Βασισμένη στην Ninja ZX-4R, η Kawasaki Z 400 RS στοχεύει στην αναγέννηση της νεορετρό κατηγορίας μικρών τετρακύλινδρων
Οι φήμες για την πιθανή άφιξη της Kawasaki Z 400 RS γίνονται όλο και πιο έντονες, και φαίνεται πως η ιαπωνική εταιρία ετοιμάζεται να φέρει στην αγορά ένα γυμνό μοντέλο με κινητήρα τεσσάρων κυλίνδρων 400cc, το οποίο θα μπορούσε να συνεχίσει την κληρονομιά δύο ιστορικών μοντέλων, της Z400FX του 1979 και της Zephyr 400 του 1989.
Σύμφωνα με όσα προβάλλουν ιαπωνικά περιοδικά, η νέα Kawasaki Z 400 RS θα βασίζεται στη σπορ Ninja ZX-4R, ένα ιδιαίτερα ζωντανό τετρακύλινδρο sport bike με απόδοση 77 ίππων, αριθμός ρεκόρ για την κατηγορία.
Αν επαληθευτεί, το νέο μοντέλο θα ενταχθεί στην οικογένεια “RS”, η οποία περιλαμβάνει ήδη τις Z900RS και Z650RS, ολοκληρώνοντας ένα τρίο με έντονη ρετρό αισθητική αλλά σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Η αγορά των μικρών γυμνών τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών έμεινε κενή στην Ιαπωνία μετά το τέλος παραγωγής της Honda CB400 Super Four το 2022, αλλά η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει.
Η Honda παρουσίασε πρόσφατα την CB500 Super Four στην Κίνα, ένα project που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έκδοση 400cc και για την ευρωπαϊκή αγορά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Kawasaki έχει την ευκαιρία να προλάβει τον ανταγωνισμό, επιστρέφοντας σε μια κατηγορία που παραδοσιακά εκτιμάται για την ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και προσιτής τιμής.
Αν η Z 400 RS προέρχεται όντως από τη ZX-4R, είναι πιθανό να διατηρήσει το ίδιο πλαίσιο και κινητήρα, ίσως με μια ρύθμιση περισσότερο προσανατολισμένη στη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ η παρουσία Ram Air θα μπορούσε να απουσιάζει, ώστε να μειωθεί το κόστος και η πολυπλοκότητα.
Οι ιαπωνικές πηγές εκτιμούν ότι η τιμή θα κυμανθεί μεταξύ 1.050.000 και 1.100.000 γιεν, περίπου 6.600-6.900 ευρώ, με πιθανή παρουσίαση μέσα στο 2026.
Η ιστορία των τετρακύλινδρων 400 της Kawasaki συνδέεται με καθοριστικές στιγμές της αγοράς.
Η Z400FX του 1979 ήταν η πρώτη που επανέφερε τον τετρακύλινδρο κινητήρα με διπλό εκκεντροφόρο στην κατηγορία, αποδίδοντας 43 ίππους και διαθέτοντας μια σπορ εμφάνιση που την έκανε άμεσα δημοφιλή.
Δέκα χρόνια αργότερα, η Zephyr 400 απέδωσε επιτυχώς το πνεύμα της γυμνής μοτοσυκλέτας με κλασική αισθητική και τεχνολογία προσιτή στον αναβάτη, αντιστρέφοντας την τότε τάση των racing replicas.
Η επιτυχία της ήταν τέτοια που σηματοδότησε την αρχή μιας ολόκληρης εποχής για τα race-inspired naked μοντέλα.
Με την πίεση από τη Honda, η οποία με την CB500 επανέφερε τον αγώνα για τις μικρές τετρακύλινδρες, η επιστροφή της Kawasaki σε αυτή την κατηγορία μοιάζει ολοένα και πιο πιθανή.
Η Kawasaki Z 400 RS θα μπορούσε να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό κλασικής αισθητικής, σύγχρονων επιδόσεων και ευχρηστίας, καλύπτοντας μια χαμένη θέση στην αγορά και προσφέροντας στον αναβάτη ένα σύγχρονο γυμνό με δυναμικό χαρακτήρα και ισχυρή κληρονομιά.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Kawasaki θα αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες στην EICMA 2025, φέρνοντας στην επιφάνεια την επιστροφή ενός θρύλου.