Ένα κλασικό Honda GB500 θα μπορούσε να έρθει πολύ σύντομα στην αγορά
Λίγες μόλις βδομάδες αφότου επιβεβαίωσε η Honda την άφιξη του GB350S στην Ελλάδα και την Ευρώπη – εδώ και τέσσερα χρόνια ήταν προνόμιο της ινδικής και πιο πρόσφατα της αυστραλέζικης και ιαπωνικής αγοράς – αναθερμαίνονται οι φήμες για ένα ακόμα, μεγαλύτερο, κλασικό μοντέλο, το Honda GB500.
Έντονο ήταν το ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού κοινού αλλά και το δικό μας για το ινδικό μονοκύλινδρο Honda CB350S, το οποίο καταφθάνει τελικά στις αγορές μας το 2025, αν και τώρα οι φήμες λένε ότι ίσως συμβεί ακριβώς το ίδιο σε μια μεγαλύτερη έκδοση, με κινητήρα 500 κυβικών.
Με αυτό τον τρόπο η Honda θα διευρύνει τη γκάμα των ρετρό μοντέλων της δίπλα στα υπάρχοντα scrambler CL.
Έχει ήδη γίνει η αίτηση για την κατοχύρωση του εμπορικού σήματος GB500 από την Honda Motor Corporation στις ΗΠΑ, ενώ ήδη από τις αρχές του ’24 το “διαβασμένο” γιαπωνέζικο περιοδικό Young Machine – από το οποίο δανειστήκαμε τη φωτογραφία με την πιθανή μορφή του GB – μιλάει για τον ερχομό του και μάλιστα εντός του 2025.
Όσον αφορά το στυλ του Honda GB500, υποψιαζόμαστε ότι δεν θα διαφέρει πολύ από το τρέχον GB350S που θα έρθει στην Ευρώπη και την Ελλάδα (δείτε το εδώ), ενώ ο κινητήρας θα είναι πιθανότατα ένας υπερκυβισμένος 350άρης κοντά στα 450-500 κυβικά.
Παρότι υπάρχει έτοιμος ο δικύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιούν τα Honda ΝΧ500, CB500F, CB500 Hornet και CL500, η μοντέρνα του εμφάνιση δεν ταιριάζει με την σούπερ-ρετρό εικόνα των GB, άρα μάλλον για μονοκύλινδρο πάμε και για να είναι πιστός με το στυλ του παρελθόντος θα είναι μάλλον και αερόψυκτος, όπως στο 350.
Στο μεταξύ για τη Honda, μια κίνηση στα 500 κυβικά θα μπορούσε να αποδειχθεί το ίδιο κερδοφόρα και επιτυχής όπως αυτή του 350 στην Ινδία (όπου το 350 πηγαίνει περίφημα σε πωλήσεις) ώστε να αντιμετωπίσει την επέλαση των διάφορων 450αριών της Royal Enfield, αλλά και στην Ευρώπη αφού θα βρεθεί μέσα στην κατηγορία διπλωμάτων Α2.
To ενδιαφέρον είναι πως η κυβέρνηση της Ινδίας έχει από καιρό αυστηροποιήσει τις προδιαγραφές των μοτοσυκλετών που κατασκευάζονται και πωλούνται εκεί, με τις αυστηρές BS6 που είναι ίδιες ακριβώς με τις Euro5. Με λίγη προσπάθεια, δηλαδή, οι κινητήρες μπορούν να καλύψουν και τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro5+.
Για την ιστορία, τα Honda GB ήταν μια σειρά μοτοσυκλετών που ξεκίνησε την πορεία της στην Ιαπωνία το 1985, χρησιμοποιώντας τους μονοκύλινδρους αερόψυκτους κινητήρες από τα XL/XR 400 και 500 με τις ακτινικές βαλβίδες RFVC.
Ονομάζονταν Honda GB400/500 TT από το Tourist Trophy του θρυλικού Isle of Man στη Βρετανία και είχαν υπέροχη εμφάνιση, αντιγράφοντας τις γραμμές των Norton Manx και BSA Gold Star. Η 400 προοριζόταν για τη γιαπωνέζικη αγορά, ενώ η 500 πουλήθηκε στην Αμερική, αλλά και στην Ευρώπη σε μικρούς αριθμούς και πολύ συγκεκριμένες αγορές.