Aπλά και ταπεινά
Στη χαμηλή κατηγορία τιμής, στα οικονομικά 125άρια, κατατάσσεται το Gemini Ark 125 ένα παπί με μοντέρνα και παράλληλα γνώριμη σχεδίαση με δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό και τιμή στα 1.350 ευρώ. Κείμενο, φωτογραφίες: Superpapi
H Gemini είναι μια φίρμα διτρόχων που έχει δημιουργηθεί από την ελληνική εταιρία Mototrend SA, η οποία εκτός των άλλων αντιπροσωπεύει την ταϊβανέζικη Kymco και διαθέτει προϊόντα που κατασκευάζονται σε εργοστάσια της Κίνας. Με χαμηλές τιμές και προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς.
Το συγκεκριμένο παπί κατασκευάζεται από τη μεγάλη κινεζική εταιρία Jianshe η οποία στο παρελθόν κατασκεύαζε τα παπιά της Yamaha.
Το Gemini Ark 125 δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη φόρμα των απλών παπιών της αγοράς και στοχεύει να ικανοποιήσει τον τομέα της βασικής καθημερινής μεταφοράς.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Δεν είναι καθόλου άσχημο στην εμφάνιση το Gemini Ark 125 δεν θα ξεχωρίσει, αλλά ούτε θα περάσει απαρατήρητο αν κολλήσει το βλέμμα του παρατηρητή.
Μισό κόκκινο, μισό μαύρο στην περιοχή της ποδιάς με διακριτικά αυτοκόλλητα, επιθετική “αιχμηρή” αισθητική σε μπροστινό φτερό, ποδιά και προβολέα και παρεμφερή ουρά με μεγάλο τζάμι στόπ.
Το φινίρισμα, το βάψιμο, η ποιότητα των πλαστικών και γενικά η αίσθηση που μεταφέρει είναι πολύ καλή, ειδικά για τα χρήματα που κοστίζει το Gemini Ark 125.
Δεν υπάρχουν λεπτομέρειες που ενοχλούν, άρα θα το θεωρήσουμε πετυχημένο σ’ αυτούς τους τομείς. Οι διαστάσεις του είναι κλασικές με μεταξόνιο στα 1.240mm και βάρος στα 102kg.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
To Gemini Ark 125 έχει κινητήρα τετράχρονο, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο με κυβισμό 123.7 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. H τροφοδοσία του γίνεται με καρμπυρατέρ και η εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα.
Η ιπποδύναμη δεν ανακοινώνεται από την αντιπροσωπεία, αλλά την υπολογίζουμε κοντά στους 8,0 ίππους.
Τα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα είναι καλοφινιρισμένα στο κάτω μέρος, εκεί που υπάρχει η μίζα μια μικρή μεταλλική ποδιά την προστατεύει.
ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΦΡΕΝΑ
Το κλασικό, μονό, σωληνωτό πλαίσιο με τον κρεμαστό κινητήρα αναρτάται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά με κοντό νύχι στην έδρασή του και δύο ρυθμιζόμενα (προφόρτιση αμορτισέρ).
Τα φρένα για το Gemini Ark 125 είναι: δισκόφρενο μπροστά με κυμματιστό δίσκο και δαγκάνα δύο εμβόλων.
Το φρένο πίσω είναι ταμπούρο, το ψαλίδι από σωλήνα ορθογωνικής διατομής και αυτό μαζί με τις 5μπρατσες αλουμινένιες ζάντες είναι βαμμένα ασημί-γκρι μάτ, δημιουργώντας έναν ωραίο συνδυασμό-αντίθεση με το υπόλοιπο παπί.
Τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 2.50-17 και 2.75-17 μπροστά και πίσω με παλιά σχεδίαση, με το μπροστινό να φοράει τις κλασικές παράλληλες γραμμές-φιλέτα και το πίσω το παραδοσιακό “μπακλαβαδωτό” πέλμα.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η θέση οδήγησης του Gemini Ark 125 βάζει όρθιο τον κορμό του αναβάτη, χαμηλά τα χέρια του στο τιμόνι, με τα γόνατα λίγο πιο μαζεμένα από τις 90 μοίρες.
Τα ποδωστήρια είναι μεγάλα, όπως και τα επενδεδυμένα με πλατύ λάστιχο μαρσπιέ που δημιουργούν καλή βάση για τα πέλματα. Η σέλα είναι καλοσχεδιασμένη με φάλτσα πλαϊνά, μαλακό αφρώδες και απέχει χαμηλά από το έδαφος.
