MotorBike.gr

YAMAHA SEROW XT 250: Λείπει…

28/08/2017

Σταθερή αξία εδώ και 3 δεκαετίες

Ένα σημαντικό και αξιόλογο ψευδοεντούρο σαν το Yamaha Serow XT250 δεν έπρεπε να λείπει από τη γκάμα καμιάς χώρας. Όπως συμβαίνει στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία και αλλού. Τυχεροί…

Οι έλληνες μοτοσυκλετιστές είχαν την τύχη – όσοι το οδήγησαν έστω και μια φορά – και την ευτυχία – όσοι έζησαν μαζί του – να πάρουν μια ιδέα για το τι σήμαινε Serow.

Το “Σέροου” ήταν ένα μικρών διαστάσεων μονοκύλινδρο, αερόψυκτο μοτοσυκλετάκι που είχε φτιαχτεί για έναν και μόνο λόγο: για να είναι εξαιρετικά εύχρηστο και φιλικό και να κάνει τους ιδιοκτήτες του να μπουν στον κόσμο της εξερεύνησης στο χώμα.

Yamaha Serow XT 250 25th Anniversary

Σακίδιο, σκηνή, λίγα τρόφιμα, ένα καλό αδιάβροχο και ένα GPS (χάρτης τότε) και εμπρός για περιπέτεια σε δάση, πεδιάδες και βουνά.

Τριάντα χρόνια ιστορία, έτσι; Δεν είναι χθεσινό το Yamaha Serow, το οποίο στην αρχή ήταν 225, για να ανέβει μετά στα 250 κυβικά.

Τώρα το Yamaha Serow λάμπει κάθε φορά που έχει γεννέθλια, είτε στα 25 χρόνια με τρισδιάστατο καμουφλάζ, είτε στα 30 χρόνια με πιο μοντέρνα άποψη.

Yamaha Serow XT 250 25th Anniversary

Το Serow παρουσιάστηκε τη δεκαετία του ’80 και δανείστηκε το όνομά του από ένα μικρό ελάφι που συναντάται στα δάση του κυρίως νησιού της Ιαπωνίας, το Χονσού.

Το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 130 κιλά και η σέλα του είναι χαμηλά σε σχέση με το έδαφος. Είναι λεπτό και ευέλικτο (σαν ελάφι θα έλεγαν οι δημιουργοί του) και έχει συμβατικό πιρούνι μπροστά.

Τα ανάποδα πιρούνια δεν έχουν θέση εδώ, δεν χρειάζονται σε αυτή την κατηγορία, τα πλεονεκτήματα που δίνουν είναι πολύ μικρά και μάλλον αδιάφορα για το κοινό στο οποίο απευθύνεται η μοτοσυκλέτα.

Yamaha Serow XT 250 30th Anniversary

Το Yamaha Serow XT250 έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων – όχι τόσο ώστε να γίνεται ψηλό – ψηλό φτερό μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ έχουν παραμείνει οι μεγάλες χειρολαβές στην ουρά και το σίδερο μπροστά από τον μονό προβολέα για τράβηγμα του 250 στα δύσκολα μονοπάτια.

Το κοντό ψηλό φτερό στον μπροστινό τροχό είναι πολύ έξυπνο γιατί λεπταίνει τη σιλουέτα, ενώ συμπληρώνεται κι από ένα μικρότερο οπίσθιο φτερό που πιάνει πάνω στις μπότες του πιρουνιού.

Το πλαίσιό του είναι διπλό σωληνωτό, κλειστό με διπλή ραχοκοκκαλιά και απ’ ότι βλέπουμε αυτό που λείπει είναι μια καλή ποδιά κάτω από τον κινητήρα.

Yamaha Serow XT 250 30th Anniversary

Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, αερόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο και δύο μόλις βαλβίδες και αποδίδει τους ταπεινούς 18 ίππους, στις 7.500 rpm (ροπή 1.9 kgm, στις 6.500 rpm).

Τώρα πια το Yamaha Serow XT250 είναι ψεκαστό, έχει δύο δισκόφρενα ένα για κάθε τροχό και δεν είναι φθηνό. Φτάνει τις 6.500 ευρώ περίπου στην Ιαπωνία. Διαμαντάκι…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!