MotorBike.gr

DAYTONA VELOS R 125i, Super Test: Βασική μετακίνηση με στυλ

25/07/2019 Οδυσσέας Σολωμού Νίκος Παντελούς

Ιστορίες της Πόλης

*Κυβισμός: 120 cc * Ιπποδύναμη: 8,5 ίπποι στις 8.000 rpm * Τελική: 98 km/h *Βάρος: 106 kg * Τιμή: 1.795 ευρώ

Σήμερα έχουμε να πούμε ιστορίες της πόλης. Για δύσκολα μποτιλιαρίσματα, σκληρές καθημερινές μάχες και διαρκείς νίκες. Νίκες που μόνο παπιά σαν το Daytona Velos R 125i μπορεί να κερδίσει, με όπλα τις ικανότητές του και μια τιμή κάτω από 1.800 ευρώ. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Δελεαστική δεν είναι μόνο η τιμή του Velos R 125i, αφού το παπί της Daytona διαθέτει κι ένα “κρυφό όπλο”: ένα πρόγραμμα της αντιπροσωπείας που επιτρέπει στον ενδιαφερόμενο να διαλέξει ανάμεσα σε δύο συμφέρουσες προτάσεις: είτε 2 χρόνια δωρεάν εργασίες service, είτε 36 δόσεις άτοκα, ενώ το Velos R μπορεί να το αποκτήσει κανείς με πιστωτική κάρτα.

Aπόγονος του πετυχημένου παλαιότερου Daytona Velos, που διακρινόταν για την κομψότητά του, το νέο Velos με τον κωδικό “R” προτείνεται σαν πιο σπορ και πιο νεανικό, ιδανικό για αναβάτες παπιών μικρότερης ηλικίας.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Σπορτίβικου σχεδιασμού και νεανικό, το Daytona Velos R 125i κατασκευάζεται στην Κίνα με οδηγίες και βελτιώσεις των ανθρώπων της ελληνικής εταιρίας Daytona.

Γι’ αυτό και βλέπουμε πάνω του, πέρα από το λεπτό, αθλητικό του σώμα, μαύρες ζάντες με σπορ σιρίτι, κυματιστά δισκόφρενα μπροστά και πίσω, κόκκινες δαγκάνες και ελατήρια αμορτισέρ, αλλά και κόκκινες λεπτομέρειες σε σημεία. Κι αν ο μαύρος χρωματισμός είναι διακριτικός και ο κόκκινος πιο “έντονος”, είναι ο λευκός συνδυασμός που αναδεικνύει τη σχεδίαση του παπιού – εκεί φαίνονται περισσότερο οι γωνίες στα καπάκια και στην ποδιά που προσδίδουν δυναμισμό.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παντού, φαίνεται πως έχει δοθεί η δέουσα προσοχή, κάτι που το αναγνωρίζεις στις λεπτομέρειες.

Υπάρχουν δυο πρακτικοί ανοικτοί αποθηκευτικοί χώροι πίσω από την ποδιά, υπάρχει φραγή ασφαλείας στην κεντρική κλειδαριά, θύρα USB, γάντζος για αποσκευές και χώρος αποθήκευσης μικροπραγμάτων κάτω από τη σέλα, προστατευτικές φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, προστατευτική σήτα μπροστά από τον κύλινδρο, όπως επίσης μεγάλα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, χειρολαβή και δύο στάντ, ένα πλάγιο και ένα κεντρικό.

Το βάρος είναι χαμηλό, αφού δεν ξεπερνάει τα 106 κιλά και το μεταξόνιο βρίσκεται στα επίπεδα της κατηγορίας στα 1.230 mm. Η σέλα απέχει χαμηλά από το έδαφος στα 720 mm και το ρεζερβουάρ χωράει 4,5 λίτρα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας είναι, κλασικά, τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 120 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Εκτός από την ηλεκτρική εκκίνηση υπάρχει και… ποδοκίνητη εκκίνηση με μανιβέλα, ένα εξάρτημα που πάντοτε είναι ευπρόσδεκτο, ιδίως σε δίτροχα καθημερινής χρήσης.

