Crossover, δια πάσαν χρήσιν
*Κυβισμός: 189cc * Ιπποδύναμη: 16,5 ίπποι στις 8.000 rpm * Τελική: 126 km/h (πραγματικά) *Βάρος: 164 kg * Τιμή: 3.195 ευρώ
Το Daytona Dymoto 200 φιλοδοξεί να προσδώσει μια προσιτή crossover διάσταση στους μικρούς κυβισμούς, χωρίς τους συνήθεις περιορισμούς και παραχωρήσεις που συνήθως συναντώνται σε αυτή την κλάση μοτοσυκλετών.
Το Daytona Dymoto 200, αποτελεί μέρος μια ευρύτερης γκάμας εταιριών και μοντέλων, που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του νέου εμπορικού τμήματος της Γκοργκόλης ΑE, της EVO Moto.
Ανήκει στην κατηγορία των Crossover, μια όχι και τόσο συνηθισμένη έκφραση σε αυτή την κλάση κυβισμού, που κατακλύζεται κυρίως από commuter μοντέλα. Φυσικά ένα crossover μπορεί κάλλιστα να επιτελέσει και τον ρόλο του καθημερινού μεταφορικού μέσου και το συγκεκριμένο μοντέλο έχει κατασκευαστεί με γνώμονα και αυτό.
Σχεδιαστικά, το Daytona Dymoto Winner 200 είναι μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα, με κομψές και δυναμικές γραμμές, δίχως να είναι υπερβολικό και πολύπλοκο οπτικά, κάτι στο οποίο συνεπικουρούν και τα απλά χρώματα χωρίς γραφικά στα οποία διατίθεται, δηλαδή μαύρο (λίγο γκρι) και λευκό.
Αυτό που εισπράττει κανείς επίσης οπτικά, είναι μια αύρα πολυτέλειας, σαν το μοντέλο να έχει δεχθεί περισσότερη προσοχή συγκριτικά με τις υπόλοιπες επιλογές στην κατηγορία.
Υπάρχουν καλύμματα και διακοσμητικά στοιχεία που κρύβουν πλαίσιο και υποπλαίσιο, δημιουργώντας την εικόνα μιας συμπαγούς δομής.
Τα προστατευτικά κάγκελα του κινητήρα είναι βαμμένα σε όμορφο κόκκινο χρώμα, δίνοντας την εντύπωση πλαισίου χωροδικτυώματος, ενώ δεξιά και αριστερά αναπτύσσονται προστατευτικά «μανιτάρια». Προεξέχουν αρκετά, από την άλλη όμως προστατεύουν τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας σε περίπτωση πτώσης.
Άλλα σημεία που δίνουν αυτόν τον έξτρα τόνο πολυτέλειας και προσοχής, είναι το “ξώραφο” της σέλας, το πλαστικό (με look carbon) – που διατρέχει το ρεζερβουάρ – καθώς και η όψη της τιμονόπλακας που είναι ορατή από τον οδηγό.
Συνήθως σε αυτό το σημείο βλέπουμε χοντροκομμένες «σιδεριές», στο συγκεκριμένο μοντέλο, όμως, η εικόνα είναι προσεγμένη. Ένα «trendy» στοιχείο στη μοτοσυκλέτα είναι το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τον προβολέα, κάτι που αποτελεί κοινό τόπο σε πολλά μοντέλα της κατηγορίας του.
Πάνω από το ρύγχος αυτό βρίσκεται το δυναμικά σχεδιασμένο φωτιστικό σώμα με τον LED προβολέα (LED είναι στο σύνολο τους τα φώτα), ενώ στην κορυφή της μάσκας δεσπόζει η ζελατίνα, η οποία ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (αλλά για την ενέργεια αυτή απαιτείται η χρήση εργαλείων).
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, αποτελούμενος από μια LCD οθόνη, στις ενδείξεις της οποίας συμπεριλαμβάνονται στάθμη καυσίμου και προειδοποιητική λυχνία για χαμηλή πίεση ελαστικών.
Οι ενδείξεις του πίνακα είναι ευανάγνωστες και «τακτοποιημένες» σε ό,τι αφορά την διάταξη τους, αλλά η αντίθεση δεν είναι μεγάλη και σε κόντρα ήλιο διαβάζονται δύσκολα.
Λίγο κάτω από τον πίνακα, στο πλαστικό κάλυμμα της αριστερής πλευράς, υπάρχει υποδοχή φόρτισης USB, με λαστιχένια «τάπα» για προστασία από σκόνη και νερά, όταν δεν χρησιμοποιείται.
Το τιμόνι έχει σωστό πλάτος, ύψος και γωνίες, με το φινίρισμά του σε απόχρωση γραφίτη να προσθέτει και άλλους πόντους στα της εμφάνισης και συνολικής ποιότητας.
