Τιμώντας το παρελθόν με καλαισθησία
Εντείνεται το φαινόμενο. Μετά τα πρώτα δειλά βήματα της σκηνής των Cafe Racer στην Ελλάδα, από ιδιώτες και λάτρεις της “παλιάς, καλής μοτοσυκλέτας” και τις πρώτες ερασιτεχνικές κατασκευές έρχεται η ώρα των εταιριών να δείξουν τι μπορούν να κάνουν.
Το Orcal Astor 125 ακολουθεί το γνωστό μοτίβο δημιουργίας μιας όμορφης, κλασικής, οικονομικής μοτοσυκλέτας. Μια ευρωπαϊκή εταιρία (γαλλική στην προκειμένη περίπτωση, η Orcal) επιλέγει έναν κατασκευαστή μοτοσυκλετών από την Κίνα και δίνονται σχέδια για τη δημιουργία ενός μοντέλου που θα είναι απλό και όμορφο, έχοντας τις σχεδιαστικές ρίζες του στη δεκαετία του ’70, για να μην πούμε του ’60.
Ορίζονται οι ποιοτικές προδιαγραφές και διαλέγεται ένας απλός, οικονομικός – αξιόπιστος να είναι, κι όλα τα άλλα βρίσκονται… – κινητήρας, κατά προτίμηση αερόψυκτος, για να ταιριάζει με το παρελθόν και να μην χαλάει την όψη του υπόλοιπου συνόλου.
Μεγάλη σημασία έχει η εμφάνιση του ντεπόζιτου και της σέλας. Να πως φτιάχνεται μια μοτοσυκλέτα που αντιγράφει στοιχεία και κουβαλάει την αύρα του παρελθόντος, ενώ παράλληλα καλύπτει και την καθημερινή μετακίνηση: χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, αλλά κυρίως… με περίσσιο στυλ.
Κι έτσι οι αρχάριοι μοτοσυκλετιστές/μοτοσυκλετίστριες φιλόδοξοι μοτο-χιπστεράδες, καφε ρεϊσεράδες, άντε και οι τρέντηδες, δεν χρειάζεται να παιδεύονται με πειραματισμούς και φτιαξίματα, κοψίματα και πατέντες.
Το Orcal Astor 125, που βλέπετε εδώ, και δανείζεται σχεδιαστικά σημεία από Ducati των αρχών του ’70, κοστίζει 2.330 ευρώ στην Ελλάδα.
Ο κινητήρας του Orcal Astor 125 φτιάχνεται από την κινεζική Jianshe ίδιος με αυτόν που κατασκεύαζε για το παλαιότερο Yamaha YBR 125. Είναι απλός στην κατασκευή, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με κύλινδρο σε ελαφρά κλίση προς τα μπροστά, με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες. Αποδίδει 9,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ και η τροφοδοσία γίνεται από καρμπυρατέρ της Mikuni, η εξάτμιση είναι ανοξείδωτη.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό συμβατικό, με καλάμια διαμέτρου 37 χιλιοστών και πίσω υπάρχουν δυο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτισή τους.
Δισκόφρενο υπάρχει μπροστά (διαμέτρου 300 χιλιοστών παρακαλώ) και δισκόφρενο υπάρχει και πίσω διαμέτρου 210 χιλιοστών. Ο μπροστινός δίσκος έχει δαγκάνα δύο εμβόλων. Οι τροχοί είναι 17άρηδες, οι ζάντες αλουμινένιες και το ύψος σέλας φτάνει τα 780 χιλιοστά από το έδαφος.
Το ντεπόζιτο του καλαίσθητου Astor 125 είναι δίχρωμο (ασημί-μαύρο ή μαύρο-ασημί στην περίπτωσή μας) και χωράει 16 λίτρα, γεγονός που το πιθανότερο είναι να προσφέρει μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμόμε με το οικονομικό μοτεράκι.
Το βάρος είναι μόλις 124 κιλά και όλα συνηγορούν στη δημιουργία ενός αξιόλογου, βασικού, μικρού μεταφορικού μέσου, που όμως θα κάνει περήφανο τον ή την αναβάτη του.
Χαιρόμαστε που είδαμε να έρχεται το Astor 125 στην Ελλάδα, γιατί πιστεύουμε σε αυτή τη σκηνή των απλών, λειτουργικών μικρών μοτοσυκλετών που παράλληλα έχουν είτε συμπαθητικό, είτε έντονο χαρακτήρα.
Εδώ σημειώστε ότι σε μερικούς μήνες θα έρθει στην αγορά και το μοντέλο Euro4 που θα έχει συνδυαζόμενη πέδηση CBS και θα κοστίζει κοντά στις 2.500 ευρώ.
Περισσότερες πληροφορίες: K. Θεοδωρίδης, K. Καραμανλή 10, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 813161