Η ιπποδύναμη ανακοινώνεται στους 8,5 Hp στις 8.000 rpm και η ροπή τα 0,85 kgm, στις 5.500 rpm. Η εξάτμιση βγαίνει στη δεξιά πλευρά του παπιού και καταλήγει σε ένα όμορφο, μοντέρνο σπορ σχεδίασης τελικό που θυμίζει μοτοσυκλέτα.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το πλαίσιο είναι μονό, σωληνωτό με τον κινητήρα να κρέμεται από αυτό. Το πιρούνι είναι συμβατικό τηλεσκοπικό και διαθέτει μεγάλο νύχι κάτω από τον άξονα του μπροστινού τροχού, λύση που αυξάνει την διαδρομή του πιρουνιού. Πίσω, συναντάμε δυο ρυθμιζόμενα (προφόρτιση ελατηρίου) αμορτισέρ με ελατήρια μεταβλητής πυκνότητας για να παρέχουν προοδευτικότητα στη λειτουργία τους. Το ψαλίδι είναι ενισχυμένο με γέφυρα στο κάτω του μέρος.

Ένα μεγάλης διαμέτρου κυματιστό δισκόφρενο (το μεγαλύτερο της κατηγορίας του) στα 276mm, φρενάρει τον μπροστινό τροχό, με μια κόκκινη 2έμβολη δαγκάνα. Πίσω υπάρχει άλλη μια κόκκινη 2έμβολη δαγκάνα για το δισκόφρενο, διαμέτρου 190mm.

Οι δίσκοι είναι γεφυρωμένοι, μέσω του συστήματος συνδυασμένης πέδησης CBS για βελτιωμένο φρενάρισμα (προδιαγραφές Euro4). Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες – με πέντε διπλά μπράτσα έχουν περίτεχνη σχεδίαση και τα tubeless ελαστικά είναι της Kenda και έχουν παλαιά σχεδίαση πέλματος. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 2.50-17 και 3.00-17 μπροστά και πίσω.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ

Το Daytona Velos R 125i έχει μια θέση οδήγησης που τοποθετεί τον αναβάτη “πάνω στο παπί” όπως λέγεται και του δίνει την άνεση για εύκολους και γρήγορους χειρισμούς. Το τιμόνι είναι πλατύ και πολύ σβέλτο στις αντιδράσεις του. Ο πίνακας οργάνων, με το αναλογικό κοντέρ να κυριαρχεί, είναι καλαίσθητος και διαθέτει τις βασικές ενδείξεις και λυχνίες που συναντάμε συνήθως στα παπιά.

Τα μαρπιέ του 125 είναι φαρδιά, καλυμμένα με χοντρά λάστιχα, ενώ δεν είναι αναδιπλούμενα αλλά σταθερά. Η σέλα είναι στενή, διαθέτει λίγο αφρώδες και θέλει ανθεκτικά … οπίσθια για να πετύχεις πολλά χιλιόμετρα πάνω της.

Εκκίνηση λοιπόν είτε με μίζα, είτε – για τους πιο παραδοσιακούς – με μανιβέλα, έτσι για την πλάκα του, επειδή υπάρχει. Ο κινητήρας είναι Euro4, είναι πολύ ήσυχος και αποδίδει ομαλά και προοδευτικά στο άνοιγμα του γκαζιού με μπόλικη ροπή και ελαστικότητα.

Δεν θα κυνηγήσει τις κορυφαίες επιδόσεις, αφού πρόκειται για κινητήρα που είναι φτιαγμένος να σπαταλήσει όλη του τη ζωή μέσα σε δύσκολες συνθήκες πόλης.

Φιλικός και οικονομικός σε κατανάλωση (2,3 λίτρα στα 100 χλμ.) θα ανεβάσει στροφές εμφανίζοντας μόνο ψηλά κραδασμούς, οι οποίοι γίνονται αισθητοί στη σέλα σαν γαργαλητό, ενώ τα πλαστικά δείχνουν να έχουν καλή συναρμογή.

Το 4άρι ημιαυτόματο σασμάν είναι σωστά κλιμακωμένο, είναι μαλακό στη λειτουργία του και το λεβιέ των ταχυτήτων έχει καλές γωνίες που κάνουν τις αλλαγές πιο εύκολες. Φτάνοντας τις στροφές στο κόκκινο πετυχαίνουμε ανά σχέση κιβωτίου τις εξής ταχύτητες: 30-55-80-105 km/h.