Οι διακόπτες έχουν κλασική διάταξη, χωρίς εκπλήξεις, και η λειτουργία τους είναι ποιοτική. Λίγο πιο πίσω από τον λαιμό του πιρουνιού βρίσκεται ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας και συνεχίζοντας προς τα πίσω, συναντάμε την αεροπορικού τύπου τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ.
Στην ουρά της μοτοσυκλέτας υπάρχει μια αρκετά μεγάλη σε επιφάνεια σχάρα, η οποία μπορεί να μην συνάδει σχεδιαστικά με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα αλλά, κατά πρώτον αυξάνει αρκετά τις μεταφορικές δυνατότητες του μοντέλου και κατά δεύτερον, μπορεί να αφαιρεθεί, αν κάποιος επιθυμεί μια εντελώς «καθαρή» εμφάνιση.
Ο κινητήρας του Daytona Dymoto 200 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες (!) και χωρητικότητα 189cc. H ονομαστική του απόδοση ανακοινώνεται στους 16,5 ίππους στις 8.000 rpm και στα 1,6 kgm ροπής στις 6.000 rpm, με την ισχύ αυτή να φτάνει στον πίσω τροχό διαχειριζόμενη από ένα κιβώτιο έξι σχέσεων.
Στα περιφερειακά, το Dymoto 200 πρεσβεύει, όπως είναι αναμενόμενο για την κατηγορία στην οποία ανήκει, μια street φιλοσοφία.
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 37mm και διαδρομή 115mm, ενώ την πίσω ανάρτηση αναλαμβάνει μονό αμορτισέρ με έδραση απευθείας στο ψαλίδι και διαδρομή 34mm.
Κυματιστοί δίσκοι με διάμετρο 276 και 220mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα φρενάρουν το μοντέλο, με την πέδηση να ελέγχεται από δικάναλο ABS.
Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από κράμα αλουμινίου, με 5 ζεύγη μπράτσων και διάμετρο 17 ίντσες, φέροντας ελαστικά διαστάσεων 110/70-17 και 140/70-17. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι 170mm και το πλήρες βάρος, 164 κιλά.
Στο Δρόμο
H θέση οδήγησης του Dymoto 200 χαρακτηρίζεται από την όρθια θέση του κορμού για τον οδηγό, με το τιμόνι να πέφτει πολύ βολικά στα χέρια, ενώ τα πόδια φτάνουν εύκολα στο έδαφος. Αυτό που είναι λίγο έξω από την τυπική θέση οδήγησης των Crossover, χωρίς να δημιουργεί κανένα πρόβλημα είναι η θέση των μαρσπιέ, που είναι τραβηγμένα προς τα μπροστά σε σχέση με τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας.
H σέλα της μοτοσυκλέτας είναι ενιαία, αλλά χωρίζει τα τμήματα οδηγού και συνεπιβάτη με ένα διακριτό «σκαλοπάτι». Άνετη και με αρκετό χώρο, απέχει από το έδαφος 805mm.
Η ποιοτική εντύπωση που προκαλεί το Dymoto σταματημένο, συνεχίζεται και εν κινήσει. Πολύ εύκολο στην οδήγηση του το μοντέλο, χωρίς να κρύβει παραξενιές και ιδιοτροπίες.
Ελαφρύ, με σαφές τιμόνι και μια συμπαγή αίσθηση που μαρτυρά ένα δεμένο σύνολο, το 200 προσδίδει και διασκεδαστικά χαρακτηριστικά στην διαδικασία της οδήγησής του, όσο άχαρη και αν είναι η διαδρομή που πρέπει να εκτελέσει.
Συγκεκριμένα, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και ο πρόθυμος να στροφάρει κινητήρας, προσδίδουν μια ζωντάνια στο σύνολο, παρά τα μόλις 189cc χωρητικότητας του κινητήρα.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα υπάρξει οδηγική συνθήκη εντός πόλης όπου το 200 θα βρεθεί χωρίς γκάζι και δείγματα θετικής επιτάχυνσης, αρκεί ο αναβάτης να έχει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο, γιατί υπάρχουν δεδομένοι και εγγενείς περιορισμοί στη ροπή που μπορεί να παράξει ένας κινητήρας τέτοιου κυβισμού.
Ευτυχώς ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και προοδευτικός, το κιβώτιο όμως έχει κάπως μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ και απαιτείται μια περίοδος συνήθειας για να γίνονται σωστά οι αλλαγές.
Αυτή η ζωηράδα του Dymoto 200 υποστηρίζεται από τις αναρτήσεις, τη γρήγορη γεωμετρία και την ελαφριά του αίσθηση, με τους ελιγμούς μέσα στην κίνηση να γίνονται πανεύκολα.
Τα φρένα, τα οποία ελέγχονται από δικάναλη μονάδα ABS, έχουν αρκετή ισχύ για τα κυβικά και τις ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει η μοτοσυκλέτα.
