MotorBike.gr

Honda GB350S, Super Test: Νεο-ρετρό με ουσία

03/11/2025

Η Honda τιμά το παρελθόν της

*Κυβισμός: 348cc * Ιπποδύναμη: 21 ίπποι (15,5 kW) στις 5.500 rpm * Τελική: 139 km/h *Βάρος: 178 kg (γεμάτο)* Τιμή: 5.150 ευρώ (Οκτώβριος 2025)

Παρότι η Honda έχει μεγαλύτερη παράδοση στους δικύλινδρους κινητήρες εν σειρά, αυτό εδώ το 350 είναι μονοκύλινδρο και φτιαγμένο εκ του μηδενός. Παράλληλα, είναι αερόψυκτο, ροπάτο και αργόστροφο με μεγάλη διαδρομή εμβόλου, έτσι ώστε να δουλεύει “γεμάτα και με ουσία”. Όπως παλιά… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Είχαμε δει το Honda GB350S να πωλείται σαν CB350 H’Ness ήδη από τα τέλη του 2020 στην Ινδία και ζηλεύαμε τους εκεί συνάδελφους μοτοσυκλετιστές, αφού μπορούσαν να κυκλοφορούν με ένα ρετρό μοντέλο της Honda. που είχε τις ρίζες του στη δεκαετία του 1970.

Είχαμε επίσης, αντιληφθεί πως η Honda στόχευε να πλήξει τη δημοτικότητα και να νικήσει εμπορικά την πετυχημένη Royal Enfield μέσα στην έδρα της, προσφέροντας ένα παρόμοιο προϊόν, δηλαδή ένα αερόψυκτο, διβάλβιδο μονοκύλινδρο 350άρι που θα χτυπούσε κατά μέτωπον το ινδικό μοντέλο.

 

 

Στην αρχή νομίσαμε πως το 350 κατασκευαζόταν στην Ινδία για να μπορεί να ανταγωνιστεί και την τιμή του, αντίστοιχου κυβισμού, Royal Enfield, ύστερα, όμως, πληροφορηθήκαμε ότι η μοτοσυκλέτα ήταν Made in Japan. Τι έκπληξη κι αυτή!

Άλλη μια έκπληξη ήταν το γεγονός πως όταν το μοντέλο έφτασε στην Ευρώπη και την Ελλάδα, η τιμή του ήταν χαμηλότερη της άμεσης αντιπάλου Royal Enfield! Η αντεπίθεση της Honda αφορούσε, λοιπόν, όλο τον κόσμο.

To Honda GB350S δανείζεται κατά γράμμα τους αισθητικούς κανόνες της δεκαετίας του ’70, αλλά όχι το όνομα με το οποίο κυκλοφόρησε στην Ινδία (CB).

Λανθασμένα αναφέρεται και στον ελληνικό και στον ξένο ειδικό τύπο ότι η Honda με το GB350S αναβιώνει τα μονοκύλινδρα του παρελθόντος.

Το ψάξαμε διεξοδικά για επιβεβαίωση: ελάχιστα ήταν τα μονοκύλινδρα (ήταν μια διάταξη που δεν συμπαθούσε η εταιρία, εξαιρουμένων των μικρών κυβικών) Honda CB του παρελθόντος, ενώ μακράν τα περισσότερα ήταν τα δικύλινδρα σε σειρά.

 

 

Το όνομα GB… που παρέπεμπε στη Μεγάλη Βρετανία ηθελημένα ή μη – λόγω του Great Britain με πιθανή αναφορά στο παρελθόν και τα τοπικά cafe racer – είχε τοποθετηθεί στα μονοκύλινδρα GB 250, 400 και 500 Clubman και ΤΤ, του πρώτου μισού της δεκαετίας του 1980.

Τα 400 και 500 ήταν αισθητικά άψογα, με τα μονοκύλινδρα, τετραβάλβιδα με ακτινικές βαλβίδες RFVC μοτέρ των “χωματερών” XL και των XR, να φωλιάζουν μέσα σε κλασικά, κομψά κουστούμια.

