MotorBike.gr

Yamaha: Ετοιμάζει “E-Clutch” σαν της Honda

30/04/2024

Διέρρευσε η πατέντα της Yamaha

Η Yamaha εργάζεται πάνω σε έναν “αυτόματο/ημιαυτόματο” συμπλέκτη που ανταγωνίζεται το E-Clutch της Honda

Η Yamaha ερευνά την κατασκευή ενός αυτοματοποιημένου σύστηματος συμπλέκτη και αλλαγών ταχυτήτων, πάνω στις ίδιες αρχές όπως το E-Clutch της Honda, αλλά χωρίς λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων ή συμπλέκτη, χρησιμοποιώντας “μοχλούς” στα χειριστήρια, όπως φαίνεται από τ ις παρακάτω πατέντες που διέρρευσαν.

Αυτό το σύστημα θα ήταν άμεσος αντίπαλος του προαναφερθέντος Honda E-Clutch, το οποίο παρά την αμφιλεγόμενη υποδοχή από τους πιο συντηρητικούς μοτοσυκλετιστές, φαίνεται να κερδίζει το ενδιαφέρον του ευρύτερου μοτοσυκλετιστικού κοινού.

Για να επιστρέψουμε στο σχέδιο της Yamaha, η γιαπωνέζικη εταιρία έχει σχεδιάσει έναν ημιαυτόματο συμπλέκτη χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς σένσορες και όπως φαίνεται στις ευρεσιτεχνίες που διέρρευσαν,  θα συνδυαστεί με τον κινητήρα CP2.

Όπως ήδη γνωρίζετε, ο κινητήρας CP2 είναι αυτός που βρίσκεται στα Yamaha MT-07, Yamaha R7, Yamaha XSR700 και φυσικά στο Yamaha Ténéré 700.

Με αυτόν τον τρόπο η Yamaha θα δημιουργήσει ένα σύστημα που θα εφαρμόζεται σε πολλά μοντέλα με την ίδια μηχανική πλατφόρμα, για χάρη της οικονομίας κλίμακας. Καταφέρνει επίσης να βρει έναν ευκολότερο και πιο προσιτό τρόπο για τα εξελιγμένα συστήματα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Yamaha έχει ήδη εξερευνήσει αυτό το θέμα με το σύστημα YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shifting) που υπάρχει στο παλιό Yamaha FJR1300 του 2006, μόνο που σε αυτή την περίπτωση διαφοροποιείται από τη διάταξή του και την ηλεκτρονική  του διαχείριση, όσον αφορά τις μονάδες ελέγχου.

Μια άλλη διαφορά είναι ότι η Yamaha προσφέρει τώρα αυτή τη δυνατότητα σε πιο προσιτές μοτοσυκλέτες, όπως η MT-07 και σε όχι τόσο ακριβές όσο η FJR1300.

Για να κατανοήσει τις διαφορές μεταξύ αυτού του συστήματος Yamaha και του Honda E-Clutch, από ό,τι βλέπουμε στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που διέρρευσαν, η Yamaha επιδιώκει να μειώσει την αλληλεπίδραση μέσω κουμπιών ή μανετών στο τιμόνι, ενώ η Honda διατηρεί και τη μανέτα του συμπλέκτη, όπως το λεβιέ ταχυτήτων στο αριστερό πόδι.

Στο Honda E-Clutch βρίσκουμε έναν αισθητήρα ακριβώς όπως στα Quickshifter, που ανιχνεύει πότε ο χρήστης πατάει το μοχλό και επομένως θέλει να αλλάξει ταχύτητα. Στο σύστημα της Yamaha είναι τα ίδια τα κουμπιά/χειριστήρια που λειτουργούν ως αισθητήρες, που μεταδίδουν την πρόθεση του χρήστη να αλλάξει ταχύτητα.

Μόλις δοθεί το σήμα θα διακοπεί η παροχή καυσίμου και θα ενεργοποιηθεί ηλεκτρικά ο συμπλέκτης, όπως ακριβώς κάνει (υδραυλικά) και το αντίστοιχο Honda E-Clutch.

Στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που διέρρευσε, η Yamaha προτείνει επίσης τη δυνατότητα χρήσης του κιβωτίου εντελώς αυτόματα, κάτι που το διαφοροποιεί από το Honda E-Clutch, όπου απαιτείται πάντα μια ελάχιστη «χειροκίνητη» ή άλλη αλληλεπίδραση από πλευράς χρήστη.

Βλέπουμε επίσης ότι η Yamaha έχει τοποθετήσει τη μονάδα ελέγχου της πίσω από ένα άνοιγμα του ψυγείου στο ύψος του ρεζερβουάρ στην περίπτωση του R7.

Όπως πάντα, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα για να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό το ενδιαφέρον σύστημα της Yamaha, η οποία δείχνει να μη θέλει να μείνει πίσω από τη Honda στον συγκεκριμένο τομέα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!