Φορτσάρουν τα 390άρια
Η KTM παρουσίασε τις νέες μοτοσυκλέτες ράλι 390 Adventure R, καθώς και το 390 Enduro R στην έκθεση μοτοσυκλετών EICMA, σαν “δοκιμαστικά”, σαν ζωντανά teaser, χωρίς πολλές λεπτομέρειες για τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά
Ανάμεσα στο πλήθος των νέων μοντέλων της έκθεσης της EICMA την εβδομάδα που πέρασε, υπήρχαν κάποια που ξεχώριζαν και σίγουρα μέσα σε αυτά ήταν και τα KTM 390 Adventure R και 390 Enduro R του 2025.
Τα πολυαναμενόμενα – και για την ελληνική αγορά – KTM 390 Adventure R και 390 Enduro R παρουσιάστηκαν σαν “εκθέματα”, σαν μέθοδος μέτρησης της γνώμης και του ενδιαφέροντος του κόσμου για την Ευρώπη, κι απ’ ό,τι φάνηκε το πείραμα λειτούργησε.
Χρησιμοποιώντας την καθιερωμένη πλατφόρμα των 390 – με σωληνωτό, χαλύβδινο πλαίσιο και μονοκύλινδρο κινητήρα 399cc, τα μοντέλα R διαθέτουν τις κατάλληλες αλλαγές, κουστούμια και εξαρτήματα που ταιριάζουν στη χρήση τους, ενώ υπόσχονται να γίνουν καλύτερα εκτός δρόμου και πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση στην άσφαλτο.
Αυτές οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν “ψηλότερες” αναρτήσεις μεγαλύτερων διαδρομών, μπροστινό τροχό 21 ιντσών, τροχούς με ακτίνες φυσικά, μονοκόμματες σέλες, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ όπου χρειάζεται, φαρδύτερα μαρσπιέ, προστατευτική ποδιά, ψηλό φτερό, κ.α.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 399 cc φοριέται σε δύο ακόμα ΚΤΜ με “αγωνιστική” διάθεση και δεν είναι άλλος από την τελευταία έκδοση του μονοκύλινδρου κινητήρα LC4c που είδαμε στο 390 Duke 2024, απόδοσης 45 ίππων και 4 kgm ροπής. Τρία θα είναι τα προγράμματα οδήγησης του κινητήρα με το γκάζι ride-by-wire: Rain, Street, Rally.
Και τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια βασική πλατφόρμα (πλαίσιο, κινητήρας, αναρτήσεις), που είναι πλήρως ρυθμιζόμενες WP, με διαδρομές 230 mm, με τη διαφορά πως ενώ το Adventure μοντέλο θα έχει “ραλίσια” ρούχα, μεγαλύτερο ντεπόζιτο και φέρινγκ, το Enduro θα είναι πιο λεπτό και στενό συνολικά… όπως αρμόζει σε ένα εντούρο.
Οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω με ακτίνες φυσικά και στις δύο μοτοσυκλέτες.
Το πλαίσιο των 390 Adventure R και 390 Enduro R βασίζεται στο νέο πλαίσιο το οποίο έρχεται κατευθείαν από το τελευταίο 390 Duke του 2024, με τις αντίστοιχες αλλαγές που χρειάζεται η κάθε έκδοση. Το υποπλαίσιο είναι καινούργιο, όπως και το αλουμινένιο ψαλίδι.
Το νέο KTM 390 Adventure R σύμφωνα με την εταιρία είναι: «Η επόμενη εποχή στα σκληροπυρηνικά ταξίδια περιπέτειας».
Σε σύγκριση με το προηγούμενο Adventure υπάρχει πλήθος αλλαγών, τόσων που μπορούμε να μιλάμε για καινούργιο μοντέλο, με νέα ρούχα, έναν νέο “πύργο” ραλί, ζελατίνα, προβολέα και μια διαφορετική οθόνη TFT πέντε ιντσών.
Το ψηλό μπροστινό φτερό είναι πιο κατάλληλο για οδήγηση στο χώμα απ’ ό,τι θα ήταν ένα χαμηλό, ειδικά για πιο “λασπώδη” οδήγηση εκτός δρόμου, ενώ παρατηρούμε πως η εξάτμιση βρίσκεται κάτω από το ψαλίδι και πίσω από τον κινητήρα και δεν βγαίνει ψηλότερα.
Διαφορετικά είναι βεβαίως τα πλαστικά και το κουστούμι του 390 Enduro R, το οποίο υιοθετεί την τυπική εμφάνιση των καθαρόαιμων εντούρο της ΚΤΜ, με μικρότερο ρεζερβουάρ, στενότερη και διαφορετικής σχεδίασης σέλα, που επιτρέπει στον αναβάτη να έρθει πιο μπροστά στον μπροστινό τροχό, ενώ και εδώ την πληροφόρηση του αναβάτη αναλαμβάνει μια νέα οθόνη TFT. Και εδώ θα έχουμε επιλογή σε προγράμματα οδήγησης, αλλά και ABS που θα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον αναβάτη.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τα δυο πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα της ΚΤΜ θα μάθουμε μέσα στις επόμενες μέρες.