To No1 x δύο νίκες!
Ο Pecco Bagnaia σαρώνει στο Mugello και μειώνει δυναμικά τη βαθμολογική του διαφορά από τον πρώτο Martin, ενώ ο Bastianini τερματίζει δεύτερος, ολοκληρώνοντας τον θρίαμβο της Ducati μέσα στο σπίτι της, την Ιταλία. Κείμενο: ΜotoGP Guru
Aπό την αρχή μέχρι το τέλος αυτού του MotoGP, ο Pecco Bagnaia (Ducati) δεν επέτρεψε σε κανέναν να τον αμφισβητήσει στο Mugello – ούτε στον κύριο αγώνα, ούτε καν στο Sprint του Σαββάτου!
Χάρη στον Enea Bastianini (Ducati), ο οποίος έκλεισε τον αγώνα με δυο κρίσιμες προσπεράσεις και τερμάτισε δεύτερος (αφήνοντας τρίτο τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία Jorge Martín) η Ducati ολοκλήρωσε τον 7ο γύρο της χρονιάς με τον καλύτερο τρόπο.
Ας δούμε όμως τι συνέβη από την αρχή του GP του Mugello, σε ένα καθ’ όλα ιταλικό πάρτι που έγινε εντός έδρας.
Μπορεί η μοτοσυκλέτα του Marc Márquez (Ducati) να φοράει το Νο93 στο φέρινγκ της, αλλά την 93η νίκη για το εργοστάσιο της Ducati την κατέκτησε ο Pecco Bagnaia, ο οποίος επικράτησε από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή, ελέγχοντας και τους δύο αγώνες του Σαββατοκύριακου: και το Sprint του Σαββάτου, και τον κανονικό της Κυριακής, μπροστά σε παραπάνω από 150.000 θεατές στους λόφους της Τοσκάνης.
Σε μια χρονιά με πολλές συναρπαστικές προσπεράσεις, το Mugello θα το θυμόμαστε για την εκπληκτική επίδοση του Bagnaia – ειδικά αυτήν του κανονικού αγώνα της Κυριακής, όπου χρειάστηκε μόλις δύο στροφές μετά την εκκίνηση για να διορθώσει μια άδικη ποινή που είχε δεχτεί την Παρασκευή στα δοκιμαστικά και η οποία τον είχε ρίξει τρεις θέσεις πιο πίσω από την κανονική θέση του στο grid.
Ξεκινώντας από την πέμπτη θέση, έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση, κι έστριψε την πρώτη στροφή φτάνοντας δεύτερος, έχοντας παράλληλα τη σωστή γραμμή για να ξεπεράσει και τον Martin στη δεύτερη στροφή και να μπει πρώτος!
Ο περσινός και προπέρσινος πρωταθλητής, μετά από ένα τέλειο ξεκίνημα, βρέθηκε, λοιπόν, σε θέση ισχύος, θέτοντας τον ρυθμό και προπορευόμενος του “πανηγυριού” που ακολουθούσε πίσω του.
Ο Bagnaia οδηγούσε μόνος στην πρώτη θέση, ο Martín ακολουθούσε μερικά δέκατα πίσω, ο Bastianini ήταν τρίτος και ο Marc Márquez έψαχνε απεγνωσμένα έναν τρόπο να περάσει τον Ιταλό.
Στην ουρά του Marc βρισκόταν ο Pedro Acosta (GasGas), ο οποίος ήταν η σκιά του στην αρχή, αλλά έχασε τη δύναμή του καθώς περνούσαν οι γύροι.
Ο Márquez προσπάθησε να επιβληθεί του Bastianini στον τρίτο γύρο, είχε, όμως, ένα γλίστρημα και ο Ιταλός ανέκτησε την τρίτη θέση.
Για να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, ο Bagnaia επέβαλε έναν γρήγορο ρυθμό γράφοντας χρόνους στα 1:45 “ψηλά” και στα 1:46 “χαμηλά”, ενώ ο Acosta έμεινε στην πέμπτη θέση.
