MotorBike.gr

BMW F 850GS, Super Test: Η μέση οδός

05/11/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Ο άξιος συνεχιστής

*Κυβισμός: 853 cc * Ιπποδύναμη: 95 ίπποι, στις 8.250 rpm * Τελική: 204 km/h *Βάρος: 229 kg (γεμάτη) * Τιμή: 12.600 ευρώ

Αρπάζει τη φήμη και την εικόνα των “μεγάλων” της BMW, των 1200, παρότι έχει μικρότερο κυβισμό. Είναι κι αυτή δικύλινδρη και ικανή να κινηθεί στο χώμα, έχει όμως 850 κυβικά και δεν είναι boxer, με όλα αυτά τα στοιχεία να την κάνουν πιο προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό.

Γιατί όμως λέμε ότι η 850 δυνητικά μπορεί να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο κοινό; Μα επειδή δεν θέλουν όλοι τα πολλά κυβικά, δεν θέλουν το βάρος και δεν τα καταφέρνουν με το πλατύ boxer μοτέρ και τον παραπανίσιο όγκο, αυτή είναι η πρώτη απάντηση.

Η δεύτερη απάντηση έχει να κάνει με τον τραπεζικό λογαριασμό και το ύψος του αναβάτη, αφού αμφότερα πρέπει να είναι… ψηλά, για να προτιμηθεί το BMW R 1200 GS. Το αδελφό – μόνο ως προς το GS – BMW F850 GS είναι μια παντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας και κατασκευής μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται σε ένα λιγότερο απαιτητικό, ευρύτερο κοινό που προτιμά έναν συμβατικό και στενότερο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, παρά τον ασυμβίβαστο (μοναδικό και “σήμα κατατεθέν” της BMW) κινητήρα boxer.

Στη γκάμα της BMW δεν υπάρχει πλέον μοντέλο “αρχαρίων”, εισόδου μεσαίου κυβισμού (500-650 κυβικών), αφού για την βαυαρική εταιρία το μοντέλο αρχαρίων είναι πλέον το G310. Δεν υφίσταται πλέον – κακώς κατά την άποψή μας – μονοκύλινδρο 650, άρα κάποιος που ενδιαφέρεται για μια μεγαλύτερη BMW θα κάνει το άλμα στα 850 κυβικά.

Ακόμα και η BMW F 750 GS “ψεύδεται” για τον κυβισμό της, αφού είναι μια κανονικότατη F 850 GS με “μικρότερο κωδικό-κυβισμό”. Οι διαφορές στην τιμή τους (9.700 ευρώ η 750 και 12.600 ευρώ η 850) δικαιολογούνται λόγω επιλογών εξοπλισμού και διαφορετικού τύπου και ποιότητας περιφερειακών.

Κλασικές γραμμές για BMW διπλής χρήσης


Πέρα από τη συγγένειά τους (πλαισίο, κινητήρας, κ.α), ο χαρακτήρας και το “ύφος” του
F850GS είναι ριζικά διαφορετικό. Μεταφέρει έναν αέρα ταξιδιού, ξυπνώντας τα γονίδια της περιπέτειας που έρπονται κάτω από τον φλοιό του μοτοσυκλετιστικού μας εγκεφάλου.

Η BMW F850GS κλείνει το μάτι με νόημα θυμίζοντάς μας ότι έχει μακρινή καταγωγή από τις θηριώδεις εργοστασιακές δικύλινδρες του Paris-Dakar, αλλά και από τις 1200άρες αδελφές της, με φτερό-ρύγχος και ασύμμετρο προβολέα.

Κομψός, ασύμμετρος προβολέας

Φοράει τροχό 21 ιντσών μπροστά και 17 πίσω με ακτίνες και δείχνει ότι δεν θα φοβηθεί το χώμα. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της την F800GS, η 850 αλλάζει συνολικά την αρχιτεκτονική της.

Για παράδειγμα το ντεπόζιτο είναι στην κανονική του θέση, ο νέος κινητήρας έχει το γρανάζι κίνησης αριστερά πλέον, “όπως όλος ο κόσμος”, ενώ εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα Premium προϊόν της BMW που κατασκευάζεται στην Κίνα.

