MotorBike.gr

Kawasaki GPZ900R: Ρέπλικα της μοτοσυκλέτας από το Top Gun σε δημοπρασία

01/08/2025

Ένα πιστό αντίγραφο της Kawasaki GPZ900R που συμμετείχε στην ταινία Top Gun, με προσοχή στη λεπτομέρεια, βγαίνει σε δημοπρασία τον Αύγουστο

Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που άλλαξαν την πορεία της τεχνολογίας, υπάρχουν εκείνες που σημάδεψαν την αισθητική μιας εποχής, και υπάρχουν και κάποιες ελάχιστες που έγιναν πολιτισμικά σύμβολα – όχι μόνο επειδή ήταν γρήγορες ή όμορφες, αλλά γιατί γράφτηκαν στο συλλογικό ασυνείδητο μέσα από την τέχνη, την οθόνη, το σινεμά.

Μία απ’ αυτές είναι η Kawasaki GPZ900R: η μοτοσυκλέτα που έγινε το απόλυτο σύμβολο του Maverick στο πρώτο Top Gun. 

 

Η GPZ900R παρουσιάστηκε το 1984 και ήταν η πρώτη υγρόψυκτη, τετρακύλινδρη εν σειρά Kawasaki με 16 βαλβίδες – και μάλιστα τόσο καλά σχεδιασμένη που αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία χτίστηκε η ιστορία των Ninja.  

Δεν ήταν μόνο “πρώτη” σε κάτι: ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο, με τελική πάνω από 240 km/h, ισχύ 115 ίππων, και επιτάχυνση από στάση στα 400 μέτρα σε μόλις 10,9 δευτερόλεπτα.  

 

Ήταν τόσο επαναστατική, που δεν υπήρχε άλλος υποψήφιος όταν οι δημιουργοί του πρώτου Top Gun έψαχναν την τέλεια μοτοσυκλέτα για να συνδέσουν με τον χαρακτήρα του Maverick, του πιλότου που αψηφούσε τους κανόνες και κυνηγούσε την ταχύτητα, είτε με αεροπλάνο είτε με μοτοσυκλέτα.  

Η GPZ900R έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ταινίας. Κι έγινε έτσι και κομμάτι της pop κουλτούρας, με τρόπο που μόνο λίγες μοτοσυκλέτες έχουν καταφέρει ποτέ. 

 

Τώρα, μία πιστή replica του Top Gun GPZ900R, απολύτως αυθεντική στην εμφάνιση και προσεκτικά ανακατασκευασμένη το 2022, ετοιμάζεται να περάσει από τις πίστες των κινηματογραφικών καρέ στο σφυρί της δημοπρασίας, στις 22 Αυγούστου 2025, από τον οίκο Iconic Auctioneers στο Silverstone.  

Η μοτοσυκλέτα έχει ανακατασκευαστεί με ακρίβεια, βάφτηκε ξανά στα εργοστασιακά χρώματα της ταινίας, και φέρει όλα τα “καλούδια” που την κάνουν ξεχωριστή.  

 

Αν και δεν είναι το αυθεντικό κινηματογραφικό αντίτυπο, η αποκατάσταση έχει γίνει με τέτοια σχολαστικότητα που δύσκολα ξεχωρίζεις τη διαφορά. 

Ο κινητήρας παραμένει ο αυθεντικός τετρακύλινδρος 908 cc, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, καρμπιρατέρ Keihin, ισχύ 115 ίππων στις 9.500 rpm και κιβώτιο 6 σχέσεων.  

 

Μια απόδοση που μπορεί να φαίνεται μέτρια σήμερα, αλλά στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ήταν καταιγιστική, ειδικά όταν συνδυαζόταν με την ακρίβεια πλαισίου και τις αναρτήσεις εκείνης της πρώτης “νίντζα”. 

Η τιμή εκτίμησης κυμαίνεται μεταξύ 5.000 και 7.000 λιρών Αγγλίας, δηλαδή περίπου 5.800–8.100 ευρώ, ενώ μαζί με τη μοτοσυκλέτα παρέχονται φωτογραφίες με τη διαδικασία της αποκατάστασης, ιστορικό service, πιστοποιητικά ΚΤΕΟ, καθώς και απαλλαγή από τεχνικούς ελέγχους λόγω ηλικίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!