MotorBike.gr

Ducati: Μπαταρίες τριπλάσιας χωρητικότητας στο ίδιο μέγεθος

17/09/2025

Για πρώτη φορά, η Ducati παρουσίασε μπαταρία στερεάς κατάστασης, με τριπλάσια χωρητικότητα στο ίδιο μέγεθος, κάτι που μπορεί να φέρει επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Μπορεί η παγκόσμια αγορά των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών να έχει κάνει μια μεγαλειώδη βουτιά τα δύο τελευταία χρόνια, όμως αυτό δεν εμποδίζει τις εταιρίες και τους κατασκευαστές να συνεχίζουν να επενδύουν σε τεχνολογίες που θα μπορούσαν να κάνουν την ηλεκτροκίνηση πρακτικά βιώσιμη.

Οι QuantumScape και PowerCo, η εταιρία μπαταριών του Ομίλου Volkswagen, παρουσίασαν για πρώτη φορά σε ζωντανή δοκιμή μια μπαταρία στερεάς κατάστασης σε ένα πραγματικό όχημα – και μάλιστα σε μια μοτοσυκλέτα.

Η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποίησαν είναι γνώριμη στους φίλους της MotoE: η Ducati V21L, το αγωνιστικό μοντέλο που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE και που (προφανώς) δεν μπορεί να βγάλει έγκριση για χρήση στο δρόμο.

Η παρουσίαση έλαβε χώρα στο IAA Mobility του Μονάχου στις 8 Σεπτεμβρίου και δεν περιορίστηκε σε στατική επίδειξη: πραγματοποιήθηκε και δοκιμή φόρτισης, με τη μοτοσυκλέτα σε πλήρη λειτουργία.

Το πρωτότυπο, εξοπλισμένο με τις QSE-5 cells της QuantumScape, αποτελεί ορόσημο για την είσοδο των μπαταριών στερεάς κατάστασης από τα εργαστήρια σε πραγματικές εφαρμογές οχημάτων.

Οι μπαταρίες αυτές παράγονται με τη διαδικασία Cobra της QuantumScape και έχουν στόχο να θέσουν νέα πρότυπα στην αγορά ηλεκτροκίνησης.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που μια μοτοσυκλέτα – ή οποιοδήποτε όχημα – εξοπλίζεται με αυτόν τον τύπο μπαταρίας, τον “Άγιο Δισκοπότηρο” της ηλεκτροκίνησης.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, δεν φθείρονται, δεν εμπεριέχουν κίνδυνο έκρηξης ή πυρκαγιάς και υποστηρίζουν πολύ γρήγορη φόρτιση.

Η ενεργειακή τους πυκνότητα φτάνει τα 844 Wh/L, πάνω από τριπλάσια σε σχέση με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου (~255 Wh/L).

Με άλλα λόγια, η ίδια αυτονομία μπορεί να επιτευχθεί με το ένα τρίτο του βάρους, ή αλλιώς η αυτονομία της μπαταρίας είναι τριπλάσια για το ίδιο μέγεθος και βάρος.

Στην επίδειξη, η φόρτιση από 10% σε 80% χρειάστηκε μόλις λίγο πάνω από 12 λεπτά, δείχνοντας τις δυνατότητες υπερ-γρήγορης επαναφόρτισης.

Ο CEO της QuantumScape, Dr. Siva Sivaram, τόνισε τη σημασία της επίδειξης, λέγοντας: «Σήμερα περάσαμε το κατώφλι από την πιθανότητα στην πραγματικότητα».

Παρά την πρόοδο, είμαστε ακόμα αρκετά χρόνια μακριά από το να δούμε μια μοτοσυκλέτα με μπαταρία στερεάς κατάστασης στην αγορά.

Η επίδειξη όμως δείχνει ξεκάθαρα τις δυνατότητες: μεγαλύτερη αυτονομία, μειωμένοι χρόνοι φόρτισης, αυξημένη ασφάλεια και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των μπαταριών, καθώς και μειωμένο βάρος για μικρότερα οχήματα, που δεν χρειάζονται τόσο μεγάλη αυτονομία.

Η ηλεκτροκίνηση στο δύο τροχών μόλις έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά, όμως το κομμάτι των υποδομών ακόμα χωλαίνει, σχεδόν σε όλες τις χώρες.

Εκεί είναι που θα πρέπει να στρέψουν το βλέμμα τους οι κατασκευαστές και οι κυβερνήσεις αν θέλουν πραγματικά η ηλεκτροκίνηση να γίνει βιώσιμη εναλλακτική.

Αλλιώς, όλα αυτά είναι… τουφεκιές στον αέρα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!