MotorBike.gr

DAYTONA V310, Super Test: V, for “Very Good”

09/12/2019 Θοδωρής Ερμήλιος Νίκος Παντελούς

Κλώνος με αμερικανικό DNA

*Κυβισμός: 312 cc * Ιπποδύναμη: 35,4 ίπποι στις 9.500 rpm * Τελική: 151 km/h *Βάρος: 175kg (κενό) * Τιμή: 4.195 ευρώ

Στον απόηχο του πετυχημένου εμπορικά street adventure Daytona T310, μια νέα μοτοσυκλέτα-πρόταση εμφανίζεται στην αγορά, αυτή τη φορά για να γοητεύσει όσους αρέσκονται στα αμερικάνικα power cruiser και την “ξαπλωτή” θέση οδήγησης. Το Daytona V310 που κατασκευάζεται από την Daytona Zontes γίνεται το 4ο μέλος της οικογένειας των “310” της εταιρίας.

Το ότι το Daytona V310 είναι εντυπωσιακής σχεδίασης αποτελεί την άποψη σχεδόν όλων αυτών που το είδαν από κοντά, στη διάρκεια της βδομάδας που το δοκιμάζαμε στους δρόμους της Αθήνας.

Μπορούμε να σας πούμε με σιγουριά ότι οι φωτογραφίες το αδικούν, ζωντανό είναι πολύ καλύτερο και τις περισσότερες φορές μάλιστα οι παρατηρητές περνούσαν σε προσεκτικότερη δεύτερη ματιά, σχολιάζοντας θετικά τις ιδέες και λύσεις που “φοράει” αυτή η μοτοσυκλέτα της κινεζικής Zontes.

Είναι πολλή η δουλειά που έχει επενδυθεί σχεδιαστικά στο 310, και η ποιότητα κατασκευής ξεπερνάει κατά πολύ τα χρήματα που επενδύει κάποιος για να την αγοράσει, λιγότερα από 4.200 ευρώ, τιμή που όπως έχουμε ξαναπεί ανταγωνίζεται ευθέως αυτές των σκούτερ παρόμοιου κυβισμού.

Είναι μια καλή αντιπρόταση το Daytona V310 για όποιον προτιμάει κατά βάθος τις μοτοσυκλέτες έναντι των σκούτερ, μιας και προσφέρει μια εναλλακτική μορφή μετακίνησης και λειτουργικά και αισθητικά.

Η Daytona-Zontes, έχοντας ήδη στην αγορά τρεις εκδόσεις της μοτοσυκλέτας που φορούν τον μονοκύλινδρο κινητήρα 310 – των δύο εκκεντροφόρων και των 4 βαλβίδων – ολοκληρώνει τώρα την οικογένεια.

Δεν δίστασε, μάλιστα, να σχεδιάσει ένα νέο πλαίσιο και να φτιάξει μια τολμηρή σχεδιαστική γραμμή, πετυχαίνοντας μέσω του ιδιαίτερου design να αφήσει το στίγμα της στην αγορά: και τα τέσσερα “310”, η Τ, η Χ, η R και τέλος το V, είναι άμεσα διακριτά και αναγνωρίσιμα, χωρίς να μοιάζουν μεταξύ τους.

Συνοδευτικό είναι το εξωτερικό τμήμα του πλαισίου και μόνιμα πάνω του τα προστατευτικά μανιτάρια-μοχλοί

Μιας και όλα έχουν ξεχωριστό χαρακτήρα, το V310 πέρα από την κατηγορία των μυωδών cruiser καλύπτει και τα naked. Η προσωπικότητά του τονίζεται από το μεγάλο ντεπόζιτο που κατεβαίνει χαμηλά μέχρι να συναντήσει τη σέλα με τη μικρή θέση του συνεπιβάτη και τη μυτερή ουρά, η οποία λες κι έχει κοπεί, αφού τελειώνει μόλις στον άξονα του πίσω τροχού!

Το μεγάλο, “γεμάτο” μπροστινό μισό της μοτοσυκλέτας στην περιοχή του ντεπόζιτου και του κινητήρα νομίζεις ότι ανταγωνίζεται το “καθαρό”, απλό οπίσθιο μισό.