Τη στιγμή που το μικρό της BMW, το 310 φτιάχνεται στην Ινδία, οι δυο “μεσαίες” GS 750 και 850 2018, δεν φορούν πλέον τον κινητήρα της αυστριακής Rotax, αλλά της – επί σειρά ετών συνεργαζόμενης με την BMW – Κινεζικής Loncin.

΄Έντονα «ανηφορικό» το ντεπόζιτο, καλυμένο με πολλά πλαστικά κομμάτια

Η F 850 GS της δοκιμής μας δεν ήταν η απλή, «βασική» έκδοση των 12.600 ευρώ, με βασικό εξοπλισμό ABS, traction control ASC, το κλασικό όργανο και τα modes λειτουργίας του κινητήρα Road Rain, με πίσω φως LED και παροχή 12V, αλλά η πλούσια, η πολύ πλούσια, που φτάνει τα 17.065 ευρώ, με άνετη σέλα comfort (125 ευρώ), σύστημα φωτισμού (330 ευρώ), style exclusive (290 ευρώ), προετοιμασία συστήματος πλοήγησης (250 ευρώ), το πρόγραμμα connectivity (800 ευρώ), πακέτο touring (940 ευρώ), πακέτο Dynamic (790 ευρώ) και πακέτο comfort (740 ευρώ).


Άρα στην πράξη είχαμε μια πολύ καλή έγχρωμη οθόνη TFT , το σύστημα ESA στην πίσω ανάρτηση για δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης με το πάτημα ενός κουμπιού, θερμαινόμενες χειρολαβές,
keyless σύστημα για τον κεντρικό διακόπτη, προστατευτικά χεριών, σύστημα ανίχνευσης ABS υπό κλίση, το eCall (κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος), ένα λεβιέ ταχυτήτων με shifter για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και δύο επιπλέον χάρτες οδήγησης (Dynamic και Enduro) ή τρία με το Enduro Pro…

Πλήθος επιλογών, συστημάτων και λειτουργιών που μπορούν να γεμίσουν πολλές… οθόνες υπολογιστών και θέλουν μελέτη και μάλιστα καλή μελέτη, όχι προχειρότητες.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Αμέσως μόλις δεις την BMW F850GS αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για μια καθαρόαιμη BMW, αφού η εμφάνιση στο σύνολό της αποπνέει στη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής εταιρίας και μεταφέρει μια αίσθηση heavy duty.

Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, ενώ για όσους θελήσουν να ψάξουν να βρουν ψεγάδια για το γεγονός ότι η 850 έχει τμήματά της φτιαγμένα στην Κίνα, το λέμε από τώρα, θα δυσκολευτούν.

Άντε να γκρινιάξουμε για την εικόνα των ποδωστηρίων (λεβιέ ταχυτήτων και φρένου) που θυμίζουν δεκαετία του ’70, όπως και για την απλοϊκή κατασκευή των δύο σταντ.

Οι γραμμές της μοτοσυκλέτας είναι κλασικές ψευδοεντούρο της BMW με ρύγχος γαμψό, όπως κυρτό είναι το και το πίσω μέρος του ντεπόζιτου ή μάλλον των πλαστικών που καλύπτουν το ντεπόζιτο, τα οποία είναι αρκετά, διαφορετικής σκληρότητας, υλικού και φινιρίσματος.

Έτσι – με την σύνδεση διαφόρων πλαστικών καπακιών – δημιουργείται η εντύπωση του σκληροτράχηλου, του μυώδους και πρόκειται για μια τεχνική που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από πολλούς κατασκευαστές με επιτυχία.

Αντίθετα το πίσω μέρος της BMW F850GS είναι απογυμνωμένο, έχει ελάχιστα πλαστικά, με τη σχάρα στην ουρά της να δημιουργεί το λογικό τελείωμα μιας εντουρο-ταξιδιάρικης μοτοσυκλέτας.

Το χαρακτηριστικό ρύγχος κάτω από τον προβολέα, που φορούν όλα τα μοντέρνα ψευδοεντούρο

Το όργανο TFT είναι από τα καλύτερα, ομορφότερα και λειτουργικότερα που κυκλοφορούν σήμερα, ενώ περιέργως – αν και δεν τα πολυσυμπαθούμε – το εξτρά σύστημα χωρίς κλειδί είναι εύκολο και απλό στη χρήση του.

