει και να κρατάει το πίσω μέρος του παπιού καθαρό.
Ενδιαφέρον υπήρχε και στο κομμάτι του κινητήρα και συγκεκριμένα στην κυλινδροκεφαλή που διέθετε τρεις βαλβίδες. Δύο εισαγωγής και μία εξαγωγής. Η ιπποδύναμη του απλού αερόψυκτου κινητήρα έφτανε τους 8.0 ίππους σις 8.500rpm, η τροφοδοσία γινόταν από ένα Mikuni διαμέτρου 17mm. Η τελική του κορεάτικου παπιού ήταν τα 110 χιλιόμετρα την ώρα και η κατανάλωσή του – τσίμπαγε λίγο – πάνω από 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Οι αναρτήσεις του Hyosung Midas FX 110 ήταν συμβατικές, η πίσω ρυθμιζόταν με έναν μοχλό πολύ εύκολα, ενώ το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η διάμετρος των τροχών δεν ήταν 17 ιντσών όπως όλα τα παπιά, αλλά στις 16 ίντσες!
Τα φρένα – και ειδικά το μπροστινό που ήταν δισκόφρενο με δαγκάνα 2 εμβόλων – είχαν μεγάλη δύναμη και χαρακτηριστικό ήταν το μέγεθος του πεντάλ του πίσω φρένου.
Από πλευράς αξιοπιστίας το Hyosung Midas FX 110 αποδείχθηκε από τα καλύτερα της ελληνικής αγοράς, κάτι που αποδείκνυε και την προσοχή και ποιότητα που είχαν δώσει οι Κορεάτες. Και όταν ο Μίδας έβγαζε ζημιές, αυτό οφειλόταν περισσότερο στην κακομεταχείριση και την ελλειπή συντήρηση παρά λόγω της κατασκευής του.
Εκτός από το απλό Hyosung Midas FX 110 κυκλοφορούσε και το μοντέλο D Plus που είχε ακόμα πιο μακριά και ιδιαίτερη ουρά, για περισσότερο χώρο φόρτωσης. Ιδιαίτερα μεγάλης χωρητιτκότητας ήταν το ρεζερβουάρ δίνοντάς του μεγάλη αυτονομία.
Στην ελληνική αγορά “οι Μίδες” είχαν παρουσιάσει μια σχετική εμπορική επιτυχία, κυκλοφορούσαν αρκετά στους δρόμους, ενώ σήμερα έχουν απομείνει ελάχιστα στην αγορά. Οι τιμές των μεταχειρισμένων ξεκινούν από 500 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 1.100 ευρώ, αναλόγως της κατάστασής τους.
ΥΠΕΡ
- Γεροδεμένη κατασκευή
- Αξιοπιστία, αντοχή, χώρος φόρτωσης
- Φρένα
ΚΑΤΑ
- Συντηρητική εμφάνιση
- Μεταπώληση
- Κατανάλωση
HYOSUNG MIDAS FX 110, 1999-2005
ΤEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Tετράχρονος μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με τρεις βαλβίδες κι έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής |
---|---|
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 52.0 x 51.8 |
Kυβισμός (cc) | 110 |
Λόγος συμπίεσης | 9,0:1 |
Τροφοδοσία | Kαρμπιρατέρ, διαμέτρου 17 χιλιοστών |
Ιπποδύναμη (hp/rpm) | 8,0 hp /8.500rpm |
Ροπή (kgm / rpm) | 0,78 kgm / 4.000rpm |
Εκκίνηση | Mίζα και μανιβέλα |
Συμπλέκτης | Αυτόματος φυγοκεντρικός και υγρός πολύδισκος |
Xωρητικότητα λαδιού κινητήρα (lt) | 0.9 |
Κιβώτιο | Tεσσάρων σχέσεων |
Σχέσεις ταχυτήτων | |
1η | 3.09 (32/14) |
2η | 1,81 (35/14) |
3η | 1,20 (23/20) |
4η | 0,95 (24/26) |
Σχέση πρωτεύουσας μετάδοσης | 3.82 (69/17) |
Σχέση τελικής μετάδοσης | 2,500 (35/14) |
Μετάδοση | Aλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος | Τύπος: Mονό σωληνωτό από σωλήνες στρογγυλής διατομής και πρεσαριστά τμήματα |
---|---|
Γωνία κάστερ (μοίρες) | 27°’ |
Τρέιλ (mm) | 76 |
Μέγιστο μήκος (mm) | 1960 |
Πλάτος (mm) | 670 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.225 |
Ύψος σέλας (mm) | 770 |
Βάρος (kg) | 100 |
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 7,4 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΦΡΕΝΑ - ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ανάρτηση μπροστά | Tηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι |
---|---|
Ανάρτηση πίσω | Δύο αμορτισέρ |
Φρένο μπροστά | Δισκόφρενο, διαμέτρου 240mm, δαγκάνα δύο εμβόλων |
Φρένο πίσω | Tαμπούρο, διαμέτρου 130mm |
Ελαστικό μπροστά | 70/100-16' |
Ελαστικό πίσω | 80/100-16' |
Ζάντα μπροστά | 1.4 -17 |
Ζάντα πίσω | 1.6 - 17 |