Aνάμεσα σε 4 διαφορετικές απεικονίσεις ενδείξεων μπορεί να επιλέξει ο αναβάτης από την οθόνη TFT

Κομψό ρεζερβουάρ 15 λίτρων και δυνατός LED προβολέας

Απολύτως εξοπλισμένο είναι το V310, ξεκινώντας από ένα σύστημα keyless, που ανοίγει την τάπα του ρεζερβουάρ και τη σέλα… με “τηλεκοντρόλ”.

Νέο και όμορφο είναι και το όργανο -οθόνη TFT- που είναι πλέον ευκρινές. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας, ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης.

Μικρή και σκληρή η σέλα του συνεπιβάτη, ψηλά τοποθετημένα τα μαρσπιέ του

Καλό στη λειτουργία του το 6άρι σασμάν και πολύ μπροστά τοποθετημένα τα μικρά μαρσπιέ

Προστατευτικά καπάκια έχει ο κινητήρας στη δεξιά πλευρά του, που τον κάνουν πιο “industrial” και άγριο, προστατευτικά μανιτάρια του ντεπόζιτου βρίσκονται ψηλά πίσω από το ψυγείο, ενώ υπάρχει και μικρή στήριξη για τη μέση του συνοδηγού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Τεχνική ανάλυση του Daytona Zontes V310

Καλοφτιαγμένο και εντυπωσιακής σχεδίασης – δεν μπορείς παρά να μην το παρατηρήσεις – είναι το μεγάλων διαστάσεων ψαλίδι, το οποίο διαθέτει και μια τρύπια “γέφυρα” που δεν συναντάς σε καμιά άλλη μοτοσυκλέτα της αγοράς – μια μοναδική λεπτομέρεια για να “παίζει το μάτι”.

Στο Δρόμο

Χαμηλή και άνετη είναι η θέση οδήγησης, αλλά μέχρι να βρεις μαρσπιέ θα πρέπει να ψάξεις λίγο, αφού είναι πολύ μπροστά τοποθετημένα. Ενδιαφέρον έχει ότι υπάρχουν βάσεις για να τα βιδώσεις σε τρεις θέσεις (μπροστά-πίσω) ανάλογα με τις προτιμήσεις σου. Εμείς, για παράδειγμα, θα τα τοποθετούσαμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στον αναβάτη.

Η μίζα είναι γρήγορη στην εκκίνηση και ο ήχος του κινητήρα γνώριμος, συμπαθητικός και μπάσος.

Ο αναβάτης δέχεται καλή στήριξη στη μέση, αφού η σέλα κάνει σκαλοπάτι στο τελείωμά της. Πόδια και χέρια τοποθετούνται σε χαλαρές γωνίες και ο κορμός του αναβάτη στέκεται σε όρθια θέση. Το τιμόνι είναι σωληνωτό, ανισόπαχο και πλατύ με τα χέρια να ανοίγουν για να το φτάσουν.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι μικρής επιφάνειας και το αφρώδες είναι λίγο, ενώ για τη στήριξή του υπάρχει μια μικρή “πλάτη” και μόνο.

Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι – αντιληπτό μόνο τη νύχτα – και πάρα πολλών κουμπιών – δεκατεσσάρων, ζωή να ‘χουν – η οθόνη είναι χαμηλά τοποθετημένη πάνω στο τιμόνι και οι πληροφορίες που μεταφέρει είναι ευκρινείς.

Μεγάλο τιμόνι με μικρή ακτίνα στροφής

Οι μανέτες του μπροστινού φρένου και του συμπλέκτη είναι ρυθμιζόμενες, και οι καθρέφτες δίνουν καλή ορατότητα, με τη μόνη διαφορά ότι στο ύψος που βρίσκεται το πλατύ τιμόνι, οι καθρέφτες αυτοί θα δυσκολέψουν τη διήθηση στην πόλη.

Τα “μονοκύλινδρα” 312cc του κινητήρα της Zontes αποδίδουν και σε αυτή την περίπτωση 35 ίππους, όπως και στα άλλα 310 της εταιρίας.

Προοδευτική απόδοση, ροπή χαμηλά και ικανοποιητική δύναμη στις υψηλότερες στροφές. Εντυπωσιακός είναι ο θόρυβος που εκπέμπει η μονή εξάτμιση, επειδή είναι πολύ μπάσος θυμίζοντας 500άρη.


