Πιο έξυπνη, πιο χρήσιμη και πάντα οικονομική
*Κυβισμός: 312 cc * Ιπποδύναμη: 35,4 ίπποι στις 9.500 rpm * Τελική: 148 km/h *Βάρος: 159 kg * Τιμή: 3.995 ευρώ
Καλοσχεδιασμένη, επιθετική και προσεκτικά φτιαγμένη, η Daytona X310 δίνει νέο αέρα στην κατηγορία μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας μια πολυτάλαντη μοτοσυκλέτα που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Floulis Photographers
Τι είναι όμως η Daytona X310, η οποία κατασκευάζεται με τόση φροντίδα από την κινεζική Zontes (που μας έχει εντυπωσιάσει με τα προϊόντα της) και τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει σε έναν μοτοσυκλετιστή;
Κατά πρώτον, δεν έχει συνηθισμένη όψη κι αυτό είναι το πρώτο της ατού, αφού κάνει τα κεφάλια να γυρνούν στο δρόμο. Διαθέτει ένα συγκρατημένα επιθετικό και παράλληλα “έξυπνο” design – που ισχύει και για τα αδελφάκια του T310 και R310: καταφέρνει να “πείσει” με την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για σοβαρή προσπάθεια και ότι δεν είναι ένα ακόμα “πλαστικό μηχανάκι” – όρος που όποτε χρησιμοποιείται απαξιώνει αυτομάτως το υποκείμενο.
Κατασκευασμένη με περίσσια μελέτη και προσοχή, με τμήματα του φέρινγκ, του ντεπόζιτου και των πλαϊνών καπακιών να εφαρμόζουν άριστα μεταξύ τους, έχει ένα φινίρισμα που συναντάμε σε μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσυκλέτες, αλλά και πολύ πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος αποτελεί το δεύτερο μεγάλο πλεονέκτημα της Daytona Χ310.
Το τρίτο πλεονέκτημα είναι ο κυβισμός και η ιπποδύναμή της, δηλαδή τα “χρήσιμα” 312 κυβικά και τα 35 άλογα, που τοποθετούν το μοντέλο στην κατηγορία διπλωμάτων A2.
Τα 312 κυβικά είναι “χρήσιμα” γιατί προσφέρουν τις επιδόσεις ενός υπερκυβισμένου 250αριού με τα λογικά κιλά μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας, και όχι το αυξημένο βάρος ενός 400 ή ενός 500. Κι αυτό, όπως και το πόσο εύκολη είναι στον χειρισμό της, το αντιλαμβάνεσαι και το απολαμβάνεις διαρκώς κατά τη χρήση αυτής της ευκίνητης μοτοσυκλέτας. “Παιχνίδι η οδήγησή της”, που λένε…
Ο προορισμός της Daytona Χ310 είναι υποτίθεται Sport Touring, αλλά είναι το ψηλό τιμόνι που θα την κάνει πολύ βολική και στην πόλη και παντού. Τέλος, η συμφέρουσα τιμή της στα 3.995 ευρώ είναι ίσως το μεγαλύτερο “συν” της Χ310, αφού βρίσκεται κάτω από τις 4.000 ευρώ.
Οι χρωματισμοί της είναι τρεις: ο εντυπωσιακός μπλε, ο “αθώος” λευκός και ο διακριτικός “κακός” μαύρος.
Τα τρία μοντέλα Daytona 310 έχουν το καθένα ξεχωριστό χαρακτήρα, κι ας πρόκειται κάτω από τα πλαστικά για την ίδια μοτοσυκλέτα σε πλαίσιο, κινητήρα, αναρτήσεις, φρένα και εξοπλισμό. Η R310 είναι η Naked, η Τ310 η Street Adventure και τέλος η Χ310 είναι η all round, αλλά και η πιο ξεχωριστή και δυναμική σε εμφάνιση…
Περιττό να πούμε ότι η σχέση ποιότητας/τιμής και για τα τρία μοντέλα είναι άριστη, ενώ ομολογούμε ότι από τα τρία μοντέλα προτιμούμε την “Χ”, παρόλο που η διπλή χρήση (άσφαλτος και χώμα) της Τ310 είναι πολύ ελκυστική.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ
Όταν ακούει κάποιος ότι πρόκειται για κινέζικη μοτοσυκλέτα, αυτομάτως έρχεται στο μυαλό του κάτι φθηνό, που δεν έχει αξιοπιστία, και που θα το προτιμήσει μόνο για τη χαμηλή τιμή του. Η Daytona – Zontes παλεύει να ανατρέψει αυτή την προκατάληψη και αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Υψηλή ποιότητα – πολύ ανταγωνιστική τιμή, το δίπτυχο εφόδιό της.
Η μοτοσυκλέτα έχει γενναιόδωρες διαστάσεις και υποδέχεται τον αναβάτη πάνω της με σωστή εργονομία. Είναι ο εξοπλισμός αυτός που σε εντυπωσιάζει αμέσως και σε κερδίζει συγχρόνως. Παρατηρείς διάφορα και τα σημειώνεις “Μμμ, καλό αυτό, καλό κι εκείνο…”
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας είναι υγρόψυκτος με 311,7 cc και προσφέρει μέγιστη ισχύ 35,4 hp στις 9.500 rpm και ροπή 30 Nm στις 7.500 σ.α.λ. Υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι, ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ και δισκόφρενα με ABS (το οποίο αποσυνδέεται).