Τα τελευταία ισχύουν και για τη λειτουργία του πανέξυπνου και λειτουργικού περιστροφικού επιλογέα στην αριστερή άκρη του τιμονιού που δίνει προσβαση σε πολλές ηλεκτρονικές λειτουργίας της μοτοσυκλέτας.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Περάσαν δέκα χρόνια από τη στιγμή που εμφανίστηκε ο πρώτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας της BMW μεσαίου κυβισμού, αυτός των 798 cc κυβικών.

Οι τελευταίες εκδόσεις ήταν τρεις, μια χαμηλότερη “πολιτική” η BMW F 700 GS, μια πιο “χωματερή” η BMW F 800 GS, και τέλος η “μεγάλη” BMW F 800 GS Adventure, όλες με τον κινητήρα της Rotax των 75-85 ίππων, που είχε το χαρακτηριστικό ότι έβγαζε το γρανάζι κίνησης και την αλυσίδα κίνησης στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας και υποχρεωτικά το τελικό της εξάτμισης ψηλά στην αριστερή πλευρά της.

Για το 2018 όλα αυτά έχουν αλλάξει και ο κινητήρας είναι ολοκαίνουργος και πιο “κανονικός”.

Oι ίπποι τώρα έχουν αυξηθεί, έχουν γίνει 77-95 και ο κυβισμός έχει φτάσει τα 853 cc, το γκάζι είναι Ride by Wire.

O κινητήρας διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ο στρόφαλος είναι 270 μοιρών, τα κομβία είναι μετατοπισμένα κατά 90 μοίρες, κάτι που κάνει τον κινητήρα να αποδίδει σαν V2, ενώ ο ήχος του μοιάζει – είναι απίθανο αυτό που έχουν πετύχει οι μηχανικοί της BMW – με boxer!

O υγρός πολύδισκος συμπλέκτης είναι μερικής ολίσθησης slipper – assist και οι κραδασμοί μειώνονται μέσω δύο αντικραδασμικών αξόνων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και το δικό μας μοντέλο είχε quick shifter για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Οι διαστάσεις του κινητήρα είναι 84x77mm ιάμετρος x Διαδρομή), η ιπποδύναμη του BMW F 850GS είναι 95 ίπποι στις 8.250rpm και η ροπή έχει ανέβει στα 92Nm στις 6.250rpm (από 83Nm στις 5.750rpm που είχε το παλαιότερο 800GS).

Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της μοτοσυκλέτας είναι μεγάλο, από τα ABS και ASC (traction control) στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως οι χάρτες-mode Rain (ήπια απόδοση) και Road (πιο έντονη), ενώ στα έξτρα είχαμε περισσότερα riding mode (Ρro-με ABS Pro (cornering) και Dynamic, DTC (Dynamic Traction Control) και τα riding mode Dynamic, Enduro και Enduro Pro.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Πρώτα απ’ όλα στην F850GS μεταξύ άλλων έχει επιστρέψει και το ντεπόζιτο των 15 λίτρων στην κλασική θέση μπροστά από τον οδηγό, και όχι κάτω από τη σέλα όπως πριν.

Είναι μια επιλογή που προσφέρει διάφορα εργονομικά οφέλη, όπως για παράδειγμα την καλύτερη φόρτιση του μπροστινού τροχού και την λεπτότερη ουρά.

Το πλαίσιο είναι περιμετρικό, σωληνωτό με χυτά κομμάτια και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος του. Οι τροχοί του BMW F850GS είναι με ακτίνες και έχουν διάμετρο 21 ίντσες μπροστά και 17 ιντσών πίσω, που για πρώτη φορά στα μεσαία GS, φορούν ελαστικά tubeless.

Οι αναρτήσεις είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm, με διαδρομή 204mm μπροστά, με την πίσω ανάρτηση να έχει ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι και μονό αμορτισέρ διαγώνια τοποθετημένο, με διαδρομή τροχού 219 mm (με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίουαπόσβεση επαναφοράς).

Δύο δίσκοι διαμέτρου 305 χιλιοστών και δαγκάνες 2 εμβόλων

Στα εξτρά υπάρχει ηλεκτρονική ημι-ενεργητική ανάρτηση (Dynamic – ESA) – που ρυθμίζεται ακόμα και εν κινήσει – για το αμορτισέρ, που αλλάζει τη λειτουργία του αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, αλλά και των πληροφοριών που λαμβάνει από τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας.