 

 

Ορθά λοιπόν η Honda φέρνει στην Ευρώπη το CB350 της Ινδίας σαν GB, δυστυχώς όμως με μονόχρωμα ντεπόζιτα, τη στιγμή που στην Ινδία και την Ιαπωνία πωλούνται με ζηλευτές διχρωμίες… όπως τους αρμόζει, άλλωστε.

Απλές, “βασικές”, γραμμές, λίγα χρωμιωμένα τμήματα, λιτός χρωματισμός και χυτές ζάντες αντί για ακτίνες, αλλά με πολλά μπράτσα για να τις θυμίζουν.

Το 350 της δοκιμής μας φορούσε όλα τα εξτρά αξεσουάρ της Honda, δηλαδή: μίνι φέρινγκ, λάστιχα στο ντεπόζιτο, προστατευτικά σίδερα και προβολάκια πάνω τους, αλλά και ένα ζευγάρι χούφτες στην άκρη του τιμονιού.

Προσωπική μας άποψη, προτιμούμε το GB χωρίς κανένα από αυτά, ίσως μόνο τα λάστιχα του ρεζερβουάρ και το μίνι φέρινγκ.

Μαύρο, γκρι και ασημί τα χρώματα της μοτοσυκλέτας και η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, ενώ παράλληλα έχει γίνει και οικονομία για να κρατηθεί χαμηλά η τιμή της.

Υψηλής αισθητικής είναι ο κινητήρας, “δωρικού ρυθμού” όπως λέγαμε παλιά, με τις εμφανείς ψύκτρες του να θυμίζουν το παρελθόν.

 

 

Ο κάθετος κύλινδρος είναι μεγάλων διαστάσεων και μοιάζει με 500 (θα έρθει στο μέλλον και GB500, όπως λένε τουλάχιστον οι πηγές από την Ιαπωνία) και αυτή την εντύπωση ενισχύει και η χοντρή σωλήνα της μονής εξάτμισης.

Ο κλασικής μορφής αερόψυκτος κινητήρας φιλοξενείται μέσα σε ένα ταιριαστό νεο-ρετρό σύνολο που δεν χάνει σε κανένα σημείο την παράδοση της Honda.

Ένα ντεπόζιτο σχήματος δάκρυ και μια φλατ σέλα ταιριάζουν περίφημα, ενώ το μαύρο χρώμα καλύπτει τα περισσότερα εξαρτήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης τεχνική ανάλυση Honda GB350S

Αμέσως μόλις ήρθε στην ελληνική αγορά το Honda GB350S, κατέκτησε το μερίδιο που του αντιστοιχούσε και απόκτησε φανατικούς φίλους, αποδεικνύοντας ότι ήταν μια μοτοσυκλέτα που έλειπε από τη γκάμα της Honda, παρότι το δικύλινδρο CL500 είχε προσπαθήσει νωρίτερα να καλύψει το κενό.

Στο Δρόμο… Η ώρα της δοκιμής

Ανεβαίνοντας στη -χαμηλή σχετικά- σέλα του 350, αμέσως αισθάνεσαι άνετα. Όποιο κι αν είναι το ανάστημα ή ο σωματότυπός σου. Πώς γίνεται αυτό; “Γιαπωνέζικη μαστοριά” ονομάζεται αυτή η προσεκτικά μελετημένη εργονομία.

Πιάνεις τον εαυτό σου να κάθεται σε μια περήφανη, για τον παρατηρητή, θέση, σε στυλ “κοιτάξτε κόσμε, καβαλάω μια όμορφη μοτοσυκλέτα”, κι αυτό σε κάνει κατευθείαν να σκεφτείς: “θέλω να πάω μια βόλτα στην εξοχή – θέλω να ταξιδέψω”.

Το τιμόνι είναι μεγάλο, κι ένα στενότερο θα βοηθούσε, ομολογουμένως, κατά τη διήθηση, από την άλλη, όμως, θα χαλούσε τη συγκεκριμένη αίσθηση που θέλει να μεταφέρει το 350 στον αναβάτη.

