Βασισμένη σε μια KH 250 με… επτά κυλίνδρους και επτά εξατμίσεις
Αν νομίζετε ότι τα έχετε δει όλα στον κόσμο των δίχρονων, κρατηθείτε. Ο Βρετανός εφευρέτης και ανήσυχο πνεύμα Simon Whitelock, γνωστός για τις εξωφρενικές του δημιουργίες, επανέρχεται στο προσκήνιο χάρη σε μια πραγματικά μοναδική μοτοσυκλέτα που μόλις εμφανίστηκε προς πώληση στην Ιαπωνία: την Whitelock Kawasaki KH 606, ένα επτακύλινδρο δίχρονο inline “θηρίο” βασισμένο στην ταπεινή αλλά ιστορική KH 250 των ‘70s.
Η KH 250 υπήρξε για χρόνια ένα από τα πιο αγαπημένα δίχρονα στην Αγγλία. Με 249cc, αερόψυκτο τρικύλινδρο κινητήρα και 26 ίππους στις 7.000 rpm, έγινε δημοφιλής για το δίχρονο νεύρο της και το χαμηλό της βάρος – μόλις 160 κιλά.
Ο Whitelock όμως δεν αρκέστηκε σ’ αυτά. Πήρε εξαρτήματα από έξι KH 250, και με τη βοήθεια του μεταλλουργού Chris Appelbee, κατασκεύασε έναν επτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, διατηρώντας τη βασική χωρητικότητα των 83cc ανά κύλινδρο.
Θεωρητικά, αυτό μας δίνει 581cc, αλλά η ονομασία KH 606 προδίδει ότι έγινε ένας ελαφρύς υπερκυβισμός, αυξάνοντας την διάμετρο του κυλίνδρου και δίνοντας έτσι λίγη παραπάνω χωρητικότητα.
Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες δημιουργίες του Whitelock, τίποτα δεν είναι καταγεγραμμένο με ακρίβεια: δεν γνωρίζουμε μοίρες ανάφλεξης, ρυθμίσεις στροφάλου ή ισχύ.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο εργοστασιακός συμπλέκτης της KH 250 δεν άντεξε, οπότε ο Whitelock υιοθέτησε τον πιο στιβαρό από την KH 500.
Για να δουλέψει το σύστημα, χρειάστηκαν επτά καρμπυρατέρ και επτά μπουζί – κάτι που σήμαινε επίσης επταπλάσια ζήτηση σε ρεύμα.
Έτσι, ο Whitelock τοποθέτησε εναλλακτή (alternator) από αυτοκίνητο. Η εξάτμιση είναι ένας εφιάλτης για οποιονδήποτε μηχανικό αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα οπτικό ποίημα: 7-σε-7, με τρεις εξατμίσεις αριστερά και τέσσερις δεξιά, όλες κατασκευασμένες στο χέρι.
Το πλαίσιο της KH 250 τροποποιήθηκε εκτενώς, με βασικό στόχο τη διεύρυνση: έπρεπε να χωρέσει τον μακρόστενο επτακύλινδρο κινητήρα, αλλά και να διατηρήσει τις σωστές γεωμετρικές ισορροπίες.
Το ντεπόζιτο φάρδυνε κατά 10 εκατοστά, ενώ στο εμπρός μέρος τοποθετήθηκε πιρούνι και διπλά δισκόφρενα από KH 500. Πίσω παρέμεινε το ταμπούρο.
Παρά τον επιπλέον όγκο και εξοπλισμό, η τελική κατασκευή ζυγίζει λίγο πάνω από 200 κιλά – ένα θαύμα, δεδομένου ότι μιλάμε για επτά κυλίνδρους, επτά καρμπυρατέρ και επτά εξατμίσεις.
Η KH 606 κατασκευάστηκε το 1999 και έκτοτε έγινε κάτι σαν αστικός μύθος στον κόσμο των δίχρονων. Στις 14 Ιουλίου 2025, η μοναδική αυτή μοτοσυκλέτα εμφανίστηκε ξανά σε διαδικτυακή δημοπρασία στην Ιαπωνία, μέσω του buyee.jp, με την τιμή να ξεκινά στα 12 εκατομμύρια γιεν – περίπου 70.000 ευρώ. Η δημοπρασία ολοκληρώνεται στις 21 Ιουλίου, εκτός αν κάποιος παθιασμένος την αγοράσει άμεσα μέσω του “buy now”.
Ο κόσμος του δίχρονου έχει ζήσει πολλές παρανοϊκές ιδέες, αλλά ο Whitelock καταφέρνει κάθε φορά να τις ξεπερνά. Όχι με CAD και CNC, αλλά με το χέρι, με μαστοριά, και πραγματική δίψα για το δίχρονο. Η KH 606 είναι ένα αριστούργημα της παράνοιας – και της έμπνευσης.