Η ουρά, σε αντίθεση με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, είναι λιτή και απέριττη

Τo BMW F850GS διαθέτει μπροστά δύο δίσκους διαμέτρου 305mm με μβολες δαγκάνες και έναν δίσκο 265mm πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου. Μέσα στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει ABS που έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιηθεί όποτε επιθυμήσει ο αναβάτης, όπως για παράδειγμα σε off road χρήση.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η F850GS είναι μια ακόμα BMW που είναι φτιαγμένη για μεγαλόσωμους αναβάτες με μακριά άκρα. Η “ευρωπαϊκή” εργονομία φαίνεται παντού, από το ύψος της σέλας (αν και αυτό “διορθώνεται”, όπως θα δείτε παρακάτω) μέχρι την απόσταση και το πλάτος του τιμονιού, όπως και την τοποθέτηση των μαρσπιέ.

Το τιμόνι – αρκετά ψηλά τοποθετημένο – έχει πλάτος 888 mm και σε τραβάει ελαφρώς μπροστά και έτσι πέφτει λίγο βάρος στους καρπούς του αναβάτη, κάτι βολικό στις υψηλότερες ταχύτητες. Τα μαρσπιέ είναι μάλλον μικρά με λίγο λάστιχο στην πάνω πλευρά τους.

Μια εξαιρετικής άνεσης και συνολικής επίδοσης σέλα σε υποδέχεται στη “θέση εργασίας” σου, όπως κι ένα πολύ όμορφο όργανο, οθόνης TFT.

Οι αργές ταχύτητες προδίδουν τα σχεδόν 230 κιλά της μοτοσυκλέτας, ενώ για να φτάνει και τα δυο του πόδια ο αναβάτης κάτω, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.77 μέτρα. Μπορεί βέβαια να προτιμήσει κάποιος τη χαμηλή σέλα των 830 mm ή ακόμα και το “κιτ χαμηλώματος” της μοτοσυκλέτας στα 815 mm, με λογική χρέωση.

Ένα από τα καλά της τοποθέτησης του τελικού της εξάτμισης και της αλυσίδας – μέσω του ολοκαίνουργιου κινητήρα – που τώρα είναι δεξιά και αριστερά αντίστοιχα, είναι ότι ούτε στους επιτόπιους ελιγμούς σπρώξε-τράβα κάτω από τη μοτοσυκλέτα κινδυνεύεις από την καυτή εξάτμιση όπως στο παρελθόν, ενώ παράλληλα η λίπανση της αλυσίδας μπορεί να γίνει ευκολότερα με τη χρήση του πλαϊνού στάντ.

Ευκρινές και χρησιμότατο το όργανο-οθονη TFT

Η κοντή ζελατίνα περιορίζει τουριστικά την 850

Η θέση οδήγησης είναι όρθια και άνετη για όλες τις χρήσεις (για τις οποίες προορίζεται) της μοτοσυκλέτας, ενώ άμεσα χτυπάει στο μάτι η χαμηλή ζελατίνα.

Ο αέρας συναντάει ανεμπόδιστος το λαιμό, τους ώμους και το κεφάλι του αναβάτη, κάτι αρνητικό για τον τουριστικό χαρακτήρα της 850. Είναι βέβαια κάτι που εύκολα λύνεται με την προσθήκη εξτρά ψηλότερης ζελατίνας.

Τα γόνατα αγκαλιάζουν ένα υψηλό και αρκετά πλατύ ρεζερβουάρ, που όμως τα τοποθετεί σε μια φυσική θέση.

Ο εύκολος στη χρήση περιστροφικός διακόπτης-επιλογέας βρίσκεται και σε αυτό το μοντέλο

Ανισόπαχο το σωληνωτό τιμόνι, λογικού πλάτους

Οι μηχανικοί θόρυβοι του κινητήρα, που φτάνουν μέχρι τα αυτιά του αναβάτη, καθώς αυτός δουλεύει στο ρελαντί θα έπρεπε κατά την άποψή μας να είναι λιγότεροι, αφού καθώς ακούγονται οι 8 βαλβίδες να κτυπούν και η καμπάνα συμπλέκτη να “τρίβεται”.