Η θέση οδήγησης είναι όρθια και πολύ χαλαρή, με το τιμόνι σε σωστό ύψος, τα μαρσπιέ τοποθετημένα προς τα εμπρός και μια ευτραφή, σχετικά επίπεδη σέλα, που όμως είναι σκληρή. Ωστόσο, παρ’ όλη τη σκληρότητά της, αργεί να σε κουράσει.

Το ύψος της απέχει σχεδόν 80 εκατοστά από το έδαφος και όποια άνεση μεταφέρει, οφείλεται κυρίως στο πλάτος της.

Η θέση του συνεπιβάτη είναι αρκετά καλή, αλλά περιέργως έχει στη διάθεσή του κάτι ιδιαίτερα μικρά μαρσπιέ, λες και πρόκειται για σπορ μοτοσυκλέτα.

Γυρνώντας πλήρως το τιμόνι επιτυγχάνεται μια πολύ χρήσιμη μεγάλη ακτίνα στροφής, κάτι ανακουφιστικό, ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης.

Σπαρτιάτικο όργανο και ανάποδοι διακόπτες

Συμπεραίνουμε ότι οι Ιάπωνες έκοψαν το στροφόμετρο από το λιτό αναλογικό/ψηφιακό στρογγυλό όργανο για λόγους οικονομίας, αν και λόγω του αργόστροφου κινητήρα, δεν χρειάζεσαι να βλέπεις πού είναι η κόκκινη περιοχή του… αφού σε φρενάρει ο κινητήρας.

Το όργανο αποτελείται από ένα αναλογικό ταχύμετρο, με “καθαρά” και μεγάλα νούμερα, συνοδευόμενο από μια μικρή οθόνη LCD που εμφανίζει την επιλεγμένη ταχύτητα, τη στάθμη καυσίμου, κατανάλωση, βενζίνη, ρολόϊ και βασικές πληροφορίες. Υπάρχουν δύο πλευρικά κουμπιά στο ταχύμετρο: το ένα για κύλιση στις ενδείξεις και το άλλο για απενεργοποίηση του traction control.

Στον αριστερό διακόπτη συναντάμε δυστυχώς και εδώ τους ανάποδους/αντισυμβατικούς διακόπτες που χρησιμοποιεί η Honda τα τελευταία χρόνια, με τα κουμπιά κόρνας και φλας να είναι αντίστροφα, διάταξη που συχνά μπερδεύει τους χρήστες και πατούν άλλα αντ’ άλλων.

Στο αριστερό άκρο του τιμονιού υπάρχει και ο (εξτρά αξεσουάρ) μάλλον χοντροκομμένος διακόπτης των προβολέων που είναι τοποθετημένοι πάνω στα (εξτρά επίσης) προστατευτικά σίδερα του κινητήρα, αλλά και των ποδιών του αναβάτη.

Κινητήρας αργόστροφος και thumper

Πάμε τώρα να μιλήσουμε για τον κινητήρα. Πρώτα απ’ όλα δεν γίνεται να μην σε κερδίσει η εμφάνισή του (θα βάφαμε μαύρα τα προστατευτικά της εξάτμισης για λόγους λιτότητας) και το ίδιο θα κάνει και ο υπέροχος μπάσος θόρυβός του που κι αυτός θυμίζει 500άρη κινητήρα.

Ο συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης είναι πολύ μαλακός όπως και το σασμάν, με λίγη παραπάνω διαδρομή από την πρώτη σχέση μέχρι τη δευτέρα, κι έτσι αν χαζεύεις κατά τις αλλαγές, μπορεί να χάσεις καμιά φορά ταχύτητα.

Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι μακριά και η τελευταία σχέση, η πέμπτη, είναι ακόμα πιο μακριά (Overdrive) ώστε να ταξιδεύει το 350 με τις χαμηλότερες δυνατές στροφές, καθώς ο κινητήρας γουργουρίζει ράθυμα κάτω απ’ τα πόδια σου.