Η μεγάλη σταθερότητα που επέδειξαν όλοι οι αγωνιζόμενοι, με τον κάθε έναν να βρίσκεται σε μια θέση που ούτε απειλούσε, ούτε τον απειλούσαν, έκανε τον αγώνα κάπως βαρετό για ένα μεγάλο κομμάτι του.
Με έξι γύρους να απομένουν, ο Márquez προσπάθησε ξανά και ανέβηκε στιγμιαία στο τρίτο σκαλί του βάθρου, αφού προσπέρασε τον Bastianini-“The Beast”, με ένα πέρασμα-μπλοκάρισμα στη στροφή Νο1.
Ο Bagnaia διατηρούσε το πλεονέκτημά του έναντι του Martín μεταξύ τεσσάρων, πέντε ή έξι δεκάτων και αντίστοιχα με τη σειρά του ο αναβάτης από τη Μαδρίτη κρατούσε τον Márquez πίσω του.
Ο Martín πλησίασε τον Bagnaia τρεις γύρους πριν το τέλος, αλλά ο Ιταλός απάντησε αυξάνοντας και πάλι τη διαφορά.
Όλα έδειχναν πως θα έμεναν ως έχουν, με το βάθρο να πηγαίνει στους Bagnaia-Martin-Marquez, όταν ξαφνικά αναδύθηκε η φιγούρα του Bastianini από την 4η θέση.
Σε έναν αγώνα διαχείρισης ελαστικών – όλοι εκτός από τον Viñales (Aprilia) φορούσαν μαλακό πίσω – υπήρχε ωστόσο μια έκπληξη για το τέλος. Καθώς απέμεναν μόλις δύο γύροι, ο Bastianini πέρασε οριακά τον Márquez στη στροφή 10, και παρόλο που ξεκίνησε τον τελευταίο γύρο έχοντας έξι δέκατα διαφορά από τον Martín, τον κυνήγησε μέχρι την τελευταία στροφή, ο Ισπανός ανοίχτηκε ελαφρά και ο Ιταλός πήρε μια σφιχτή και ριψοκίνδυνη εσωτερική γραμμή για να ανέβει δεύτερος!
Ο Pecco Bagnaia, μετά από έναν μοναχικό, αλλά άριστο αγώνα, πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, πετυχαίνοντας την 4η φετινή του νίκη σε Κυριακάτικο αγώνα, με τον Enea Bastianini να χαρίζει τον ενθουσιασμό στις εξέδρες, καθώς ήρθε να κάνει το ιταλικό δίδυμο στις πρώτες θέσεις. Αμφότερες οι μοτοσυκλέτες της εργοστασιακής ομάδας της Ducati έφεραν ειδικό χρωματικό συνδυασμό με το εθνικό “ιταλικό μπλε” (Azzurro) κυρίαρχο.
Ο Jorge Martín έπρεπε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση και ο Marc Márquez με την τέταρτη, μιας και είχε υπερθερμάνει το μπροστινό ελαστικό του.
Με τις δύο νίκες στο Mugello ο Βagnaia πλησιάζει επικίνδυνα τον Martin έχοντας μόλις 18 βαθμούς διαφορά από αυτόν, ενώ ο Márquez έχει 35.
Ο Pedro Acosta τα πήγε και πάλι πολύ καλά στον αγώνα της Κυριακής με τον τερματισμό του στην πέμπτη θέση, όντας μακράν ο καλύτερος αναβάτης της KTM (GasGas) και ο πρώτος «μη Ducati».
Η έκτη θέση πήγε στον Morbidelli (Ducati), με τον Di Giannantonio (Ducati) να τερματίζει 7ος. Ο Maverick Viñales, ο μόνος που επέλεξε μεσαίο πίσω ελαστικό, τερμάτισε όγδοος, ενώ οι Álex Márquez (Ducati) και Brad Binder (KTM) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα.