Φτιαγμένο για να γράψει ιστορία
Αυτό το φαινομενικά ακίνδυνο Yamaha R3 κρύβει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και φτιάχτηκε για να καταρρίπτει ρεκορ, όπως τα έξι που έσπασε πρόσφατα στις διάσημες αλυκές Bonneville στην Αμερική.
Το φιλικό, καθημερινό Yamaha R3, μεταμορφώνεται σε “τέρας” σχεδόν 80 ίππων, όταν πέσει στα χέρια της βρετανικής εταιρίας βελτιώσεων TTS Performance.
Η εταιρία που έχει βάση στην πίστα του Silverstone, αποφάσισε να πιάσει στα χέρια της ένα μοντέλο για κοινούς θνητούς, το Yamaha R3 και να το μετατρέψει σε “όπλο”.
Έτσι εγκατέστησε ένα υπερτροφοδοτούμενο σύστημα στον κινητήρα του, που του επέτρεψε να αγωνιστεί και να καταρρίψει έξι νέα ρεκόρ σε αγωνιστική συνάντηση, που διεξαγόταν στις αλυκές Bonneville, στην Πολιτεία Γιούτα των ΗΠΑ.
Το αποτέλεσμα αυτού του πειράματος ήταν το R3 να βγάζει στο δυναμόμετρο ισχύ 78 ίππων στις 14.000 rpm! Ένα νούμερο πολλά υποσχόμενο.
Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο κινητήρας σε μορφή παραγωγής αποδίδει 42 ίππους, κι όλες οι μετατροπές/βελτιώσεις έγιναν χωρίς να τροποποιηθεί ο κυβισμός των 321 cc.
Αυτό που έκαναν είναι να βάλουν δυο custom σφυρήλατα πιστόνια της JE, μπιέλες Carrillo, στροφαλοφόρο άξονα με ειδική κρυογονική επεξεργασία και εκκεντροφόρο με την υπογραφή της Norton Motorsports, καθώς και άλλες πινελιές που ενισχύουν την “καρδιά” αυτής της μοτοσυκλέτας.
Το σύστημα υπερτροφοδότησης έχει εξελιχθεί ειδικά για την περίπτωση από την TTS Performance. Συγκεκριμένα ήταν ένα κιτ Rotrex C15-16, το οποίο έπρεπε να διαμορφωθεί σωστά.
Το υπετροφοδοτούμενο Yamaha R3 TTS Performance μπήκε τη μέρα του αγώνα στις διάσημες αλυκές της Γιούτα και τα 4 από τα 6 ρεκόρ που επιτεύχθηκαν είναι νέα αμερικανικό ρεκόρ AMA, με μέγιστη ταχύτητα 229,23 km/h (ή 142,44 mph).
Το υπερτροφοδοτούμενο Yamaha R3 πέτυχε επίσης άλλα δύο παγκόσμια ρεκόρ, που κατέγραψε και πιστοποίησε η FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού), αν και δεν κατάφερε να ξεπεράσει το όριο των 240 km/h που ήταν ο αρχικός στόχος.
Δεν πειράζει παιδιά – να πούμε εμείς – και τα σχεδόν 230 km/h που πιάσατε, καλά είναι!