MotorBike.gr

Yamaha: Αναμέτρηση πρωτότυπων του μέλλοντος στο Τόκυο

31/10/2025

Η διερεύνηση του μέλλοντος της μετακίνησης των ανθρώπων

Η Yamaha μας εξέπληξε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας, το Japan Mobility Show (πρώην Tokyo Motor Show), με μια σειρά πρωτοτύπων συμπεριλαμβανομένου του ρομπότ MOTOROiD:Λ και μοντέλων με ηλεκτρικούς, υβριδικούς κινητήρες, ακόμη και υδρογόνου, σκαλίζοντας και διερευνώντας την εξέλιξη του μέλλοντος!

Η Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας είναι για άλλη μια φορά ο χώρος που πολλές τοπικές μάρκες προτιμούν για να παρουσιάσουν τις εξελίξεις και τις δυνατότητές τους σε διάφορους τομείς μετακίνησης.

Στην έκθεση αυτή αποφάσισε η Yamaha να αποκαλύψει μερικές από τις ευφυείς προτάσεις της.

Yamaha MOTOROiD:Λ

Έχουμε δει την εξέλιξη από το πρώτο MOTOROiD, που κυκλοφόρησε το 2017 με στόχο την εξερεύνηση των δυνατοτήτων αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής. Αυτό το μικρό μηχάνημα μπορούσε να διατηρεί την ισορροπία του μόνο του και να μην πέφτει, και μπορούσε να αντιδρά με διαφορετικούς τρόπους στις εντολές του ιδιοκτήτη του.

Το 2023, εμφανίστηκε το δεύτερο, το MOTOROiD2, το οποίο μπορούσε ήδη να εκτελεί ορισμένες αλληλεπιδράσεις. Τώρα, έχουμε το MOTOROiD:Λ (ναι, με “Λ” ελληνικό στο τέλος), το οποίο εκπλήσσει με την ικανότητά του να μαθαίνει και να εξελίσσεται αυτόνομα.

 

Το σύστημα εκπαιδεύεται εικονικά, αλλά στη συνέχεια εφαρμόζει αυτή την εκπαίδευση σε περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου, χρησιμοποιώντας τεχνικές Sim2Real.

Το μηχάνημα αυτό αποκτά πολύ υψηλό βαθμό ανεξαρτησίας στη λήψη αποφάσεων! Το MOTOROiD:Λ αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στη νέα έννοια μιας σχέσης όπου το ρομπότ μπορεί να αναπτυχθεί παράλληλα με τον ιδιοκτήτη του. Ναι, ακούγεται τρομακτικό…

Προς το παρόν, αυτό που δείχνει η μάρκα είναι ότι το μοντέλο μπορεί να εκτελεί βελτιστοποιημένες, οργανικές κινήσεις που αναπτύχθηκαν μέσω διαδικασιών μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη.

Είναι κατασκευασμένο με εξωσκελετό (εξωτερικό σκελετό δηλαδή) που του επιτρέπει να αντέχει σε κρούσεις κατά τη διάρκεια ορισμένων ελιγμών.

 

Μεταξύ αυτών των κινήσεων, το εκπληκτικό είναι ότι μπορεί να βρίσκεται εντελώς οριζόντια στο έδαφος και στη συνέχεια να ανεβαίνει χρησιμοποιώντας διαφορετικούς κινητήρες  ενώ παράλληλα διατηρεί την ισορροπία του. Τι θα ακολουθήσει… ένας (μηχανικός) θεός ξέρει…

Yamaha TRICERA

Τα τρίτροχα Can-Am, αυτός ο συνδυασμός μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου με δύο μπροστινούς τροχούς, υπάρχουν στην αγορά εδώ και χρόνια.

Πάντα πιστή στον τομέα των τριών τροχών, η ιαπωνική μάρκα φαίνεται πως ήθελε να εξερευνήσει και αυτή την κατηγορία και έτσι παρουσίασε το ηλεκτρικό Yamaha Tricera, ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο, το οποίο διευθύνεται με ένα σύστημα διεύθυνσης τριών τροχών (3WS) που επιτρέπει υψηλή απόδοση και ασφαλή στροφή, παρέχοντας μια νέα εμπειρία οδήγησης.

 

Έτσι το τρίτροχο έχει σαν πλεονέκτημα την ικανότητα γρήγορων στροφών με την ασφάλεια που παρέχει ένα τρίτροχο όχημα, με στόχο να δώσει στον οδηγό  αυτοπεποίθηση και σιγουριά όσο και διασκέδαση.

Το σύστημα ελέγχου ήχου AD είναι ενδιαφέρον, επιτρέποντάς σας να ρυθμίσετε τον ήχο του ηλεκτροκινητήρα του Tricera και να δημιουργήσετε διαφορετικές εμπειρίες οδήγησης. Θα φτάσει στην αγορά;

Μόνο ο χρόνος θα δείξει, αλλά η αποδεδειγμένη λειτουργικότητά του μάλλον θα πετύχει κάτι τέτοιο.