Ναι, λίγοι κραδασμοί υπάρχουν (“υποχρεωτικό” για τέτοιου τύπου μοτοσυκλέτα), λειτουργούν όμως χαλαρωτικά και αναζωογονητικά για τους επιβαίνοντες.

Ο ήχος του αερόψυκτου κινητήρα είναι θεσπέσιος, καθαρόαιμος thumper του παρελθόντος.

Στο άνοιγμα του γκαζιού ο 35άρης των 21 ίππων στις 5.500 rpm δείχνει να καθυστερεί, έχει έναν δισταγμό, αλλά είναι ροπάτος με 29 Nm στις 3.000 μόλις rpm.

Η μπόλικη ροπή χαμηλά προσφέρεται πλουσιοπάροχα, αρκεί να γυρίσεις ήπια το γκάζι στην αρχική του διαδρομή και μετά να νιώσεις το καλό τράβηγμα του μοτέρ. Πιστονιά την πιστονιά, όπως και τότε.

Αυτός ο λεγόμενος “μεγάλης διαδρομής” κινητήρας (Διάμετρος x Διαδρομή 70 x 90,5 mm) προσφέρει γραμμικότητα και ήπια, μεστή ώθηση από τις χαμηλές στροφές και είναι ιδανικός για ξεκούραστες βόλτες, χωρίς βιασύνες.

Ξεχάστε τη δυναμική οδήγηση και τις σπορ διαθέσεις. Φτάνοντας την κάθε ταχύτητα στο όριό της βλέπουμε στο κοντέρ: 75, 105, 130, 120 και 147 (με υπομονή) km/h, ενώ το σημαντικό εδώ είναι πως η μακριά κλιμάκωση της πέμπτης ταχύτητας θα κάνει το σύνολο να ταξιδεύει με περίπου 3.000 στροφές και 100 km/h. Άρα το ταξίδι υπολογίστε το στα 100-120 km/h. Με κατανάλωση κοντά στα 3,00 με 3,5 λίτρα ανά 100 km/h, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 450 km από το 15άρι ντεπόζιτο!

Στην πόλη

Στην πόλη, το 350 εμφανίζεται “αεράτο” και χαλαρό, με το βάρος (γεμάτο) στα 178 kg, το χαμηλό κέντρο βάρους του και τη μεγάλη ακτίνα στροφής του τιμονιού του, να του επιτρέπουν να γλιστράει ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ο 19άρης μπροστινός τροχός δεν φαίνεται να είναι βαρύς (βλ. μεγάλο τιμόνι), κι έτσι η μοτοσυκλέτα ελίσσεται εύκολα μέσα στην κίνηση και στα σταμάτα-ξεκίνα.

Οι προδιαγραφές του κινητήρα -που είναι για να δουλεύει με αξιοπιστία στους “60 βαθμούς Κελσίου” (καλά, υπερβολή…) της Ινδίας – τον κάνουν να μην καταλαβαίνει από υπερθέρμανση και ζορίσματα στο μποτιλιάρισμα.

Με λίγα λόγια, είναι μια μοτοσυκλέτα εύκολη στο χειρισμό, ιδανική ως πρώτη μοτοσυκλέτα.

Μόλις το 350 βγει από την πόλη, διατηρεί την ευελιξία του και προσφέρει ομαλή οδήγηση σε δρόμους με στροφές, σε μικτή χρήση (δρόμος/επαρχία/αστική περιοχή) διατηρώντας την cool συμπεριφορά του.

Όσο δε για τους φανερούς κραδασμούς του κινητήρα, μοιάζουν να είναι τόσοι όσοι χρειάζονται για να θυμίζουν τον ρετρό χαρακτήρα του 350.