Η πραγματική τελική ήταν τα 98 km/h, αλλά εδώ να σημειώσουμε ότι το Velos R 125i που οδηγήσαμε είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, ήταν άστρωτος ο κινητήρας του.

Πανάλαφρο και γρήγορο – βλ. γεωμετρία πλαισίου – το 125 στρίβει ταχύτατα και με ελάχιστο κόπο από τον αναβάτη.

Οι γρήγορες αντιδράσεις του τιμονιού, το κοντό μεταξόνιο και η ανάλαφρη αίσθηση του συνόλου δημιουργούν, σε ταχύτητες πάνω από τα 85-90 km/h, μια ελαφρά αίσθηση ανασφάλειας, όπως συμβαίνει και στη συντριπτική πλειονότητα των παπιών της αγοράς, μιας και δεν έχουν φτιαχτεί για χρήση σε τέτοιες ταχύτητες… ασχέτως πώς τα οδηγούν και τι απαιτήσεις έχουν από αυτά οι “γκαζιάρηδες” και πιτσιρικάδες παπόβιοι.

Τα λάστιχα είναι απλώς ικανοποιητικά, ενώ όταν πιεστούν αρχίζουν να γλιστρούν.

Τα φρένα του Daytona Velos R 125i είναι πολύ αποτελεσματικά και ειδικά το μπροστινό δισκόφρενο, που κάνει εξάλλου την περισσότερη δουλειά, ενώ το πίσω είναι πιο υποτονικό.

Το σύστημα CBS δεν μας έπεισε ιδιαίτερα για το όφελος που προσφέρει στην επιβράδυνση – πατώντας μόνο το πίσω φρένο-  κάνοντάς μας να προτιμούμε σαφώς τον πολύ καλό μεγάλο μπροστινό δίσκο.

Στις αναρτήσεις έχουμε να κάνουμε με ένα μαλακό πιρούνι κι ένα ζευγάρι αμορτισέρ που θα τα θέλαμε πιο μαλακά, ακόμα και στην πιο μικρή θέση της ρύθμισης προφόρτισης.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Κομψό και καλοφτιαγμένο, με κλασικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς και καλό μπροστινό φρένο, με συμφέρουσα τιμή και “δώρα” είτε στη συντήρηση, είτε στην αποπληρωμή, όπως είπαμε στον πρόλογο.

Οι πωλήσεις του Daytona Velos R 125i ήταν πολύ καλές, κάτι είχε φανεί από νωρίς, ότι δηλαδή θα γινόταν ένας από τους πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς, πατώντας πάνω στην προηγούμενη καλή εικόνα που έχουν εδραιώσει εδώ και χρόνια τα παπιά της Daytona. Ο σπορ εμφάνισης απόγονος με το παράσημο “R” δίπλα από το όνομά του συνεχίζει την παράδοση της φίρμας με πλεονεκτήματα, εκτός των παραπάνω, το design του και τον πλούσιο εξοπλισμό του, που κλείνουν το μάτι στον πιθανό αγοραστή.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Το φως του προβολέα είναι καλό και οι καθρέφτες “μοντέρνου” σχήματος απλώς ικανοποιητικοί.
  • Δύσχρηστο και επικίνδυνο για να ρίξει το παπί είναι το αυτόματα αναδιπλούμενο πλαϊνό στάντ, γι’ αυτό καλύτερα να στήνεται πάντα το παπί στο κεντρικό
  • Προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα των πλαστικών σε όλα τα σημεία του παπιού.
  • Η σέλα ξεκλειδώνει από ξεχωριστή κλειδαριά που βρίσκεται στην ουρά του παπιού.
  • Τα φλας είνα τεχνολογίας LED
  • H τάπα του ρεζερβουάρ διαθέτει αλυσιδάκι που τη συγκρατεί όταν ξεβιδώσει
  • Το τιμόνι στα άκρα του φοράει αντίβαρα, ενώ οι διακόπτες είναι εργονομικοί
  • Οι ανοικτοί αποθηκευτικοί χώροι πίσω από την ποδιά είναι πολύ χρήσιμοι για μικροπράγματα

ΥΠΕΡ

  • Τιμή, παροχές
  • Μπροστινό φρένο
  • Πιρούνι

ΚΑΤΑ

  • Σκληρή σέλα
  • Μέτρια λάστιχα
  • Σκληρά αμορτισέρ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!