Τα καύσιμα είναι φτιαγμένα από βιολογικά απόβλητα της βιομηχανίας τροφίμων
Η Suzuki ολοκλήρωσε την ανάπτυξη της νέας CN Challenge GSX-R1000R, η οποία θα αγωνιστεί με 100% βιώσιμα καύσιμα στον ερχόμενο αγώνα Suzuka 8 Hours (1-3 Αυγούστου), σηματοδοτώντας ένα καθοριστικό βήμα όχι μόνο για την ίδια την εταιρία, αλλά και για το μέλλον των αγώνων γενικότερα.
Η αρχή έγινε το 2024, όταν η ομάδα CN Challenge της Suzuki παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα φιλοσοφία της, συμμετέχοντας στον ιστορικό οκτάωρο αγώνα της Suzuka με καύσιμα που αποτελούνταν κατά 40% από βιώσιμες πηγές.
Φέτος όμως, η εξέλιξη προχωράει ένα μεγάλο βήμα πιο πέρα: η μοτοσυκλέτα θα χρησιμοποιήσει το Excellium Racing 100 της TotalEnergies, ένα πλήρως βιώσιμο καύσιμο, κατασκευασμένο από υλικά όπως υπολείμματα σταφυλιών, χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρέματος και άλλα βιολογικά απόβλητα της βιομηχανίας τροφίμων.
Όμως δεν είναι μόνο τα καύσιμα που κάνουν την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει στο κομμάτι της “οικολογίας”, καθώς και η κατασκευή της ακολουθεί μια παρόμοια φιλοσοφία και πορεία.
Η GSX-R1000R που θα αγωνιστεί στη Suzuka ενσωματώνει στην κατασκευή της ανακυκλωμένα υλικά, όπως για παράδειγμα το ανακυκλωμένο ανθρακόνημα που χρησιμοποείται στα φέρινγκ.
Παράλληλα, έχει εξοπλιστεί με εξειδικευμένους δίσκους φρένων από μη θερμικά επεξεργασμένο ατσάλι της Sunstar Engineering και τακάκια χαμηλής εκπομπής σκόνης από τη συνεργασία Sunstar Engineering και Tokai Carbon.
Η Suzuki δηλώνει πως ο στόχος του προγράμματος είναι διπλός: να επιτευχθεί μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, χωρίς όμως να γίνεται κανένας απολύτως συμβιβασμός στην απόδοση της μοτοσυκλέτας.
Μέσα από τις πραγματικά ακραίες και απαιτητικές συνθήκες των αγώνων αντοχής, η εταιρία συλλέγει καίρια δεδομένα, τα οποία πρόκειται να αξιοποιήσει άμεσα για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών με περιβαλλοντικό προσανατολισμό και μελλοντική εφαρμογή σε μοντέλα παραγωγής, μειώνοντας έτσι συνολικά τις εκπομπές ρύπων και κάνοντας τα μοντέλα της βιώσιμα και για το μέλλον.
Παρά το ότι ο τελικός σκοπός παραμένει η διάκριση στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι ξεκάθαρο πως η εφαρμογή του 100% βιώσιμου καυσίμου ανοίγει δρόμους με ευρύτερο αντίκτυπο στη μοτοσυκλετιστική βιομηχανία.
Ήδη αρκετές εταιρίες κινούνται προς αντίστοιχες κατευθύνσεις, ενώ στο MotoGP έχει αποφασιστεί πως από το 2027 όλοι οι κατασκευαστές θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά βιώσιμα καύσιμα, ακολουθώντας τη νέα δέσμη κανονισμών που αλλάζει τα δεδομένα.
Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά, όπου ήδη στην MotoE (την κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες) το μπροστινό ελαστικό προέρχεται από 49% ανακυκλωμένα υλικά και το πίσω ελαστικό από 53%, δείχνοντας έναν δρόμο που θα ακολουθήσουν και τα MotoGP στο άμεσο μέλλον.
Η εξέλιξη μέσω των αγώνων ήταν πάντα ένα πρώτο βήμα ώστε να φτάσουν νέες τεχνολογίες στα μοντέλα παραγωγής και στον αγώνα για τη βιωσιμότητα φαίνεται ότι ακολουθείται ακριβώς η ίδια οδός.