Αναρτήσεις – Κράτημα

Παρότι το πιρούνι δεν προσφέρει πολλή πληροφόρηση στον αναβάτη δεν αποτελεί πρόβλημα, επειδή το σύνολο παραμένει σταθερό στις στροφές, με τον μπροστινό τροχό 19″ και τον πίσω 17″, και τα ελαστικά Metzeler Tourance Next να εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Μαζί με τη σφιχτή σκληρή σέλα έρχεται και ένα ελαφρώς σκληρό στη λειτουργία του ζευγάρι πίσω αμορτισέρ, που από τη μία ενοχλούν σε κάποιες φάσεις, από την άλλη όμως δίνουν καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας στον αναβάτη.

Ένα επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι λόγω της καλής απόστασης από το έδαφος και του 19άρη μπροστινού τροχού, αλλά και της ροπής, το 350 μπορεί να κινηθεί πολύ αξιοπρεπώς και στο χώμα.

Επιβράδυνση και ακινητοποίηση

Υπάρχει ένας δίσκος 310 mm μπροστά σε συνδυασμό με δαγκάνα 2 εμβόλων Nissin, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε έναν δίσκο 240 mm και μια δαγκάνα ενός εμβόλου. Ο συνδυασμός των δύο φρένων παρέχει προοδευτικό και καθησυχαστικό φρενάρισμα, ιδανικό για την προβλεπόμενη χρήση του.

Το μπροστινό φρένο δεν έχει πολλή αίσθηση, έχει όμως αποτελεσματικότητα, ενώ θέλει δύναμη στη μανέτα για να ακινητοποιήσει το σύνολο.

Η σπογγώδης αίσθηση στην αρχική διαδρομή της μανέτας θα δώσει περιθώρια λάθους στους αρχάριους και εκεί στόχευαν οι μηχανικοί της Honda που επέλεξαν αυτή τη λειτουργία.

Ακόμα λιγότερη αίσθηση έχει το πίσω φρένο και αυτό το βάζουμε στα αρνητικά του 350.

Τελικά… η ώρα της κρίσης

Το Honda GB350S είναι μια “πλήρως αναλογική” μοτοσυκλέτα, κόντρα στις τάσεις της εποχής, η οποία τα μόνα συστήματα που έχει είναι ένα traction control (το οποίο είναι σχεδόν αχρείαστο) κι ένα ABS.

Κανένα περίτεχνο “κόλπο” δεν υπάρχει πάνω του, του στυλ Keyless και παρόμοιες “μοντερνιές”, γιατί αυτά δεν τα χρειάζεται.

Τα ισχυρά του στοιχεία είναι τρία: η εμφάνιση, ο ήχος και η ροπή του.

Από την λιτή, “καίρια” ρετρό εμφάνισή του, περνάμε στον βαθύ μπάσο ήχο του μονοκύλινδρου κινητήρα, που ενεργοποιεί την ντοπαμίνη μέσα μας με το πέρασμα του χρόνου να κάνει το GB μια μοτοσυκλέτα που μπορείς να αγαπήσεις.

Να την πούμε την αμαρτία μας; Aν την αγοράζαμε, σίγουρα δεν θα την αφήναμε μονόχρωμη. Αν δείτε τους χρωματισμούς τους χρωματισμούς που κυκλοφορούν στην Ινδία, θα καταλάβετε (δείτε εδώ). Αυτό το υπέροχο ντεπόζιτο σχήματος δάκρυ, θέλει οπωσδήποτε διχρωμία.

Ανταγωνιστές του Honda GB350S είναι μόλις τέσσερις μοτοσυκλέτες στην αγορά: Benelli Imperiale 400 (4.320 €), QJMotor SRC 500 (4.495 €), Royal Enfield Βullet 350 (5.290 €) και Royal Enfield Classic 350 (5.195 €), άρα η τιμή του στα 5.150είναι απόλυτα ανταγωνιστική. Ιδίως όταν μαζί της πηγαίνει και το “Made in Japan”,που αποτελεί μεγάλο ατού, έστω και ψυχολογικό.

Κρατώντας την τιμή χαμηλά, η Ιαπωνία αποδεικνύει πως αν θέλει, τότε μπορεί, προσφέροντας μια διασκεδαστική, αυθεντικά κλασική, αξιόπιστη και οικονομική μοτοσυκλέτα που θα σκύψει απειλητικά πάνω από τους ανταγωνιστές της.

