Την γλίτωσε προς το παρόν το “αγαπημένο υλικό” πολλών μοτοσυκλετιστών και εταιρειών.
Μερικούς μήνες πριν, υπήρξε η είδηση ότι συζητιέται η απαγόρευση της χρήσης carbon στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι το οποίο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων.
Θυμίζουμε ότι η χρήση carbon στις μοτοσυκλέτες είναι ένας “μονόδρομος” στις κατηγορίες που ζητούν επιδόσεις, καθώς είναι ένα υλικό που μειώνει πολύ το βάρος και έχει πολύ μεγάλη αντοχή, δίνοντας καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και αξιοπιστία. Βεβαίως υπάρχει και ο παράγοντας εμφάνισης, που αν και είναι υποκειμενικός, λίγοι θα που ότι μια μοτοσυκλέτα με εμφανή σημεία carbon δεν είναι όμορφη.
Όμως σε διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το carbon εμφανίστηκε σε μια αρχική λίστα “επικίνδυνων υλικών” και ως εκ τούτου η αποαγόρευσή του έπεσε στο τραπέζι.
Το Carbon δεν είναι επικίνδυνο αυτό καθαυτό, όμως η Ε.Ε. ανησυχεί για την διαδικασία παραγωγής του και – περισσότερο από όλα – για την επίδρασή του στο περιβάλλον όταν αυτό πετιέται.
Έτσι, μαζί με διάφορα πλαστικά και άλλες ουσίες που θεωρούνται επικίνδυνα κατά τη διαδικασία της ανακύκλωσης, το Carbon βρέθηκε και αυτό στη λίστα των απαγορεύσεων.
Μικροσκοπικά σωματίδια μπορούν (μαζί με την αντίστοιχη σκόνη κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης) να διαχυθούν στον αέρα και στο αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων που δουλεύουν εκεί.
Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι η επαφή με το δέρμα ή η εισπνοή αυτών των σωματιδίων μπορεί να προκαλέσει ενοχλήσεις.
Στην τελική όμως λίστα που δημοσιεύτηκε τώρα, το Carbon αφαιρέθηκε από τα υλικά προς απαγόρευση, οπότε θα συνεχίσουμε να το βλέπουμε σε μοτοσυκλέτες (προς το παρόν τουλάχιστον).
Με την προστασία του περιβάλλοντος να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά στην αντζέντα, έχουμε δει αρκετά πράγματα να αλλάζουν στον χώρο της μοτοσυκλέτας, με νέες τεχνολογίες να εισέρχονται και άλλα πράγματα που θεωρούσαμε στάνταρ να εξαφανίζονται.
Το Carbon αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται για πλαίσια, ψαλίδια, φέρινγκ, εξατμίσεις, ζάντες ακόμα και σε προστατευτικά αναβάτη όπως είναι τα κράνη.
`Ίσως ένας λόγος που το Carbon στην Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει ασφαλές (προς το παρόν) είναι ότι η απαγόρευσή του θα μας έκανε να επιστρέψουμε σε άλλα υλικά, τα οποία όντας βαρύτερα έχουν αρνητικό πρόσημο στην απόδοση αλλά και στην κατανάλωση ενέργειας, είτε η μορφή της είναι τα ορυκτά καύσιμα είτε ο ηλεκτρισμός.
Προ το παρόν λοιπόν φαίνεται ότι είναι ασύμφορη η απαγόρευσή του, όμως όσο παραμένει στο “τραπέζι των διαπραγματεύσεων” τα πάντα μπορούν να αλλάξουν πολύ σύντομα.