Έτσι ο κινητήρας τοποθετείται αυτόματα στην κατηγορία των “ευρωπαϊκών” και όχι αυτών με γιαπωνέζικη αθόρυβη λειτουργία. Παρεμπιπτόντως, τους φίλους των ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών καθόλου δεν τους ξένιζε ή τους ενοχλούσε η συγκεκριμένη ηχητική υπόκρουση του δικύλινδρου της BMW.

Δέκα επτά ιντσών είναι ο πίσω τροχός με λάστιχο tubeless, όπως και ο μπροστινός

Η τροφοδοσία του κινητήρα είναι εξαιρετική, αρκεί να μην τον δουλεύεις στις χαμηλές στροφές, όπου ομολογούμε ότι θα τον περιμέναμε πολύ καλύτερο. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού δεν είναι ακριβής και η χρήση του πανάλαφρου συμπλέκτη χρειάζεται σε περιπτώσεις, που θα ήθελες να δουλεύεις με “κρεμασμένο” τον κινητήρα (πχ. στην πόλη με 50 km/h και 3η στο κιβώτιο) ο οποίος έχει τάση να σκορτσάρει.

Είναι το γκάζι Ride by Wire που δείχνει ότι δεν έχει την αίσθηση του συρματόσχοινου και εμφανίζει μια μικρή καθυστέρηση στην απόκριση στις χαμηλές στροφές. Όλα όλα αυτά γίνονται παρελθόν μόλις το στροφόμετρο ανέβει λίγο παραπάνω από τις 2.500-3.000 rpm.

Ο κινητήρας έχει μπόλικη ροπή και δύναμη, κι αυτό φαίνεται στις μεσαίες rpm, όπου εμφανίζει εξαιρετική απόκριση και ώθηση που σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς 100 ίππους, ενώ στην πραγματικότητα διαθέτεις κοντά στους 80 ίππους στον τροχό.

Παρότι το κοντέρ δείχνει να φτάνει τα 200 km/h με πέμπτη ταχύτητα και να ξεπερνάει τα 220 με 6η, η πραγματική ταχύτητα της 850 είναι τα 207 km/h. Τα 0-400 έρχονται στα λογικά 12,4 δευτερόλεπτα και η μοτοσυκλέτα έχει πολύ καλές ρεπρίζ.

Είναι διασκεδαστική η κίνηση και το άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού, κι αυτή η ρέουσα δυνατή επιτάχυνση, η άριστη απόκριση και η γεμάτη απόδοση. Ο κινητήρας είναι ζωντανός και ευχάριστος και γραμμικός εμφανίζοντας ομαλή απόδοση, σε όλα τα mode.

Την πιο ήπια λειτουργία θα την συστήσουμε για μέσα στην πόλη: βάζοντας την επιλογή στο Rain εισπράττεις πιο ήπιες αντιδράσεις, στην Enduro πηγαίνεις πολύ ωραία στο χώμα, αφού η απόκριση στο γκάζι είναι πιο ήπια.

Καλή δουλειά έχει γίνει στον αγώνα για την καταπολέμηση των κραδασμών, μόνο που αυτοί εμφανίζονται ισχνοί στις μεσαίες στροφές στην περιοχή των μαρσπιέ και του ντεπόζιτου. Η μέση κατανάλωση είναι 6,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κι έτσι το 15λιτρο ντεπόζιτο θα προσφέρει αυτονομία – απλώς αρκετά – 234 χιλιόμετρα.

Μέσα στην πόλη η ψηλή μοτοσυκλέτα περνάει εύκολα πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων και λόγω του ισχυρού προβολέα της – δεν ξέρω τι βλέπουν οι οδηγοί αυτοκινήτων, αλλά – την φοβούνται και κάνουν στην άκρη.

Μετά από λίγη ώρα μέσα στην κίνηση και το μποτιλιάρισμα της πόλης, ο κινητήρας εκπέμπει αρκετή ζέστη στα πόδια του αναβάτη, κάτι που είναι μια χαρά τον χειμώνα, αλλά όχι ότι καλύτερο μπορεί να συμβεί το καλοκαίρι.

Με θόρυβο μπαίνει η πρώτη ταχύτητα στο σασμάν, ενώ αυτό δεν ισχύει για τις υπόλοιπες σχέσεις, για ένα κιβώτιο ταχυτήτων που θα χαρακτηρίζαμε καλό, αν και με ελαφρώς μακρύτερες διαδρομές στην περιοχή του λεβιέ των ταχυτήτων.