Υπάρχουν και πλήρως LED φωτιστικά σώματα (προβολέας, φώτα ημέρας, φλας), 2 χάρτες λειτουργίας κινητήρα (Sport / ECO), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε δύο ύψη, φωτιζόμενοι διακόπτες, πίνακας οργάνων με οθόνη LCD, ρυθμιζόμενες μανέτες, παροχή USB, πλήθος εξαρτήματων από αλουμίνιο, περιστρεφόμενες βάσεις καθρεφτών, περίτεχνες ζάντες, χειρολαβές συνεπιβάτη, keyless εκκίνηση, ηλεκτρικό άνοιγμα καπακιού ρεζερβουάρ και σέλας, δεξαμενή καυσίμου και άνοιγμα καθίσματος από τηλεκοντρόλ και λειτουργία αδρανοποίησης της μπαταρίας. Μια χαρά “φορτωμένη” είναι η μοτοσυκλέτα…
Ο κινητήρας της Daytona Χ310 εκπέμπει έναν ευχάριστο ήχο που ξεφεύγει από τον ένα κύλινδρο και τελειώνει στον διπλό σιγαστήρα της εξάτμισης. Με έμφαση στην ομαλή επιτάχυνση και λειτουργία, ο κινητήρας επιταχύνει αποδίδοντας προοδευτικά τους ίππους του, που είναι αρκετοί για καθημερινή χρήση. Oι κραδασμοί περιορίζονται στις υψηλές στροφές και η ελαστικότητα του μονοκύλινδρου κάνει τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων περιττές.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και οι γωνίες που σχηματίζονται – από το τιμόνι, το ύψος της σέλας και των μαρσπιέ – είναι μεγάλες και βολικές. Η σχετική ανύψωση της σέλας στην περιοχή του κόκκυγα βοηθάει τη στήριξη του αναβάτη.
Η μεγάλη οθόνη LCD μπορεί να προσφέρει πολλές πληροφορίες, αλλά όχι με ιδιαίτερα ευανάγνωστα στοιχεία.
Η σέλα είναι αρκετά σκληρή ώστε να προσφέρει καλή αίσθηση στον αναβάτη, αλλά και τόση ώστε να μην τον κουράζει γρήγορα. Η στενή ζελατίνα δίνει ικανοποιητική κάλυψη από τον αέρα στην ψηλότερη θέση, αν και για να πετύχετε την τελική των 150+ στον ανοιχτό δρόμο, πρέπει να σκύψετε προς το ντεπόζιτο. Τα ταξίδια με 100-120 km/h είναι μέσα στις δυνατότητες της 310, ταχύτητες όπου θα κινείται με άνεση για ώρες.
Στις πιο σπορ διαδρομές, ένα ζευγάρι λάστιχα με καλύτερη πρόσφυση θα βοηθούσε τη μοτοσυκλέτα να αναδείξει τις δυνατότητές της, ειδικά στις στροφές.
Με την ίδια ευκολία που θα κινηθεί εκτός πόλης – με μια όρθια θέση οδήγησης που βοηθάει στην προκειμένη περίπτωση – θα κινηθεί και εντός, με μαλακές αναρτήσεις και προοδευτικά φρένα, τα οποία υπολείπονται ελαφρώς σε δύναμη όταν τα παραζορίσεις σε πιο σπορ διαδρομές – και το μπροστινό θα απαιτήσει δύναμη στη μανέτα – που όμως δεν θα φοβίσουν τον αρχάριο και μέσο αναβάτη.
Οι διαστάσεις της Daytona Χ310 είναι τέτοιες που δεν θα δυσκολέψουν τα περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ενώ αν χρειαστεί να αλλάξει κατεύθυνση, αυτό θα γίνει σαν παιχνίδι μαζί με το ζωντανό μοτεράκι να σπρώχνει πρόθυμα προς τα μπροστά.
Στη σύντομη βόλτα πάνω στην Χ310 δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε την κατανάλωση, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι διαφορετική από αυτήν των όμοιων σε χαρακτηριστικά αδελφών της (R και Τ) που ήταν κοντά στα 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η Daytona Χ310, η οποία ολοκληρώνει τη γκάμα των μεσαίων κυβισμών της φίρμας με άριστο τρόπο. Το είπαμε και παραπάνω και το ξαναλέμε, η μοτοσυκλέτα μας φάνηκε πιο “δεμένη” και πιο χρήσιμη από τις άλλες δυο αδελφές της, ενώ το ίδιο ισχύει και για την εμφάνισή της.
Αποτελεί ένα “πολυχρηστικό εργαλείο” που θα σε συντροφεύσει σε όλες σου τις βόλτες, μικρές ή μεγαλύτερες, με τιμή που δεν θα αδειάσει τον τραπεζικό λογαριασμό, αλλά και το image του ιδιοκτήτη της σε υψηλά επίπεδα. Γιατί ό,τι ίσχυε στα δυο προηγούμενα Daytona-Ζontes 310 ισχύει και στην περίπτωση της “Χ”, αφού το πιο συνηθισμένο πράγμα που ακους να λένε όσοι την πρωτοβλέπουν, είναι: “ωραία μοτοσυκλέτα, τι είναι;”, με έμφαση στο “ωραία”…
ΥΠΕΡ
- Τιμή
- Εμφάνιση
- Εξοπλισμός
- Σχέση ποιότητας-τιμής
ΚΑΤΑ
- Ισχύς φρένων
- Κραδασμοί στις υψηλές rpm
- Δυσδιάκριτες ενδείξεις οργάνου
- Λάστιχα