Η προστασία από τη στενή ποδιά του παπιού είναι ικανοποιητική και η εκκίνηση του κινητήρα το πρωί θέλει τσοκ (που βρίσκεται στο τιμόνι) και ζεσταματάκι για να λειτουργήσει σωστά ο “καρμπυράτεράτος” κινητήρας.
Η λειτουργία του γενικά κρίνεται ήσυχη με ροπή και καλή απόκριση, με την περισσότερη φασαρία να παράγεται από το φιλτροκούτι όταν ανοίγει το γκάζι.
Το τεσσάρι ημι-αυτόματο σασζμάν είναι σκληρό ειδικά στην επιλογή της πρώτης σχέσης. Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται στο όριο περιστροφής του κινητήρα είναι αντίστοιχα για την κάθε σχέση σε km/h: 25 – 50 – 70 – 95, με την τελική να φτάνει στο κοντέρ τα 98 km/h και την πραγματική τελική ταχύτητα κοντά στα 90 km/h.
Η κατανάλωση του Gemini Ark 125 μετρήθηκε στα 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κι έτσι το 4,2 λίτρων ντεπόζιτο φτάνει για 140 χιλιόμετρα διαδρομής.
Μέσα στην κίνηση το Gemini Ark 125 αποδεικνύεται πολύ εύκολο και γρήγορο με μεγάλο κόψιμο τιμονιού και το κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων δεν απαιτεί διαρκείς αλλαγές ή εκτός αν ο αναβάτης θέλει να πάει γρήγορα.
Αλλιώς – κλασικά – βάζεις μια 3η και κινείσαι ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Στις υψηλές στροφές παρατηρούνται κραδασμοί που γίνονται αισθητοί στην περιοχή της σέλας
Οι αναρτήσεις του Gemini Ark 125 είναι αρκετά υποχωρητικές στα χτυπήματα του δρόμου (λακκούβες κ.λπ.), το πιρούνι στα πιο δύσκολα τερματίζει και γενικά δυσκολεύεται κάτω από την πίεση του ισχυρού φρεναρίσματος, όπως και το αντίστοιχο λάστιχο ειδικά σε δρόμους που γλιστρούν.
Η ανάρτηση πίσω, δηλαδή τα δυο αμορτισέρ, μπορεί να έχουν μικρότερη απόσβεση συμπίεσης, αλλά είναι και πιο μαλακά από το πιρούνι και προσφέρουν μια κάποια περισσότερη άνεση.
Στα φρένα έχουμε ένα πολύ δυνατό μπροστινό δισκόφρενο και ένα ταμπούρο μέσης απόδοσης, άρα το φρενάρισμα το αναλαμβάνει το δισκόφρενο με το ταμπούρο να είναι απλά συνοδευτικό.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Αν κάποιος τοποθετηθεί απέναντι στο Gemini Ark 125 χωρίς πολλές απαιτήσεις, όπως αρμόζει σε ένα απλό παπί με την έννοια που ξέρουμε εδώ και δεκαετίες, δεν θα απογοητευτεί με τις επιδόσεις του, ειδικά όταν έχει δώσει κοντά στα 1.350 ευρώ. Εμφάνιση, επιδόσεις, φρένα, αναρτήσεις και κράτημα βρίσκονται στο μέσο όρο, ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ:
- Τα φώτα του Gemini Ark 125 είναι αρκετά δυνατά, αλλά είναι περιορισμένη η δέσμη τους
- Η κόρνα είναι δυνατή
- Η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, κάτι πολύ βολικό στους ανεφοδιασμούς
- Κάτω από τη σέλα υπάρχει και μικρός αποθηκευτικός χώρος (πάντα ευπρόσδεκτος)
- Για να εκκινήσει ο κινητήρας του Gemini Ark 125 πρέπει να πατάς ένα από τα δύο φρένα (όπως στα σκούτερ)!
- Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αλουμινένια
- Το πεντάλ του φρένου είναι επενδεδυμένο με λάστιχο
- Το βενζινόμετρο είναι ακριβές στις ενδείξεις του
- Όμορφα, τακτοποιημένα και ευκρινή είναι τα όργανα και οι ενδείξεις
- Υπάρχει κεντρικό, αλλά και πλάγιο σταντ
ΥΠΕΡ[checklist]
- Τιμή
- Εμφάνιση
- Μπροστινό φρένο
- Ποιότητα κατασκευής
[/checklist]
ΚΑΤΑ
- Σασμάν
- Απόσβεση πιρουνιού
- Ελαστικά