Η ακριβότερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο! (ever)
Μια αμερικάνικη, εξαιρετικά σπάνια Cyclone V-Twin του 1915 μόλις πωλήθηκε έναντι του απίστευτου ποσού των 1,35 εκατομμυρίων δολαρίων, κι έγινε έτσι η πρώτη μοτοσυκλέτα που πωλείται πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια σε δημοπρασία!
Πολλές γνωστές μάρκες όπως η Harley-Davidson, η Indian, η Husqvarna, η Royal Enfield, η Peugeot κ.α. συχνά καυχώνται για την ιστορική τους κληρονομιά, τη μακρά ιστορία τους και τα πολλά χρόνια που κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες.
Ωστόσο, είναι γεγονός ότι υπήρξαν παραδείγματα άλλων εταιριών που άφησαν το στίγμα τους μετά από μια πολύ σύντομη ιστορία.
Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι η Cyclone. Όχι, δεν αναφερόμαστε στην κινεζική μάρκα που ανήκει στον όμιλο Zonsen, αλλά στην εταιρία που είχε ιδρυθεί στο St. Paul της Μινεσότα (ΗΠΑ) το 1912 και παρήγαγε μοτοσυκλέτες για μια μόλις πενταετία, μέχρι το 1917.
Πρόσφατα λοιπόν, ένα μοντέλο Cyclone V-twin που χρονολογείται από το 1915 πουλήθηκε σε δημοπρασία για… (πάρτε βαθιά εισπνοή) … 1,32 εκατομμύρια δολάρια!
Η μοτοσυκλέτα που κυκλοφόρησε στις αρχές του περασμένου αιώνα έσπασε κάθε ρεκόρ, όχι μόνο για την εντυπωσιακή σπορ σχεδίαση και τη διακόσμησή της με το κίτρινο καναρινί χρώμα (ήταν επίσης διαθέσιμη σε σκούρο μπλε χρώμα), αλλά επειδή ο κινητήρας που σχεδίασε ο Andrew Strand, ένας V-2 45º με σχεδόν 1000 cc και ισχύ 45 ίππων, πετύχαινε τελική 160 km/h, την υψηλότερη της εποχής.
Η Cyclone V-Twin, μέρος της συλλογής του Urban S. Hirsch III (γνωστού συλλέκτη vintage μοτοσυκλετών), πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε από τον αμερικάνικο διάσημο οίκο δημοπρασιών Mecum Motorcycle.
Σαν αυτή τη Cyclone της ιστορίας μας, είχαν κατασκευαστεί μόνο περίπου 300 μονάδες, από τις οποίες υπολογίζεται ότι έχουν απομείνει μόνο 14 στον κόσμο, αποτελώντας αυθεντικούς συλλεκτικούς θησαυρούς στο χώρο της μοτοσυκλέτας.
Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα κατασκευής 1915 που έχει αναπαλαιωθεί και που φαίνεται σε άψογη κατάσταση.
Διαθέτει καρμπυρατέρ Schebler, μονή ταχύτητα με ποδοκίνητο συμπλέκτη, μανιβέλα και δερμάτινη σέλα που προέρχεται από ποδήλατο.
Για να σταματήσει αυτός ο πανάλαφρος κίτρινος πύραυλος, ο αναβάτης είχε στη διάθεσή του ένα μόνο φρένο, το πίσω ταμπούρο.
Τέτοιες μοτοσυκλέτες χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες κατά τη διάρκεια της δεύτερης δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα, ωστόσο, το υψηλό κόστος συντήρησης (η λίπανση ήταν μια πολύ λεπτή και μπελαλίδικη υπόθεση) και ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρίες με χαμηλότερο κόστος και παρόμοια απόδοση, ανάγκασαν την εταιρία να οδηγηθεί στο κλείσιμο μετά από λιγότερο από πέντε χρόνια παραγωγής και να πουλήσει ανταλλακτικά και εξαρτήματα στην επίσης αμερικάνικη Excelsior, η οποία λίγα χρόνια αργότερα απέρριψε την τεχνολογία της Cyclone, για μια πιο κερδοφόρα.
Η Cyclone είχε μια σύντομη αλλά συναρπαστική ιστορία που δημιούργησε αξιόλογες μοτοσυκλέτες, τις οποίες όπως βλέπουμε έχει αφήσει στο χώρο των δύο τροχών σαν πολύτιμη – και πανάκριβη – κληρονομιά.