Απλές, υπέροχες και κλασικές
Είδαμε από κοντά και θαυμάσαμε την ποιότητα κατασκευής, αλλά κυρίως τη γοητεία που ασκούν στους λάτρεις των ρετρό, κλασικών μοτοσυκλετών αυτά τα δυο νέα μοντέλα της Suzuki που παίζουν με την νοσταλγία αλλοτινών εποχών στους δύο τροχούς Κείμενο, Φωτογραφίες: Β.Α.
Στο κατάστημα της εταιρίας Σφακιανάκης που φιλοξενεί μοτοσυκλέτες της BMW – και της Suzuki σε αυτή την περίπτωση – στο Μαρούσι, έγινε το καλωσόρισμα των δυο νέων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας στην Ελλάδα, που τραβούν τη δική τους πορεία, απευθυνόμενες στον κλασικό μοτοσυκλετισμό.
Ποιο ήταν άραγε το τελευταίο κλασικό μοντέλο που έβγαλε η Suzuki στην αγορά; Πάνε χρόνια, λίγοι θα θυμούνται… και τελικά μπράβο της που τολμάει να επανέλθει και μάλιστα με δύο μοντέλα/παραλλαγές, τα οποία έχουν αποσπάσει πλήθος θετικών σχολίων από τη μέρα που εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο, ακόμα και από ανθρώπους που δεν είχαν σχέση με το “σπορ” των κλασικών μοτοσυκλετών. Μια κουβέντα προς τους τελευταίους: περιμένετε να τις δείτε κι από κοντά…
Mε τιμές κοντά στις 10 χιλιάδες ευρώ (η Suzuki GSX-8T διατίθεται στα 9.695 €, ενώ η GSX-8TT φτάνει τα 10.295 €), η Suzuki μεγάλωσε την οικογένεια των μεσαίων της μοτοσυκλετών. Αμφότερα τα δύο νέα μοντέλα εξοπλίζονται με τον ίδιο 776cc δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με στρόφαλο 270 μοιρών, αλλά διαφοροποιούνται εμφανισιακά, με την 8T να φέρνει στο προσκήνιο καθαρές γραμμές, εμπνευσμένες από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 και την 8ΤΤ να τις κάνει πιο “αγωνιστικές” με μερικές καίριες πινελιές.
Το γράμμα “T” μετά το “8” που υπαινίσσεται τον κυβισμό των σχεδόν 800 κυβικών, θυμίζει μοντέλα όπως το ιστορικό δικύλινδρο σε σειρά δίχρονο Suzuki T500 Titan – ενώ η 8TT προχωρά ένα βήμα παραπέρα, ενσωματώνοντας ένα μικρό φέρινγκ που παραπέμπει ευθέως στα αγωνιστικά της εποχής και συγκεκριμένα στην Yoshimura GS1000.
Πολύ προσεγμένες κατασκευαστικά και οι δύο, με ποιότητα κατασκευής Made in Japan, υπενθυμίζουν στον κόσμο τι σημαίνει γιαπωνέζικη μοτοσυκλέτα. Οι 8Τ και 8ΤΤ τοποθετούνται με σεμνότητα στην αγορά, με εμφάνιση που δεν προκαλεί, αλλά καταφέρνουν με τον τρόπο τους να σε εντυπωσιάσουν.
Δείτε το σκούρο πράσινο βαθύ χρώμα του 8ΤΤ από κοντά και θα καταλάβετε, αφού νομίζεις ότι “σε παρασύρει μέσα του”, κάνοντάς σε να θες να το αγγίξεις, να περάσεις το χέρι σου από πάνω του.
Η 8T ξεχωρίζει με τον στρογγυλό full-LED προβολέα που διαιρείται οριζόντια με απλές, ρετρό γραμμές σε ρεζερβουάρ και σέλα, τους στρογγυλούς (έξυπνους και αποδοτικούς) καθρέπτες στα άκρα του τιμονιού, τις ματ επιφάνειες στο τελείωμα της ουράς και τις γυαλιστερές λεπτομέρειες στο ψυγείο.
Η 8TT, από την άλλη, διαφοροποιείται με το ωραιότατο, ρετρό-σπορτίβικο μίνι φέρινγκ που περιβάλλει τον προβολέα, προσθέτοντας μια καθαρά vintage αγωνιστική αύρα, ενώ διαθέτει και καρίνα κάτω από τον κινητήρα.
Ο κινητήρας, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς 800 της Suzuki, διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, αποδίδοντας 80 ίππους στις 8.500 στροφές και 77,4 Nm ροπής στις 6.800 rpm, με την παρουσία των δύο αντικραδασμικών αξόνων να κάνει πιο ευχάριστη την οδήγηση, αν και εδώ – λόγω κλασικού προορισμού – λίγοι παραπάνω κραδασμοί δεν θα πείραζαν κανέναν.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, με αφαιρούμενο υποπλαίσιο, ενώ το ψαλίδι είναι από αλουμίνιο.
Στις αναρτήσεις συναντάμε χρυσό ανεστραμμένο πιρούνι της Kayaba στην 8T και μαύρο στην 8TT, καθώς και μονό πίσω αμορτισέρ, επίσης της ίδιας εταιρίας.
Τα φρένα είναι δύο δίσκοι 310 mm με ακτινικές δαγκάνες Nissin μπροστά και ένας δίσκος πίσω 240 mm, με δικάναλο ABS.
Στον τομέα του εξοπλισμού, και οι δύο μοτοσυκλέτες φέρουν έγχρωμη TFT οθόνη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, τρεις χαρτογραφήσεις απόδοσης (A, B, C), σύστημα traction control με τρία επίπεδα και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, quickshifter διπλής κατεύθυνσης, καθώς και Easy Start και Low RPM Assist για πιο ομαλές εκκινήσεις και λειτουργία στις χαμηλές στροφές. Δεν λείπει και η θύρα USB-C για φόρτιση φορητών συσκευών, συμπληρώνοντας το πακέτο σύγχρονης τεχνολογίας.
Οι χρωματικές επιλογές της Suzuki GSX-8T περιλαμβάνουν τις Candy Burnt Gold (χρυσο-κίτρινο), Metallic Matt Steel Green (ματ πράσινο μεταλλικό) και Metallic Matt Black (ματ μαύρο), ενώ η Suzuki GSX-8TT δίνει έμφαση στον ρετρό-αγωνιστικό της χαρακτήρα με συνδυασμούς όπως το Glass Sparkle Black (μαύρο) με κόκκινες ζάντες και γραφικά, ή το Pearl Matt Shadow Green (πράσινο ματ μεταλλικό) με ζάντες και λεπτομέρειες σε χρυσό/μπρονζέ.
Περισσότερες πληροφορίες: www.suzuki.gr/gsx-8t και www.suzuki.gr/gsx-8tt