Το σύστημα γρήγορων αλλαγών που φόραγε η 850 μας δούλευε πολύ καλά και συνδυαζόταν άριστα με τον πολύ ελαφρύ – αλλά χωρίς πολλή αίσθηση – συμπλέκτη.

Οι δύο δίσκοι μπροστά προσφέρουν πολύ καλό φρενάρισμα, αν και το πιρούνι βυθίζεται λίγο πιο γρήγορα, στην αρχική του διαδρομή, στα απότομα φρένα, μετατοπίζοντας το βάρος πάνω στον τροχό των 21 ιντσών.

Οι αποστάσεις φρεναρίσματος πάντως είναι πολύ καλές με 33 μέτρα ακινητοποίησης από ταχύτητα 90 km/h, και 10 μέτρα από τα 50 km/h. Μπορεί οι δύο δίσκοι να μην έχουν πολλή αίσθηση στην αρχή της πίεσης της μανέτας, αλλά λίγο αργότερα “δαγκώνουν” τους δίσκους και μάλιστα πολύ καλά.

Δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο για το πίσω φρένο που δεν έχει καθόλου αίσθηση και ενεργοποιεί γρήγορα το ABS του.

Το κράτημα της καλοστημένης BMW F850GS είναι αυτό που θα λέγαμε, περισσότερο σταθερό παρά γρήγορο. Οι γραμμές που διατηρεί είναι ξεκάθαρες και δεν κρύβουν εκπλήξεις.

Η κατανομή βάρους, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το μεταξόνιο φτιάχνουν μια πολύ σταθερή μοτοσυκλέτα, ενώ είναι πολύ χρήσιμη η ηλεκτρονική ρύθμιση της πίσω ανάρτησης αναλόγως με τα κέφια σου και το βάρος που κουβαλάς.

Όσον αφορά στην άνεση και το πέρασμα από λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου η 850 λάμπει προσφέροντας άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη που διαθέτει μια εξίσου πολύ καλή σέλα.

Η καλή γεωμετρία και ο πολύ ψύχραιμος χαρακτήρας “δεν καταλαβαίνω τίποτε” εμφανίζεται και στα χωμάτινα κομμάτια με το μπροστινό σύστημα και την ανάρτηση πίσω να αντιδρούν έτσι όπως πρέπει σε μια βαριά μοτοσυκλέτα μικτής χρήσης, χωρίς να σε ξαφνιάζει.

Εντάξει δεν το παρακάνεις κιόλας, βόλτα στο χώμα πηγαίνεις με την 850 όχι για εντουράδικες διαδρομές… Η καλή κατανομή και η κατάλληλη τοποθέτηση του σώματος του αναβάτη όταν είναι όρθιος πάνω στα μαρσπιέ, τον βοηθούν ώστε να αισθάνεται ασφαλής (παρόλα τα πολλά κιλά του συνόλου) και δίνουν το δικαίωμα να παίξει μαζί της στο χώμα. Λίγο πλαγιολισθαίνοντας, λίγο παίζοντας με το traction control, σ’ ένα μικρό αλματάκι, σ’ ένα γρήγορο πέρασμα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Έχει καταξιωθεί το όνομα των BMW F-GS εδώ και 10 χρόνια και η αλλαγή φρουράς από το F800GS στο F850GS, θεωρείται πολύ σωστή από πλευράς εκσυγχρονισμού, σύμφωνα με τα στάνταρ της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Ο απόγονος της οικογένειας, η BMW F850GS, με έναν ανανεωμένο δικύλινδρο κινητήρα που εκμοντερνίσθηκε, πήρε κυβικά και δύναμη και κοιτάζει με θάρρος το μέλλον σε όλους τους τομείς. Με όπλο και πλεονέκτημα τα ηλεκτρονικά της – στάνταρ και εξτρά – που δουλεύουν αποτελεσματικά.

Παράλληλα είναι η ομοιογένεια αυτή που κάνει την 850 μια πολύ συμπαθητική μοτοσυκλέτα. Δεν έχει κάποιο έντονα ενοχλητικό στοιχείο που θα την κακοχαρακτηρίσει, αντίθετα έχει πολλά θετικά: καλές και άνετες αναρτήσεις, καλά φρένα και κράτημα, κινητήρα με πολύ καλή απόκριση στις μεσαίες στροφές, με το σύνολο να εμφανίζει σταθερότητα και ευχρηστία.