Το κοινό των νεοκλασικών μοτοσυκλετών ισχυροποιείται ολοένα τον τελευταίο καιρό, κι αυτό πιστεύουμε ότι συμβαίνει επειδή η κατηγορία δείχνει να πατάει πάνω στις βασικές αρχές της απλής, ξεκάθαρης “αυθεντικής μοτοσυκλέτας”.

Αυτό από μόνο του είναι ανακουφιστικό. Είναι σαν να βάζεις “νεκρά”σε έναν μπερδεμένο κόσμο, υστερικών και απάνθρωπων ταχυτήτων, διαρκούς βομβαρδισμού πληροφοριών, προϊόντων και καινοτόμων τεχνολογιών… μια κατάσταση που μπορεί να βελτιώνει την καθημερινότητα, αλλά όχι απαραίτητα και τη ζωή μας με την ευρύτερη έννοια.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Τέσσερις λαμπτήρες LED στον προβολέα κάνουν πολύ καλή δουλειά το βράδυ, ενώ αν ανάψουν και τα παράταιρα με το όλο στυλ (εξτρά) προβολάκια, ομολογουμένως φτιάχνουν μια άριστη δέσμη φωτός
  • Θα “διορθώναμε” τα προστατευτικά του χρωμίου πάνω στην εξάτμιση και σίγουρα δεν θα βάζαμε ποτέ προστατευτικές χούφτες που ταιριάζουν σε Adventure μοτοσυκλέτα πάνω σε κλασική
  • Παραείναι μικρή η διάμετρος της σωλήνας του τιμονιού, το οποίο είναι και χρωμιωμένο, ενώ αν ήταν μαύρο θα πέρναγε απαρατήρητο
  • Στα θετικά, υπάρχει κεντρικό σταντ
  • Ορθώς – για το συνολικό στυλ – είναι στρογγυλοί οι καθρέφτες, αλλά η μικρή τους διάμετρος δεν προσφέρει καλό οπτικό πεδίο

Θετικά στοιχεία

  • Ροπάτος με ωραίο ήχο κινητήρας
  • Εμφάνιση και χαρακτήρας
  • Τιμή, για Made in Japan
  • Ευκολία χειρισμού
  • Κατανάλωση Καυσίμου

Χρειάζεται βελτίωση

  • Έλλειψη στροφόμετρου
  • Σκληρή σέλα
  • Μακριά 5η Ταχύτητα
  • Αίσθηση φρένων

Honda GB350S – Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τιμή: €5.150

Κινητήρας: 4-χρονος, αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, 2-βαλβίδος

Διάμετρος x Διαδρομή: 70 x 90,5 mm

Κυβισμός: 348 cc

Ισχύς: 21 ίπποι (15,5 kW) στις 5.500 rpm

Ροπή: 29 Nm στις 3.000 rpm

Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Εκκίνηση: Ηλεκτρική μίζα

Κιβώτιο ταχυτήτων: 5 σχέσεων

Πλαίσιο: Σωληνωτό, από χάλυβα

Αναρτήσεις

Μπροστά: Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομή 121 mm

Πίσω: ανάρτηση 2 αμορτισέρ, διαδρομή 55 mm

Φρένα

Μπροστά: Δίσκος διαμέτρου 300 mm, με ABS

Πίσω: Δίσκος διαμέτρου 240 mm με ABS

Τροχοί – Ελαστικά

Μπροστά: 110/90 x 19

Πίσω: 130/80 x 18

Βάρος: 178 kg (άδειο)

Ύψος σέλας: 800 mm

Μήκος: 2.175 mm

Μεταξόνιο: 1.440 mm

Ρεζερβουάρ: 15 λίτρα

Χρώματα: Μαύρο, Γκρι, Γκρι/Μπλε

Άδεια κυκλοφορίας: A2 (μοτοσικλέτα 35 kW)

Εγγύηση: 2 χρόνια

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!