Μέσα στην πόλη, ο κινητήρας γίνεται πολύ ευχάριστος λόγω της ελαστικότητας που έχει στο άνοιγμα του γκαζιού ακόμα και με μεγάλη σχέση στο σασμάν.

Το ευρύ φάσμα ροπής του σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους κάνει το V310 ευχάριστο και ευέλικτο κι έτσι πετυχαίνεις έναν καλό ρυθμό στην οδήγησή σου, αρκεί να συνηθίσεις το μικρό κόψιμο του τιμονιού στους σφιχτούς ελιγμούς.

Υπέροχη ενσωμάτωση των φωτιστικών στην ουρά

Αλουμινένιο ψαλίδι περίτεχνης σχεδίασης από κράμα αλουμινίου

Είναι και η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου που σε βοηθάει να ολοκληρώσεις τη θετική σου άποψη για τον κινητήρα. Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός όπως και το σασμάν στις αλλαγές των σχέσεων. Μόνο σε γρήγορα κατεβάσματα και σε συγκεκριμένες σχέσεις θα σκληρύνει. Οι κραδασμοί είναι λίγοι, πάνω από τις 6.000 rpm και γίνονται αντιληπτοί μόνο στα μαρσπιέ.

Γεμίζοντας” τις σχέσεις του κιβωτίου στο κόκκινο, έχουμε τις εξής ταχύτητες: 1η-50, -70, -100, -120, -140, -160 km/h. Η πραγματική τελική του V είναι κάτι παραπάνω από τα 150 km/h. Η απόσταση των 400 μέτρων από στάση καλύπτεται σε κάτι παραπάνω από 16 δευτερόλεπτα (16,1 για την ακρίβεια).

Η κατανάλωση του μονοκύλινδρου κινητήρα βρίσκεται στα πολύ λογικά 4,0 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, προσφέροντας στο V310 αυτονομία της τάξης των 370 χιλιομέτρων.

Το ταξίδι με το 310 θα είναι υποφερτό – ο αέρας χτυπάει τον όρθια τοποθετημένο κορμό του αναβάτη και τον ταλαιπωρεί – αρκεί το κοντέρ να μη δείχνει πάνω από 120-130 km/h.

Ανάποδο είναι το πιρούνι του Daytona V310 και πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ, που καθώς είναι διαγώνια τοποθετημένα σε σχέση με το ψαλίδι, μεταφέρουν όλα τα χτυπήματα στη μέση του αναβάτη, ενώ όντας μαλακά (για να δίνουν άνεση) τερματίζουν, ειδικά σε κακοτράχαλους δρόμους.

Μεγάλο και αποτελεσματικό το μπροστινό δισκόφρενο (με ABS)


Το πιρούνι έχει διαφορετική λειτουργία και δεν χάνει την καλή του συμπεριφορά, φτάνει να μην πιέζεται σε υπερβολές.

Το ίδιο συμβαίνει και στις στροφές, με το πιρούνι να κάνει αυτό που του ζητάς και τα πίσω αμορτισέρ, αν πετύχουν ανωμαλία στο δρόμο ή τη στροφή, να τραντάζουν το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, υποχρεώνοντάς σε να κινείσαι πιο αργά.

Το καλό μπροστινό σύστημα ανάρτησης πηγαίνει μαζί με ένα πολύ καλό μπροστινό φρένο που χαρίζει πολλή εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Αίσθηση και δύναμη προσφέρει ο μεγάλος δίσκος με τα δύο έμβολα του V310. Το συγκεκριμένο μοντέλο της οικογένειας των 310 διαθέτει το μεγαλύτερο δισκόφρενο και το καλύτερο φρενάρισμα όλων των υπολοίπων.

Καλή είναι και η λειτουργία του ABS – δύο καναλιών 9,1 M της Bosch – ενώ και πάλι η λειτουργία στο πίσω φρένο εμφανίζεται πιο ευαίσθητη, με το ABS να δουλεύει πιο γρήγορα, κάτι που επιμηκύνει την απόσταση φρεναρίσματος.

