MotorBike.gr

Yamaha: Παρουσίασε την V4 μοτοσυκλέτα των MotoGP

12/09/2025

Παρουσιάστηκε η Yamaha V4 M1 πριν το Grand Prix του Misano

Η Yamaha βρέθηκε σε ένα από τα πιο κρίσιμα σταυροδρόμια της σύγχρονης ιστορίας της στο MotoGP.

Για χρόνια στήριξε όλη τη φιλοσοφία της στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, πιστεύοντας ότι η ισορροπία, η ομαλότητα και η φιλικότητα προς τους αναβάτες θα υπερίσχυαν της ωμής δύναμης.

Όμως οι εξελίξεις στα MotoGP, με την αεροδυναμική να αποκτά όλο και μεγαλύτερο ρόλο και μπορεί να δώσει λύσεις τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές, έγειραν καθοριστικά την πλάστιγγα προς την πλευρά των V4 κινητήρων.

 

Έτσι, ενώ η Honda, η Ducati, η KTM και η Aprilia δούλευαν χρόνια με τη διάταξη V4, η Yamaha επέμενε πεισματικά στη δική της παράδοση, μαζί με τη Suzuki, η οποία όμως αποσύρθηκε από το Πρωτάθλημα στα τέλη του 2021.

Το αποτέλεσμα ήταν επώδυνο: η εταιρία από την Iwata κατέληξε να είναι η λιγότερο ανταγωνιστική στο grid και ενώ η Honda (που επίσης είχε μείνει πίσω) δείχνει να ανακάμπτει σχετικά γρήγορα, η διαδικασία παίρνει παραπάνω καιρό στη Yamaha.

Έτσι, η απόφαση πάρθηκε για την υιοθέτηση ενός V4 κινητήρα, μια απόφαση που δεν πάρθηκε ελαφρά την καρδία και χρειάστηκε πολύς καιρός και πολύ επιμονή από τους αναβάτες ώστε να γίνει κάτι τέτοιο.

Η τελική μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε χθες, στην πίστα του Misano, στα πλαίσια του San Marino Grand Prix, όπου είδαμε για πρώτη φορά την YZR-M1 V4, μιας μοτοσυκλέτας που φιλοδοξεί να γυρίσει σελίδα για τη Yamaha.

Παρόντες ήταν κορυφαία στελέχη όπως ο Takahiro Sumi, ο Paolo Pavesio, ο Kazuhiro Masuda και ο τεχνικός διευθυντής Max Bartolini, που εξήγησαν την προσέγγιση και τους στόχους της εταιρείας για την επόμενη μέρα.

Η ίδια η YZR-M1 V4 αποτελεί ριζικά νέα κατασκευή.

Ο κινητήρας σε διάταξη V έρχεται μαζί με ένα σύνολο αλλαγών σε αεροδυναμική, πλαίσιο και εξάτμιση.

Ο νέος σωλήνας που εξέρχεται κάτω από την ουρά και ενώνεται σε δύο-σε-ένα αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς που έχει γίνει στην απόδοση, αλλά και στην προσαρμογή στις απαιτήσεις της αεροδυναμικής.

Η Yamaha γνωρίζει καλά ότι δεν αρκεί η αλλαγή διάταξης για να επιστρέψει στην κορυφή.

Χρειάζεται μια συνολική μεταμόρφωση, και σε αυτό το πλαίσιο οι μηχανικοί δουλεύουν παράλληλα σε κάθε λεπτομέρεια του πλαισίου και του φέρινγκ.

Η συγκυρία είναι κρίσιμη, γιατί μπροστά βρίσκονται και οι αλλαγές κανονισμών από το 2027, κάτι που σημαίνει ότι η Yamaha πρέπει να “παίξει” σε διπλό μέτωπο: να καταστήσει το V4 άμεσα ανταγωνιστικό και ταυτόχρονα να εξελίξει μια μοτοσυκλέτα για τη νέα εποχή των MotoGP που έρχεται.

Μένει να φανεί αν αυτή η επιστροφή σε μια πιο «συμβατική» για τα δεδομένα του MotoGP επιλογή θα δικαιωθεί.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!