Yamaha PROTO BEV

Ένα άλλο τέλεια λειτουργικό πρωτότυπο που ξεπερνά το στάδιο του μοντέλου είναι το Yamaha PROTO BEV.

Η αισθητική του θυμίζει Yamaha R7, αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με μπαταρία υψηλής χωρητικότητας.

 

Για να εξασφαλιστεί μια διασκεδαστική οδήγηση, έχει δοθεί προτεραιότητα στο ελαφρύ βάρος και στις συμπαγείς διαστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι μια πλήρως ηλεκτρική, σπορ μοτοσυκλέτα με νέο χαρακτήρα σε σύγκριση με την R7 με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Λέγεται ότι είναι σταθερή και ευέλικτη, ενώ συμπληρώνεται από τη γραμμική παροχή ισχύος που είναι τυπική ενός ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας τόσο ισχύ όσο και ομαλότητα.

Η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής είναι για άλλη μια φορά σημαντική για τη μάρκα, ενώ ο αναβάτης μπορεί να συγκεντρωθεί στο δρόμο χάρη σε απλά, ομαδοποιημένα χειριστήρια που είναι εύκολα προσβάσιμα από κάθε δάχτυλο.

 

 

Όλα αυτά εμφανίζονται σε μια οθόνη και ενσωματώνονται σε ένα ηχοσύστημα, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα να παρέχει τα απαραίτητα οπτικά και ακουστικά σήματα για επικοινωνία με τον αναβάτη.

Yamaha H2 Buddy Porter Concept

Μια ενδιαφέρουσα άσκηση σχεδιασμού και μηχανικής. Το Yamaha H2 Buddy Porter Concept είναι ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για να διερευνήσει τις δυνατότητες επίτευξης του πολυσυζητημένου στόχου της ουδετερότητας άνθρακα.

Μία από αυτές τις δυνατότητες είναι η χρήση κινητήρων υδρογόνου. Αυτή η ιδέα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota, έναν άλλο γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιαπωνία, με αποτέλεσμα ένα σκούτερ που, όπως είναι αμέσως προφανές, διαθέτει δεξαμενή υδρογόνου υψηλής πίεσης στο πίσω μέρος.

Αυτή η δεξαμενή θα μπορούσε να προσαρμοστεί για σκούτερ και μοτοσυκλέτες και είναι πιστοποιημένη από τους αρμόδιους ρυθμιστικούς φορείς.

 

 

Η Yamaha ανέπτυξε τον κινητήρα υδρογόνου, το πλαίσιο και ορισμένα άλλα εξαρτήματα ενός οχήματος που, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, θα μπορούσε να επιτύχει αυτονομία άνω των 100 χλμ.

Επιπλέον, έχουν επίσης ληφθεί υπόψη οι ισχύοντες κανονισμοί, όπως το Euro 5+ σχετικά με τις εκπομπές NOx.

Yamaha PROTO HEV

Σε αυτή την περίπτωση, εξετάζουμε ξανά το Yamaha PROTO HEV, ένα υβριδικό σκούτερ που είδαμε για πρώτη φορά πριν από λίγο καιρό.

Βασίζεται σε ένα παράλληλο σύστημα που σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε τη μεταφορά ισχύος στον πίσω τροχό χρησιμοποιώντας διαφορετικές πηγές ενέργειας.

 

Για να το πετύχει αυτό, διαθέτει ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα καύσης, επιτρέποντάς σας να επιλέξετε μεταξύ ηλεκτρικού, βενζινοκινητήρα ή συνδυασμού και των δύο ανά πάσα στιγμή.

 

Αυτό μεταφράζεται σε οικονομία έως και 35%, σύμφωνα με την Yamaha. Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν αυτοί οι τύποι μοντέλων θα φτάσουν στην αγορά από την ιαπωνική μάρκα, έναν τομέα όπου η Kawasaki είναι ήδη παρούσα με τις υβριδικές μοτοσυκλέτες της.

Yamaha PROTO PHEV

Ένα ενδιαφέρον πρωτότυπο που αναπτύχθηκε για να διερευνήσει τις δυνατότητες ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα, με στόχο την ενίσχυση της διασκέδασης των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων.

Σε αυτή την περίπτωση, μπορούν επίσης να εναλλάσσονται οι πλήρως ηλεκτρικές και υβριδικές λειτουργίες. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η μάρκα θέλει να εμβαθύνει στην ανάπτυξη αυτού του τύπου υβριδικής κινητικότητας, είτε πρόκειται για σκούτερ είτε για συμβατικές μοτοσυκλέτες.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!