Tελικά

Ένα ακόμα συμπαθέστατο και λειτουργικό Daytona by Zontes 310 βγήκε στους ελληνικούς δρόμους. Με παρεμφερείς επιδόσεις και τιμή αγοράς, αλλά τελείως διαφορετική εμφάνιση.

Το άν το Daytona V310 θα έχει την εμπορική επιτυχία του αδελφού “Τ” που φλερτάρει στην 1η-2η θέση των πωλήσεων μοτοσυκλετών στην Ελλάδα το 2019, είναι κάτι που μπορούμε να σας το πούμε από τώρα. Δεν θα την έχει.

Κι αυτό για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι ότι το V310, ως custom-cruiser, έχει σαφώς μικρότερο κοινό στην Ελλάδα απ’ ό,τι ένα Adventure που μπορεί να τα “κάνει όλα”, να κινείται με την ίδια άνεση σε πόλη, άσφαλτο και χώμα και να ταξιδεύει κιόλας φορτωμένο.

Από την άλλη, οι παλαιότεροι φίλοι των Virago 250 που δεν ήταν και λίγοι πριν από καμιά δεκαριά-δεκαπενταριά χρόνια, θα θυμηθούν τις παλιές τους αγάπες. Και τις βόλτες με “ρηλαξάτη” θέση οδήγησης, τα πόδια μπροστά και τα χέρια ανοικτά. Cool Cruising…

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Είναι το εξαιρετικό φινίρισμα παντού πάνω στη μοτοσυκλέτα που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά.
  • Υπάρχουν προτεταμένα μανιτάρια κάτω από το ντεπόζιτο του 310, που αρχικά μπορείς να τα περάσεις για στηρίγματα που χρησιμοποιούν οι stuntman με μοτοσυκλέτες.
  • Καλή ήταν γενικά η συμπεριφορά των ελαστικών της CST.
  • Αξιόλογης σχεδίασης είναι και τα οπίσθια φωτιστικά σώματα που ενσωματώνονται στην ουρά
  • Ο συνεπιβάτης διαθέτει μια ιδιαίτερα μικρή στήριξη στη μέση του που νομίζεις ότι είναι διακοσμητική

Πολλοί και φωτιζόμενοι οι μέτριας εργονομίας διακόπτες

Από τη δεξιά πλευρά επιλέγει ο αναβάτης και τη λειτουργία Eco ή Sport του κινητήρα

  • Μια χρήσιμη βάση κλειδαριάς είναι τοποθετημένη πίσω από το αριστερό άκρο του ψυγείου, αλλά είναι κόκκινη και ιδιαίτερα εμφανής. Βαμμένη μαύρη θα ήταν καλύτερα.
  • Τα φλας δεν έχουν σημείο ακύρωσης και ψάχνεις κάθε φορά να τα επαναφέρεις στο κέντρο με το δάχτυλο.
  • Πολύ καλά τα φώτα του V310, το ίδιο και η κόρνα.
  • Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξάτμιση που έχει την έξοδό της στο κάτω μέρος, αλλά καλύπτεται από ένα πλαστικό κομμάτι, που την κάνει πολύ “προχώ”.
  • Το V310 διαθέτει, κοντά στο τιμόνι, διπλή θύρα USB με έξοδο 2.1Α, για γρήγορη φόρτιση δύο συσκευών ταυτόχρονα.

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Ευκολία χρήσης
  • Μπροστινό φρένο
  • Εμφάνιση
  • Τιμή

ΚΑΤΑ

  • Συνεπιβάτης

  • Αμορτισέρ

  • Διακόπτες

DAYTONA V310, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος V310
Κατηγορία CRUISER
Έτος 2019 -2020
Τιμή 4.195 €
Κατασκευαστής Daytona Motors
Αντιπρόσωπος ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 312 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 80x62 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 35,4 ίπποι, στις 9.500 rpm
Ροπή 30 Nm, στις 7.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Σωληνωτό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 145 mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ - 125 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 310 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 230 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 110/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 180/55
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.124 mm
Πλάτος 860 mm
Ύψος 1.145 mm
Μεταξόνιο 1.492 mm
Ύψος Σέλας 720 mm
Ρεζερβουάρ 14 l.
Βάρος 175 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!