Το πίσω είναι αρκετά καλό, το μπροστινό, χωρίς να υπολείπεται σε ισχύ, δεν προσφέρει αίσθηση στη μανέτα, απαιτώντας από τον αναβάτη να προσαρμοστεί σε ό,τι αφορά την χρήση του.
Σε πιο ανοικτές διαδρομές, το Dymoto 200 έχει αποθέματα ισχύος για να στείλει το ταχύμετρο στα 120 km/h, ενώ σε καλές συνθήκες είδαμε μέχρι και 130 Km/h, μια ταχύτητα βέβαια που απαιτεί επιμονή στο γκάζι για να επιτευχθεί.
Από κατανάλωση, μετρήσαμε 3,3 lt/100km και σε συνδυασμό με το χωρητικότητας 14 lt ρεζερβουάρ, αυτό σημαίνει 420 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Ένα θέμα είναι όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, βγάζει κάποιους υψίσχυνους κραδασμούς, οι οποίο δεν είναι ιδιαίτερα αισθητοί (και κουραστικοί) για τον αναβάτη, «θολώνουν» όμως τους καθρέπτες με το είδωλο σε αυτούς να γίνεται δυσδιάκριτο.
Σε αυτές τις ταχύτητες, οι παρατεταμένες στροφές διαγράφονται με ασφάλεια, με μια μικρή ασάφεια να προέρχεται από τα λάστιχα και όχι από τις αναρτήσεις ή το πλαίσιο.
Αν παρασυρθεί κάποιος από τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του Winner και θέλει να το οδηγήσει γρήγορα μέσα στην πόλη ή σε κάποιο δρόμο έξω από αυτή, δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα, τηρουμένων βέβαια πάντα των αναλογιών.
Σε κάθε περίπτωση, το πιρούνι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, ορίζοντας με σαφήνεια το που πατά ο μπροστινός τροχός.
Τελικά
To Daytona Dymoto 200 είναι όμορφο, προσεκτικά σχεδιασμένο, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις στον δρόμο και ουσιαστικά δεν έχει αντίπαλο, με την έννοια του ότι Crossover μοτοσυκλέτα σε αυτά τα κυβικά, δεν υπάρχει άλλη.
Ωστόσο η χρήση του δεν παύει να εμπίπτει εντός των ορίων της ευρύτερης κατηγορίας των καθημερινών μεταφορέων/commuter και υπό αυτή την οπτική, o ανταγωνισμός είναι μεγάλος, αλλά –και πάλι- όχι απειλητικός.
Τα 3.195 ευρώ της τιμής του, δεν το φέρνουν αντιμέτωπο με τις πολύ πιο ακριβές προτάσεις ανάλογου κυβισμού και πιο ειδικού χαρακτήρα, ενώ είναι φθηνότερο κι από 150άρια παπιά.
Αποφεύγοντας αυτόν τον σκόπελο, το Dymoto 200 θα κληθεί να αντιμετωπίσει μοντέλα σε σχέση με τα οποία, έχει σαφώς έναν πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα.
Εν τέλει, αποτελεί μια μοτοσυκλέτα με πολύ καλή σχέση απόδοσης προς τιμή αγοράς και φυσικά αξίζει να μπει στην λίστα σας, αν πιστεύετε ότι ένα οικονομικό, καθημερινό δίτροχο πρέπει να διαθέτει έντονη – και παράλληλα – φιλική και συμπαθητική προσωπικότητα.
Εξοπλισμός αναβάτη
Mπαξεβάνης, Καλλιρρόης 12, Νέος Κόσμος, 210 9237000, www.baxevanismoto.com
Κράνος: Nolan N70-2 GT
Jacket: Tucano Urbano
Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις
- Αρκετά καλά τα φώτα, με ευρεία και δυνατή δέσμη
- Άνετο και για τον συνεπιβάτη το Winner 200, με αποδεκτή σέλα, μαρσπιέ σε καλές θέσεις και χειρολαβές για τη στήριξή του στην πίσω σχάρα
- Τα CST ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι… ΟΚ, αλλά η μοτοσυκλέτα θα ωφεληθεί πολύ από μια αλλαγή με κάτι πιο επώνυμο και δοκιμασμένο
- Η ζελατίνα στην ψηλή της θέση εκτρέπει αρκετό αέρα από το στήθος του αναβάτη, αφήνοντας ένα εξομαλυμένο ρεύμα να τον χτυπά στο κράνος
- Σε κάποιες περιπτώσεις ακούγεται ένα κροτάλισμα περισσότερο από την εισαγωγή, παρά την εξάτμιση
Θετικοί πόντοι έρχονται από την ύπαρξη διπλού και μονού stand
ΥΠΕΡ
- Τιμή
- Προσεγμένη σχεδίαση
- «Ζωηρός» χαρακτήρας
- Πιρούνι
KATA
- Αίσθηση μπροστινού φρένου
- Λάστιχα πρώτης τοποθέτησης
- Μεγάλες διαδρομές λεβιέ ταχυτήτων