Μια BMW που πηγαίνει άνετα και στην πόλη και στο ταξίδι και στην εκδρομή στο χώμα και θα συντροφέψει για χρόνια, συνειδητοποιημένο, καθαρόαιμο μοτοσυκλετιστικό κόσμο σε πολλούς δρόμους του κόσμου.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Tα φώτα LED είναι πολύ καλής απόδοσης, με πυκνή και πλατιά δέσμη, με λευκό φως που φωτίζει πολύ καλά το δρόμο.
  • Υπάρχει σταμπιλιζατέρ στο τιμόνι, αλλά και παροχή ρεύματος για διάφορες χρήσεις.
  • Η εξάτμιση της Akrapovic που φορούσε η μοτοσυκλέτα μας εξέπεμπε ήχο με πολύ καλή χροιά, χωρίς να ενοχλεί τον περίγυρο.
  • Όχι μόνο ψηλότερη ζελατίνα έπρεπε να φοράει η 850, αλλά να είναι και ρυθμιζόμενη, όπως ευτυχώς ορίζει η μόδα.
  • Στα αρνητικά – οπτικά – στοιχεία το καζανάκι της εξάτμισης το οποίο κρύβεται όπως -όπως κάτω από τον κινητήρα.
  • Αξίζει να επενδύσει κάποιος στην έγχρωμη οθόνη TFT των 6,5in, με πολλές λειτουργίες, μεταξύ άλλων και συνδεσιμότητα με το κινητό τηλέφωνο.
  • Intelligent Emergency Call, έτσι ονομάζεται το σύστημα – στον προαιρετικό εξοπλισμό – που “ζητάει” βοήθεια σε περίπτωση κινδύνου, σε συνεργασία με κινητό τηλέφωνο.
  • Το BMW F 850GS διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς: Κόκκινο, Μπλε σκούρο έκδοση Exlusive και Λευκή στην έκδοση Rallye.
  • Ένα πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό που φοράει η ηλεκτρονική ανάρτηση πίσω είναι το “κλείδωμα” του αμορτισέρ όταν παρκάρει η μοτοσυκλέτα
  • Πολύ καλή η κόρνα της 850, ενώ οι καθρέφτες της είναι ελλειπείς, μικροί και σπορ σχεδίασης…

ΥΠΕΡ

  • Συνολική ευχρηστία και ομοιογένεια
  • Λειτουργία κινητήρα στις μεσαίες rpm
  • Επιλογές εξτρά εξοπλισμού
  • Λάστιχα Tubeless

ΚΑΤΑ

  • Προστασία από τον αέρα
  • Μηχανικοί θόρυβοι
  • Αίσθηση πίσω φρένου
  • Λειτουργία στις χαμηλές στροφές

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 215 Defender, Mπουφαν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos

BMW F 850 GS, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος F 850 GS
Κατηγορία ADVENTURE
Έτος 2019
Τιμή 12.600 €
Κατασκευαστής BMW Motorrad
Αντιπρόσωπος BMW Group Hellas Λεωφόρος Κύμης & Σενέκα 10, 145 64, Κηφισιά, Τηλ. 210 9118000
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός Εν σειρά / 853 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 84 mm x 77 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 95 ίπποι, στις 8.250 rpm
Ροπή 92 Nm στις 6.250 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός, με σώματα 46 mm
Σχέσεις ταχυτήτων 6
  • 1η: 2.833
  • 2α: 2.067
  • 3η: 1.600
  • 4η: 1.308
  • 5η: 1.103
  • 6η: 0.968
Συμπλέκτης / Λειτουργία Ξηρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 204 mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Υδραυλικό Αμορτισέρ - 219 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση – Επαναφορά
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δύο δίσκοι - 305 mm
Δαγκάνα Αιωρούμενη 2 εμβόλων
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 265 mm
Δαγκάνα Αιωρούμενη 2 εμβόλων
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 21 " - 90/90-21
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 150/70-R17
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.305 mm
Πλάτος 922 mm
Ύψος 1.356 mm
Μεταξόνιο 1.593 mm
Ύψος Σέλας 860 mm
Ρεζερβουάρ 15 l.
Βάρος 229 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!